Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Piszczenie podczas przyspieszania.


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2018 - 19:46

Cześć!

Moja złota strzała ma problem. Podczas ostatnich mrozów, kiedy silnik nie jest rozgrzany, na samym początku jazdy w momencie troszkę mocniejszego wciśnięcia gazu pojawia się pisk.
Osobiście uważam że pojawia się po stronie pasażera na wysokości słupka B przy czym raz przeszedł na przód.

w linku film który nagrałem. Dźwięk od 0.03

https://www.youtube....h?v=hUB7KP9OpSM

Co to może być, co można podejrzewać? Dźwięk zanika po rozgrzaniu się samochodu
Silnik m102 na gaźniku 2ee po kapitalnym remoncie


Z poważaniem
Mateusz



#2 Offline   komor124


  • Postów: 63
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: Tłuszcz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2018 - 19:51

Miałem ten sam problem łożysko podpory wału do wymiany polecam łożysko SKF inne padają po pół roku

#3 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2018 - 20:16

I także Ci ten odgłos zanikał po chwili?

#4 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2018 - 21:05

Smar w łożysku. Zimny=słabe smarowanie=piszczenie kulek o metal. Ciepły=dobre smarowanie (bo objętość smaru się zwiększy)=brak piszczenia. W czasie przyspieszania wał jest bardziej obciążony, niż już rozkręcony, czy na luzie i stąd takie ściski na łożysku

#5 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2018 - 21:16

Brzmi logicznie ; }

Jutro temat będzie sprawdzony pod tym kątem, dzięki za pomoc

#6 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2018 - 00:03

JW. Łożysko podpory. ;)

#7 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 21:02

Hej, po bojach w końcu udało się zweryfikować czy podpora była wymieniana czy nie. Okazało się że była. I pytanie, czy dalej iść w stronę tej podpory żę felerny egzemplarz, czy coś innego może podobne dźwięki wydawać?

Pozdrawiam,

#8 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 21:07

Nadal brzmi na podporę. Jak masz możliwość - wjedź na kanał, tył na kobyłki i nasłuchuj spod auta, skąd piszczy. Ino ostrożnie, żebyś niczego w wał nie wkręcił, ani żeby ci nie spadło auto na łeb.

#9 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 21:17

No niestety na Mercedesa starczyło na własny dom już nie : ) więc z podnośnikiem ciężko a stamtąd chce już odebrać go
Przeglądając dalej forum też się skłaniam ku temu że to ta podpora, tym bardziej że przewija się parę głosów że nowe łożyska spod marki FEBI już miały taki problem...

#10 Offline   rzel


  • Postów: 223
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2018 - 19:15

Mam ten sam problem. Podpora wału wymieniona na nową febi i zaraz zacząłem słyszeć piszczenie w zakresie mniej więcej 40-80km/h a po rozgrzaniu przestawało. Nie stawiałem na łożysko podpory bo przecież było nowe, myślałem że to łożysko koła. Uchylanie szyb nie zmieniało natężenia pisku. W czasie jazdy piszczenie było słyszalne raczej z przodu auta, ale po uniesieniu auta na postoju dalej piszczało. Trafiłem na ten post dotyczący łożysk febi i dziś zdjąłem podporę i włożyłem tam nowe łożysko skf.

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń