Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Zamienione bieguny od kabli rozruchowych i awaria


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marzec 2018 - 13:03

Cześć.

W201 190E
1991 2.0 Benzyna - bez LPG
Skrzynia: automat

Padł akumulator. Podczas próby rozruchu od drugiego aku, zostały zamienione kable plus z minusem.
Poszły kilka iskier. Odpięliśmy natychmiast. Podłączyliśmy poprawnie. Odpalił ale słabo. Długo kręcił.
Na desce świeci się zielona kontrolka - ta bez oznaczenia. Auto jeździ, wszystko jest OK, ALE:
-długo trzeba kręcić zeby odpalił, kręcę kręcę i kręcę i chce załapać i w końcu łapie.
-Trzyma 500 obrotów, zle pracuje na niskich, jak się wkręci to jedzie dobrze.
-Świeci się zielona kontrolka.

Kupiłem nowy moduł zapłonowy, podmieniłem, bez zmian.
Macie jakieś pomysły?
Alternator? Jakiś przekaźnik?

Użytkownik KotSylwester edytował ten post 09 marzec 2018 - 13:25


#2 Online   w0jta5


  • Postów: 4839
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 13:28

Wygląda jak brak sterowania przez KE, choć obroty dziwnie niskie (może słabo wyregulowany KE). Wiec w pierwszej kolejności przekaźnik przepięciowy za akumulatorem, a jak nie pomoże to sterownik silnika.

#3 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marzec 2018 - 13:31

Dzięki za odp. Ale czy na sterowniku silnika jest napięcie jak nie ma kluczyka w stacyjce? Masz moze foto tego przekaźnika? Jeden tam jest?

#4 Online   w0jta5


  • Postów: 4839
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 13:50

Przekaźnik to ten z czerwonym (w tym przypadku) bezpiecznikiem. Znany również jako srebrny przekaźnik.

Dołączona grafika
(nie sugerować się zieloną strzałką)

Nie wiem czy może się przepalić sterownik bez przekręconego kluczyka. W końcu podaliście plus na masę, a masa nie jest odłączana. Nie jestem elektrykiem, ale sprawdziłbym to.

#5 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marzec 2018 - 14:10

Ok, dzięki w poniedziałek zajrzę i go sprawdzę .

#6 Offline   Fah


  • Postów: 250
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 15:34

Zależy jeszcze od kolejności podpinania. Najpierw plus do masy odpalanego, potem masa do plusa, czy odwrotnie? Jak długo iskrzyło? Kilka iskier i odpięty, czy "na chama" wpięte i iskrzyło przy rozruszniku? Jak druga opcja - rozrusznik zakręcił w drugą stronę, ergo rozrząd poszedł w drugą stronę i przez zawory zaciągał powietrze to spalania i wepchnął je w przewody paliwowe. Stąd długie kręcenie. Jak dobrze, to złapał błąd KE-Jeta i wystarczy go usunąć. Jak niedobrze, to popaliłeś sterowniki.

I teraz sprawa najważniejsza - czy znasz się na KE-Jecie, albo masz pod ręką kogoś, kto się zna? Bo jest prawdopodobieństwo, że od powrotnego ciśnienia (przy kręceniu w drugą stronę) uszkodził się talerz. Na niskich ma nieszczelność i nie może złapać obrotów, na wyższych ta nieszczelność jest niwelowana i łapie

#7 Offline   m104


  • Postów: 4375
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 16:54

Fah, trochę nakombinowałeś. Spaliło srebrny przekaźnik albo bezpiecznik na nim, świeci ABS bo jest zasilany z niego (jak i KE, stąd długie kręcenie na zimno - nie ma wzbogacania), żarówki są zamienione w zegarach. Ewentualnie mógł jeszcze ucierpieć alternator, ale to zwykle przy odwrotnym podłączeniu aku, nie przy paleniu z kabli.

#8 Offline   Fah


  • Postów: 250
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 17:24

Być może nakombinowałem, nie przeczę, zwyczajnie nie wiem, czy srebrny przekaźnik jest na bezpieczniku, czy na sztywno. A skoro odpala, to założyłem, że elektronika działa, przynajmniej w stopniu dawkowania mieszanki

#9 Offline   m104


  • Postów: 4375
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 17:28

Sam wtrysk KE ma to do siebie, że bez zasilania działa, ale słabo - nie ma właśnie wzbogacania na zimno i stabilizacji jałowych obrotów. Działa czysto mechanicznie.

#10 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marzec 2018 - 18:00

A wiec. Podpiety byl na moment. 1 sekunda moze i odpiety. Nie krecone na zle podpietym. Kolejnosci ktory pierwszy nie pamietam. Auto jezdzi dobrze - napisalem. Zle odpala i na wolnych ma 500 obr i zle pracuje na wolnych.

ABS sie nie swieci.. nic takiego nie napisalem. Swieci sie zielona kontrolka - ta bez opisu. Kontrolki nie sa zamienione. Od abs jest inna. Ta jest zielona bez opisu.

Czyki raczej stawiacie na przekaznik? Sprawdze go i odpale tez auto bez podpietego alternatora. Dzieki za pomoc. W poniedzialek bede w garazu to zerkne.

#11 Online   w0jta5


  • Postów: 4839
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 18:22

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 09 marzec 2018 - 17:24 napisał

zwyczajnie nie wiem, czy srebrny przekaźnik jest na bezpieczniku, czy na sztywno. A skoro odpala, to założyłem, że elektronika działa, przynajmniej w stopniu dawkowania mieszanki
Przekaźnik przepięciowy/srebrny przekaźnik, to właśnie taki bardziej skomplikowany bezpiecznik. KE-Jetronic to wtrysk mechaniczny z elektroniką, która poprawia wady konstrukcji tego wtrysku. Także można odpalić silnik i jeździć bez elektroniki. Zapoznaj się trochę z tematem, później doradzaj.

Wyświetl postUżytkownik KotSylwester dnia 09 marzec 2018 - 18:00 napisał

Swieci sie zielona kontrolka - ta bez opisu. Kontrolki nie sa zamienione. Od abs jest inna. Ta jest zielona bez opisu.
Wcześniej mi to umknęło. Co to za zielona kontrolka? W którym dokładnie jest miejscu?

Możesz wskazać na foto?
Dołączona grafika

#12 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marzec 2018 - 20:11

Fota kontrolki. Lepszej nie mam niestety.
Dołączona grafika

#13 Offline   Sawyer


  • Postów: 2198
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2018 - 20:46

To jest kontrolka od kierunkowskazów przyczepy (jeśli oryginalnie był hak). Mryga razem z kierunkami, kiedy przyczepa jest podłączona.

Moim zdaniem też spalił Ci się bezpiecznik w przekaźniku przepięciowym. A żarówki od ABSu i tej zielonej kontrolki są prawdopodobnie zamienione- to by tłumaczyło dlaczego kontrolka się świeci. Po prostu bez bezpiecznika świeci się awaria ABS. Widzę zresztą że świeci się dość jasno, co dodatkowo potwierdza tą teorię (zasilanie o który m104 też już napisał).

A dla 100% pewności otwórz maskę i wymień bezpiecznik 10A ;)

#14 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marzec 2018 - 20:52

Abs dziala i swieci sie normalnie. Haka nie ma i nie bylo... pospradzam.

#15 Offline   Szarik


  • Postów: 666
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 10 marzec 2018 - 20:00

Wyświetl postUżytkownik KotSylwester dnia 09 marzec 2018 - 20:11 napisał

Fota kontrolki. Lepszej nie mam niestety.
Dołączona grafika

A ktoś tam nie dorobił sobie po prostu kontrolki od włączenia świateł? U mnie w jednej z :star: właśnie tak jest.

#16 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 10 marzec 2018 - 21:21

5 tys nim zrobilem a zapalila sie po podlaczeniu kabli...

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2127
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 11 marzec 2018 - 11:21

Dużo tych dziwnych rzeczy więc będę się ustosunkowywał chronologicznie ;)

Wyświetl postUżytkownik KotSylwester dnia 09 marzec 2018 - 13:31 napisał

czy na sterowniku silnika jest napięcie jak nie ma kluczyka w stacyjce?
Nie ma. Ale wspomniany "srebrny przekaźnik" jest na stałe połączony z akumulatorem i bezpiecznik na nim przepali się już w momencie zamiany biegunów przy odpalaniu. Nie jest potrzebne załączenie zapłonu. Po takiej operacji wtrysk pozbawiony jest zasilania i pracuje w trybie awaryjnym.

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 09 marzec 2018 - 15:34 napisał

Zależy jeszcze od kolejności podpinania. Najpierw plus do masy odpalanego, potem masa do plusa, czy odwrotnie?
Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ostatnim wpinanym kablem zamykamy obwód i obojętnie czy będzie to plus czy minus prąd popłynie w tą samą stronę - czyli przeciwną niż wymyślili to w fabryce.

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 09 marzec 2018 - 15:34 napisał

Jak druga opcja - rozrusznik zakręcił w drugą stronę, ergo rozrząd poszedł w drugą stronę i przez zawory zaciągał powietrze to spalania i wepchnął je w przewody paliwowe
.
NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI.
Rozrusznik nie ma magnesów stałych. Na stojanie są elektromagnesy - tak więc jak podłaczysz odwrotnie zasilanie, to zmieni się zarówno pole magnetyczne wirnika jak i stojana. Rozrusznik dalej będzie się kręcił w tą samą stronę. Ale nawet jakby zakręcił odwrotnie, to po pierwsze bendix zostanie wyrzucony przez elektromagnes, ale natychmiast się cofnie (spiralne zwoje na końcu osi rozrusznika), a nawet jakby się nie cofnął, to w bendiksie jest sprzęgiełko jednokierunkowe które nie pozwoli przenieść napędu przy kręceniu się osi rozrusznika w drugą stronę. Potrójne zabezpieczenie - nie ma szans. Poza tym (według zeznań) w ogóle nie doszło do przekręcenia kluczyka w stacyjce na pozycję rozruchu.
Odnośnie zielonej kontrolki:
Zakładamy, że to nie jest od ABS-u (który działa - chociaż po spaleniu bezpiecznika nie powinien) Może być sytuacja, że na srebrnym przekaźniku jest więcej niż jeden bezpiecznik ale tylko jeden się spalił.
Jeżeli gnębi cię ciekawość, to wysuń licznik i dokonaj obserwacji.
- czy przewody zielonej kontrolki są oryginalne
- jeżeli tak - jakie są ich kolory
- czy na przewodach kontrolek są cyfrowe znaczniki i czy odpowiadają cyfrom przy otworach każdej z kontrolek
- rozszyfruj VIN i zobacz, czy nie ma jakiegoś dziwnego wyposażenia w aucie

#18 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 11 marzec 2018 - 11:40

Dzięki za rzeczową odpowedź. Podsylam vin.
VIN WDB2010241F917133:
240 - Termometr zewnętrzny
249U -0d 01.01.1990 to 31.12.1996 - MALACHITE METALLIC - lakier
280 - skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów
331 - schowek na kasety
420 - skrzynia automatyczna 4-biegowa
444 - od 01.02.1980 do 31.10.1993 - Tempomat i poduszka
466 - centralny zamek
538 - antena automatyczna, głośniki przednie, bez radia
543 - zasłona przeciwsłoneczna z podświetlanym lusterkiem
551 - system ostrzegawczy przy próbie kradzieży
563 - kody 561 + 562
561 - wzmocniony lewy fotel
562 - wzmocniony prawy fotel
570 - składany podłokietnik z przodu
585 - kody 580 + 583
580 – klimatyzacja
583 - elektrycznie podnoszone szyby przednie
591 - szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło hartowane
620 - system kontroli spalin
640 - alufelgi 15-otworowe
812 - głośniki z tyłu
876 - oświetlenie wnętrza z tyłu
915 - zbiornik paliwa zwiększonej pojemności
249 - wewnętrzne lusterko wsteczne automatycznie ściemniające się
375A -FABRIC PLAID MUSHROOM - tapicerka wnętrza

#19 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 13 marzec 2018 - 14:25

A więc dzisiaj... zapomniałem kluczyków od auta. Ale wyjąłem ów przekaźnik i bezpiecznik w nim jest sfajczony. Jutro wezmę kluczyki i włożę bezpiecznik.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dodatkowo zauważyłem dziwną przeróbkę w skrzynce z bezpiecznikami, chyba brakuje jakiegoś przekaźnika. Dodam że walczę z rozładowującym się akumulatorem podczas postoju. Dwie wizyty u elektryka nic nie dały.


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#20 Online   w0jta5


  • Postów: 4839
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marzec 2018 - 15:05

Wymieniaj bezpiecznik w srebrnym i powinno śmigać.

Co do zwory, to ktoś chyba na krótko zastąpił przekaźnik. Trzeba sprawdzić w rozpisce, za co odpowiada przekaźnik, który powinien być tam umieszczony.

BTW jak dobrze pamiętam, to bezpiecznik w przekaźniku również odpowiada za ABS. Nie wiem jak mógł Ci działać ABS bez niego?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 13 marzec 2018 - 15:07