Skocz do zawartości




- - - - -

Zamienione bieguny od kabli rozruchowych i awaria


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marca 2018 - 13:03

Cześć.

W201 190E
1991 2.0 Benzyna - bez LPG
Skrzynia: automat

Padł akumulator. Podczas próby rozruchu od drugiego aku, zostały zamienione kable plus z minusem.
Poszły kilka iskier. Odpięliśmy natychmiast. Podłączyliśmy poprawnie. Odpalił ale słabo. Długo kręcił.
Na desce świeci się zielona kontrolka - ta bez oznaczenia. Auto jeździ, wszystko jest OK, ALE:
-długo trzeba kręcić zeby odpalił, kręcę kręcę i kręcę i chce załapać i w końcu łapie.
-Trzyma 500 obrotów, zle pracuje na niskich, jak się wkręci to jedzie dobrze.
-Świeci się zielona kontrolka.

Kupiłem nowy moduł zapłonowy, podmieniłem, bez zmian.
Macie jakieś pomysły?
Alternator? Jakiś przekaźnik?

Użytkownik KotSylwester edytował ten post 09 marca 2018 - 13:25




#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2018 - 13:28

Wygląda jak brak sterowania przez KE, choć obroty dziwnie niskie (może słabo wyregulowany KE). Wiec w pierwszej kolejności przekaźnik przepięciowy za akumulatorem, a jak nie pomoże to sterownik silnika.

#3 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marca 2018 - 13:31

Dzięki za odp. Ale czy na sterowniku silnika jest napięcie jak nie ma kluczyka w stacyjce? Masz moze foto tego przekaźnika? Jeden tam jest?

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2018 - 13:50

Przekaźnik to ten z czerwonym (w tym przypadku) bezpiecznikiem. Znany również jako srebrny przekaźnik.

Dołączona grafika
(nie sugerować się zieloną strzałką)

Nie wiem czy może się przepalić sterownik bez przekręconego kluczyka. W końcu podaliście plus na masę, a masa nie jest odłączana. Nie jestem elektrykiem, ale sprawdziłbym to.

#5 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marca 2018 - 14:10

Ok, dzięki w poniedziałek zajrzę i go sprawdzę .

#6 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2018 - 15:34

Zależy jeszcze od kolejności podpinania. Najpierw plus do masy odpalanego, potem masa do plusa, czy odwrotnie? Jak długo iskrzyło? Kilka iskier i odpięty, czy "na chama" wpięte i iskrzyło przy rozruszniku? Jak druga opcja - rozrusznik zakręcił w drugą stronę, ergo rozrząd poszedł w drugą stronę i przez zawory zaciągał powietrze to spalania i wepchnął je w przewody paliwowe. Stąd długie kręcenie. Jak dobrze, to złapał błąd KE-Jeta i wystarczy go usunąć. Jak niedobrze, to popaliłeś sterowniki.

I teraz sprawa najważniejsza - czy znasz się na KE-Jecie, albo masz pod ręką kogoś, kto się zna? Bo jest prawdopodobieństwo, że od powrotnego ciśnienia (przy kręceniu w drugą stronę) uszkodził się talerz. Na niskich ma nieszczelność i nie może złapać obrotów, na wyższych ta nieszczelność jest niwelowana i łapie

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2018 - 16:54

Fah, trochę nakombinowałeś. Spaliło srebrny przekaźnik albo bezpiecznik na nim, świeci ABS bo jest zasilany z niego (jak i KE, stąd długie kręcenie na zimno - nie ma wzbogacania), żarówki są zamienione w zegarach. Ewentualnie mógł jeszcze ucierpieć alternator, ale to zwykle przy odwrotnym podłączeniu aku, nie przy paleniu z kabli.

#8 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2018 - 17:24

Być może nakombinowałem, nie przeczę, zwyczajnie nie wiem, czy srebrny przekaźnik jest na bezpieczniku, czy na sztywno. A skoro odpala, to założyłem, że elektronika działa, przynajmniej w stopniu dawkowania mieszanki

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2018 - 17:28

Sam wtrysk KE ma to do siebie, że bez zasilania działa, ale słabo - nie ma właśnie wzbogacania na zimno i stabilizacji jałowych obrotów. Działa czysto mechanicznie.

#10 Offline   KotSylwester


  • Postów: 139
  • Na forum od: 07 lut 2010
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes R129 SL500 Pakiet AMG
  • Inne auto:BMW

Napisano 09 marca 2018 - 18:00

A wiec. Podpiety byl na moment. 1 sekunda moze i odpiety. Nie krecone na zle podpietym. Kolejnosci ktory pierwszy nie pamietam. Auto jezdzi dobrze - napisalem. Zle odpala i na wolnych ma 500 obr i zle pracuje na wolnych.

ABS sie nie swieci.. nic takiego nie napisalem. Swieci sie zielona kontrolka - ta bez opisu. Kontrolki nie sa zamienione. Od abs jest inna. Ta jest zielona bez opisu.

Czyki raczej stawiacie na przekaznik? Sprawdze go i odpale tez auto bez podpietego alternatora. Dzieki za pomoc. W poniedzialek bede w garazu to zerkne.








Podobne tematy Zwiń