Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Nie odpuszczają zaciski hamulcowe.


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 18:28

Witam, problem jak w temacie . Cały czas nie cofają się tłoczki w zaciskach i jest to raczej przod. Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny. Rzeczy wymienione przeze mnie w samochodzie:
-Przewody hamulcowe sztywne na miedź wszystkie 3-4 lata temu
- przewody elastyczne tył rok temu elastyczne przód 2 tygodnie temu (już po zaistnieniu problemu nie pierwszy raz ale to było przed regeneracja zacisków i wtedy wystarczyło je odpuścić 3-4 razy i problem znikał )
- pompa hamulcowa 2 tygodnie temu
- zaciski przód regenerowane 2 tygodnie temu (robila to firma ale tłoczek cofa się palcami więc jest zrobione dobrze.
-uklad odpowietrzalem
Zaciski tył (robiłem całe sanki na nowych częściach i tłoczki cofały się leciutko )
- nowe tarcze i klocki tył pół roku temu,
-nowe tarcze i klocki przód 3 tygodnie temu
- serwo stare ale moim zdaniem wymieniane już przez kogoś i po odpięciu podciśnienia od silnika nie ma różnicy w problemie.

Wygląda to tak że wciskając mocniej hamulec czasami odpuści czasami nie. Ale nigdy nie odpuszcza zupełnie. Po zdjęciu koła i wciśnięciu tłoczka kola kręcą się leciutko czyli łożyska nie stawiają oporu (tył jest cały nowy przód chodzi lekko i cicho ) a zwalniając przy prędkości prawie zero nawet na minimalnej górce czuć jak auto się zatrzymuje. Można puścić hamulec i stoi. W tych samych warunkach sprawdzałem inne samochody i się toczą (ta sama minimalna górka) hamulce nie grzeją się mocno ale czuć że gorzej przyśpiesza i ten efekt przy zatrzymywaniu. Już nie mam pojęcia gdzie szukaç problemu.. co mogło pójść nie tak ? W jażmie zacisku jest minimalny luz na trzpieniu prowadzącym ale widziałem dużo gorsze bez takich problemow. Wymieniałem te wszystkie części przed długa trasa i pojechałem tak ale auto jadąc stawiało opór . Mimo to jak się zatrzymałem to felgi nie były ciepłe (niska temperatura na zewnątrz) ale np jak auto postalo, zgasiłem silnik i wsiadłem za 5 min to problem znikał. Wystarczyło jedno mocniejsze hamowanie (ciut głębiej pedał) i problem wracał. Pomóżcie :)

Użytkownik astra945 edytował ten post 13 marca 2018 - 18:35




#2 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 20:49

Sprawdź uszczelkę w zacisku (tą od tłoczka) i właśnie serwo. Bo jak rozumiem, płynu jest stan i nie ma w układzie ani bąbelka powietrza?

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 21:16

Blokuje wszystkie koła? Konkretną oś czy tylko któreś koło?
Masz ABS?

#4 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2018 - 23:34

Nie ma ABS, ciężko stwierdzić czy jedno konkretne koło raczej to nie jest obiaw jednego koła (żadne nie grzeje się bardziej niż inne) . Uszczelki w zaciskach przód nowe (regeneracja jak w temacie) w zaciskach tył bez dziur ani jakichś wad sparcialej gumy. Płynu jest stan. Co do bombelka powietrza pewności nie mam. Ale objawy są te same na każdym etapie wymieniania części czyli: przewody to odpowietrzalem układ, tylne zawieszenie i zaciski, odpowietrzalem, pompa hamulcowa to odpowietrzalem układ itd. A zanim wymieniłem tarcze to jeździłem na odpowietrzony układzie półtora roku i jak się zaczęły problemy tak zmieniam części odpowietrzanie i problem. Nie znika. Dodam że jak podciagne pedał hamulca ciut do góry (zamiast naciskać to ciągnąć) to jest ciut lepiej ale nie jest zupełnie dobrze. Jak mam niby sprawdzić serwo ? Poza odpieciem go od podciśnienia ?

#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2018 - 00:09

Pedał hamulca powinieneś mieć na maksa do góry, bez podciągania. :hmm:

#6 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2018 - 14:19

No prawie jest. Jak robię to ręką i jestem pod kierownicą to podnoszę go o 3-5 mm ale jak zrobię to noga to nawet tego nie czuć. .trzeba patrzeć na edal czy się chociaż ciut cofnał. No ale nawet takie cofnięcie nie likwiduje problemu zupełnie. Czasami jest ciut lepiej ale nie zupełnie dobrze. :/

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2018 - 14:47

Przychodzą mi do głowy jeszcze dwie rzeczy, ale to raczej gdyby trzymało jakieś konkretne koło.
1. Uszkodzenie punktowe prowadnicy, wgłębienie od uderzenia korozja (zacisk przód).
2. Owalizacja któregokolwiek tłoczka hamulcowego lub nadmierny luz w zacisku i zwyczajnie tłoczek kantuje się i blokuje.
Ale to nie dotyczyłoby wszystkich 4 kół... Wyczerpałem swoje pomysły.

#8 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2018 - 15:14

Dodam ze najpierw zmieniłem tarcze i klocki na nowe i tak oddałem auto na regenerację zacisków przod. I problem dalej występował wiec zmieniłem przewody przód ( poczytałem o teorii rozwarstwionego przewodu że może auto hamować ale płyn ma problem żeby cofnąć tłoczek) przy zmianie przewodów założyłem stare klocki (wymiana była z powodu krzywych i zużytych tarcz ale tarcze były wcześniej toczone i klocki były idealnie równo zdarte .chciałem tym wyeliminować zakres w którym tłoczek musi pracować (na nowym klocku i tarczy tloczek jest bardzo głęboko wciśnięty ) możesz mi rozwinąć punkt 1 ? Bo 2 kurcze wątpię. Ale biorę wszystko pod uwagę bo już nie mam pomysłów :/

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2018 - 15:30

Coś w stylu uderzenia punktowego młotkiem w prowadnice - wtedy może się blokować przy odpuszczeniu pedału hamulca.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 14 marca 2018 - 15:35


#10 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2018 - 18:54

Nie wiem jak to sprawdzić . . Ale jak zdejmę zacisk to prowadnice chodzą malina. A może być problem z luzem tego sworznia zacisku ? Może jażma nowego szukać ?








Podobne tematy Zwiń