Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Różnice pomiędzy 2.5D i 2.5TD


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kamillo97


  • Postów: 3
  • Na forum od: 29 sty 2018
  • Miejscowość: Dołhobyczów
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 21 marca 2018 - 09:33

Witam, czy mógłby ktoś napisać jakie są różnice w budowie tych silników? Konkretnie chodzi o to, czy ciężko jest dołożyć turbo do wolnossaka i czy w ogóle się to opłaca.Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.



#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 marca 2018 - 12:05

Nie opłaca a się da, lepiej kupić silnik turbo.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 marca 2018 - 19:13

Różnice to turbo :E a poza tym kanały olejowe, TD ma mocniejsze tłoki, korbowód... lepiej kupić i swapować

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 marca 2018 - 21:23

Pytasz o OM602 czy OM605?

Miras montował turbo do wolnossącego OM605 (białe w201) i działało bez problemu.

Tu masz jego krótki wpis:

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 07 maja 2017 - 22:53 napisał

Troche jasnosci silniki TD od D zawsze rózni sie korbami tłokami pierscieniami jesli chodzi o budowe motoru TD zawsze ma smarowanie denka tłoka, ale nie które wersje D tez. Co do zasilania TD ma inna pompe wtryskową i wtryski tez bo D ma 115 barów otwarcie, a TD 135 bar.

Jeżeli poważnie myślisz o modyfikacji diesla (a nie tylko snujesz marzenia) to własnie Miras jest odpowiednią osobą z którą powinieneś się skontaktować.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 21 marca 2018 - 21:24


#5 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 22 marca 2018 - 08:43

Komory wstępne mają większą średnice niż w wolnossącym, są grubsze tłoki i korbowody, Silnik doładowany ma dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków.
Wolnossący nie ma nawierconych otworów w bloku pod smarowanie turbosprężarki. Oprócz tego wersja doładowana ma podstawe filtra oleju z wyjściem na chłodnicę zewnętrzną montowaną pod nadkolem
Komory wstępne da się zamontować ale trzeba rozwietrakiem powiększyć otwory w głowicy.
Natrysk na denka tłoków też da się dorobić ale wiąże się to z robiórką silnika do gołego bloku.

#6 Offline   Kamillo97


  • Postów: 3
  • Na forum od: 29 sty 2018
  • Miejscowość: Dołhobyczów
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 23 marca 2018 - 18:29

Dzięki za odpowiedzi, nie będę bawił się w turbo tylko trzeba szukać om605 :D








Podobne tematy Zwiń