Witam, czy mógłby ktoś napisać jakie są różnice w budowie tych silników? Konkretnie chodzi o to, czy ciężko jest dołożyć turbo do wolnossaka i czy w ogóle się to opłaca.Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
1
[w124] Różnice pomiędzy 2.5D i 2.5TD
Rozpoczęty przez Kamillo97, mar 21 2018 09:33
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 marca 2018 - 09:33
#2
Napisano 21 marca 2018 - 12:05
Nie opłaca a się da, lepiej kupić silnik turbo.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 21 marca 2018 - 19:13
Różnice to turbo a poza tym kanały olejowe, TD ma mocniejsze tłoki, korbowód... lepiej kupić i swapować
#4
Napisano 21 marca 2018 - 21:23
Pytasz o OM602 czy OM605?
Miras montował turbo do wolnossącego OM605 (białe w201) i działało bez problemu.
Tu masz jego krótki wpis:
Jeżeli poważnie myślisz o modyfikacji diesla (a nie tylko snujesz marzenia) to własnie Miras jest odpowiednią osobą z którą powinieneś się skontaktować.
Miras montował turbo do wolnossącego OM605 (białe w201) i działało bez problemu.
Tu masz jego krótki wpis:
Użytkownik mirasmerc dnia 07 maja 2017 - 22:53 napisał
Troche jasnosci silniki TD od D zawsze rózni sie korbami tłokami pierscieniami jesli chodzi o budowe motoru TD zawsze ma smarowanie denka tłoka, ale nie które wersje D tez. Co do zasilania TD ma inna pompe wtryskową i wtryski tez bo D ma 115 barów otwarcie, a TD 135 bar.
Jeżeli poważnie myślisz o modyfikacji diesla (a nie tylko snujesz marzenia) to własnie Miras jest odpowiednią osobą z którą powinieneś się skontaktować.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 21 marca 2018 - 21:24
#5 Gość_arek92_
Napisano 22 marca 2018 - 08:43
Komory wstępne mają większą średnice niż w wolnossącym, są grubsze tłoki i korbowody, Silnik doładowany ma dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków.
Wolnossący nie ma nawierconych otworów w bloku pod smarowanie turbosprężarki. Oprócz tego wersja doładowana ma podstawe filtra oleju z wyjściem na chłodnicę zewnętrzną montowaną pod nadkolem
Komory wstępne da się zamontować ale trzeba rozwietrakiem powiększyć otwory w głowicy.
Natrysk na denka tłoków też da się dorobić ale wiąże się to z robiórką silnika do gołego bloku.
Wolnossący nie ma nawierconych otworów w bloku pod smarowanie turbosprężarki. Oprócz tego wersja doładowana ma podstawe filtra oleju z wyjściem na chłodnicę zewnętrzną montowaną pod nadkolem
Komory wstępne da się zamontować ale trzeba rozwietrakiem powiększyć otwory w głowicy.
Natrysk na denka tłoków też da się dorobić ale wiąże się to z robiórką silnika do gołego bloku.
#6
Napisano 23 marca 2018 - 18:29
Dzięki za odpowiedzi, nie będę bawił się w turbo tylko trzeba szukać om605
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Półoś - lewa i prawa - różnice |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | magik |
|
||
[w124] Wahacze, zwrotnice - różnice w sedanie i coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BART |
|
||
[W124] folia ochronna pomiędzy drzwi a listwę |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | obyvatel |
|
||
[W124] Coupe/Sedan - różnice w haku holowniczym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | HARAS |
|
||
[w124] Chłodnica - różnice miedzy automatem a manualem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | iras_wro |
|