Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak iskry trauma


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2018 - 22:14

Witam Panowie.Mam mega problem z którym walcze juz miesiąc czasu. I stwierdziłem ze musze napisac tutaj i poprosić was o pomoc.Autko to e klasa kombi 124 silnik 2.2 m111 A wiec auto stalo na mrozie 2 tygodnie. Kiedy chcialem go odpalic kręcił kręcił i nie odpalil. Sprawdzilem i okazalo sie ze nie ma iskry. Stwierdzielem ze pewnie to przez stara wiazke silnika. Faktyczniepo rozebraniu jej zobaczylem tragedie. Wyslalem do fachowca wiazke silnika oraz wiązkę cewek oraz przepustnice. Wszystko ladnie wrocilo. Podlaczylem wymienilem przy tym również cewki oraz czujnik polozenia walu i dupa dalej nie ma iskry. Zmierzylem czy idzie napiecie z wiazko silnika do cewek dokladnie w miejacu gdzie podlacza sie cewki do wiazki i prad nie idzie... Wyciagnalem komputer moj mercedes nie ma modułu zaplonowego na nadkolu ma jeden komputer obok aku. Wyglada w srodku ze jest ok nie ma wilgoci itd i tak mysle ze to moze immobilazer? Kiedys auto mialo zabezpieczenie na podczerwien aktualnie jest tak ze ma pompę paliwa podpięta na krótko i centralke jakas z allegro. Proaze was o pomoc o jakies nakierowanie co jeszcze moge sprawdzic. Nigdy problemu nie bylo z nim a tutaj taka niespodzianka

Użytkownik stiv88 edytował ten post 22 marca 2018 - 22:16




#2 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 marca 2018 - 00:24

Może opisz dokładniej, przekręcasz kluczyk i wszystko jakby normalnie tak tyle że nie odpala. Kręci rozrusznik, pompa paliwa kręci-słychać jak działa, noe ma tylko prądu na cewce? Sprawdzałeś bezlieczniki, jak masz tyle to wstaw nowe. Na dniach nie miałem swiatła mijania, wszystko niby działało bezpieczniki sprwne i całe a prądu na wtyczce brak. Wyciągnołem całą wiązkę lamp i wszystkie wiązki ze skrzynki bezpieczników i przekażników i wszystko ok. Okazało się że bezpiecznik od światła mimo to że miał przejście i dobrze stykał do blaszek to mimo to "jakoś nie miał tych amperów " masa wiązki dobrze skręcona, masa silnika dobra? Ma to gaz, sprawdż przekażniki. U mnie jak zakładali gaz dołożyli przekażnik koło aku, jak go wyciągnę to też nie pali.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2018 - 07:02

Jeśli brak jest zasilania na terminalu na nakrętkę, do którego przykręca się wiązkę cewek, to bezpieczniki do sprawdzenia - nie pamiętam teraz, czy nr 6 czy 7.

#4 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2018 - 07:15

Przekrecam kluczyk i wszystko chodzi kręci normalnie pompe slychac cały czas jak pracuje bo mam ja na krótko podpięta tal jak pisalem. Prad dochodzi. A ten przewód co idzie na te nakretki to mam 3 przewody z uchami i przykrecona do nich jest nakretka myslalem ze to jest masa

#5 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2018 - 08:57

Hadrianus . Tak jak pisałem auto na starej wiazce nie miało nagle iskry i po wymianie nie ma dalej :( Ps Masa to jest ten przewód który idzie do nadkola gdzie łączy sie z wiązką cewek i jest nakrętką mała skrecony?

#6 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 23 marca 2018 - 10:06

Mase na cewki wystawia sterownik, na lewym nadkolu jest złącze skecane na naketkę z którego wychodzi + po zapłonie na wtryskiwacze i cewki.
Po włączeniu zapłonu + powinien być cały czas na cewkach i wtryskiwaczach, dopiero jak kręcisz to sterownik wystawia mase na poszczególne obwody.

#7 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 marca 2018 - 10:35

Dokładnie jak kolega wyżej napisał.

#8 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2018 - 11:37

Ok zmierzyłem i napięcie jest w miejscu gdzie skrecam przewody spryskiwaczy i od cewek . Prądu nie ma na wiązce tam gdzie podłącza się cewki ( jeden kabel idzie na nadkole drugie złącze 2 pinowe na wiązkę) Kolega włączał zapłon probował tez odpalić a napięcia żadnego na wiązce nie było i nie ma

#9 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2018 - 12:21

Poszperałem trochę przy aucie jakieś takie dziwne rzeczy znalazłem . I tak pomyślałem może coś mi blokuje iskre ?
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#10 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2018 - 13:08

Dobra panowie . Już troszkę pogrzebałem w wiedzy google itd . A wiec tak ten niebieski przekaźnik jest z opla z informacji które mam ale nie wiem czy na 100% jest to prawda to pisze tak "Typowe zastosowanie to alarmy samochodowe, sterowanie i zamykanie drzwi, immobilizery, sterowanie foteli i okien, elementy sterowania oraz inne aplikacje nisko-napięciowe z wymaganiami na wyższe prądy.

Jeżeli chodzi o ten czarny carprotect to są jakieś zestawy na ebayu link https://www.aliexpre...2832049513.html

I nazywa to się Car Starter Relays czyli Przekaźnik rozruchu samochodu . Nie wiem czy idę dobrym tropem ale wydaje mi się ze kiedyś ktoś miał dużo problemów z podczerwienią i jakiś łepski elektryk wywalił mu ta cała podczerwień a z tego forum czytałem że ta podczerwień to jest takie kur... two że blokuje wszystko co możliwe . Dlatego mam również pompe paliwa połączoną na krótko . I jakieś przekaźniki . Czekam na wasze spostrzeżenia :) I coś mi się wydaje że albo jeden z tych przekaźników padł i musze je wymienic albo auto laweta do jakiegoś dobrego elektryka








Podobne tematy Zwiń