Skocz do zawartości




- - - - -

zamiana silnika 2.5D na 3.0D


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   beck


  • Postów: 6
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: SK
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2018 - 15:49

witam,
kilka lat temu kupiłem w124, wg dowodu to silnik 20V (OM 605.911), do auta dostałem od właściciela kompletny tylny most - zapewniał, że jest sprawny, ale nie był w stanie powiedzieć, czemu wymieniał. Po jakimś czasie u mechanika okazało się, że mam silnik z innego pojazdu, też 2.5D ale symbol OM 602.912 - zwykły 2.5 10V bez turbiny, stąd też pewno przy wymianie silnika był potrzebny inny most... teraz pytanie : chciałbym zamienić silnik na mocniejszy albo 20V albo 3.0D ... czy czeka mnie kolejna wymiana tyłu w związku z chęcią zakupu 3.0D? czy lepiej kupic silnik 20V i zamienic też mosty? chcę więcej mocy pod nogą, czy lepiej wymienić na benzynę? albo w ogóle zmienić samochód? szkoda mi tego bo wymieniłem trochę rzeczy i jezdzi bez problemu... co radzicie?
z góry dzięki za odp.



#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2018 - 17:20

Om 605 turbo i będzie pod nogą i w dowodzie nic nie zmieniasz.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   beck


  • Postów: 6
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: SK
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2018 - 21:59

czy ten tylny most, który został z silnika 20V tez mam przełożyć?

znalazłem, że 605turbo montowali w 202 i 210 - nie ma znaczenia który kupię?
czy skrzynie też zmienić? mam w tej chwili manuala 5 biegów
pozdr.

Użytkownik beck edytował ten post 26 marca 2018 - 22:06


#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 18:42

Na razie zmień silnik a dyfer przy okazji zobaczysz jak jezdzi wszystko będzie pasować. Prędzej trafisz z 202 niż z oka ale to to samo.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 19:33

Te dyferencjały to posprawdzaj dokładnie jakie mają przełożenie i sprawdź czy to jest co co powinno być - http://www.w114-115.org.pl/dane/ Na forum jest kalkulator przełożeń itd.

Co do doładowanego OM605, to pamiętaj ze albo zakładasz pompę paliwa od starszego modelu, czyli OM602Turbo albo kombinujesz z elektronika która fabrycznie jest przy doładowanych OM605.

#6 Offline   beck


  • Postów: 6
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: SK
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2018 - 21:52

ok, dzięki








Podobne tematy Zwiń