Skocz do zawartości




- - - - -

czy padnie mi mechaniczny wtrysk na gazie??


50 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 03 stycznia 2009 - 22:40

Osobiście mam LPG i odradzam całkowicie. Wyregulowany mam i pali 15 L. Fakt że to automat. Pb pali 10L więc jaka kalkulacja? Przy dzisiejszych cenach LPG i PB to się nie kalkuluje. :smile:



#22 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 01:34

matrix_44 napisał:

Osobiście mam LPG i odradzam całkowicie.

W końcu trafił sie gość co pisze szczerze :) Ale niektórym nie wytłumaczysz...

#23 Offline   Longley


  • Postów: 70
  • Na forum od: 29 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław Huby
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.6 sportline

Napisano 04 stycznia 2009 - 01:35

A ja na tym gazie jakoś muszę jeździć choć pali 17 l ale benzyny to potrafi nawet 20 l więc jest to kwestia oszczędności.

Też mam go w aucie 5 lat i podobne objawy jak Radhezz - jest czuły na niedomagania silnika. A po drugie to 5 lat gazu silnikowi tez się za bardzo nie przysłużyło. Ten silnik został wymyślony po to aby być zasilany PB.

#24 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 01:38

Longley napisał:

ale benzyny to potrafi nawet 20 l

To prawda, miałem 124 z tym motorem. Potrafi spalić w mieście ponad 20, w trasie ciężko zejść poniżej 12/13

#25 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 stycznia 2009 - 01:40

Rob napisał:

Ale niektórym nie wytłumaczysz...
LPG się ostatnio coraz mniej opłaca w ogóle :roll: Zwłaszcza jak liczymy koszty zaawansowanej instalacji przy małych przebiegach - trzeba po prostu policzyć czy się trzaska tyle kilometrów żeby to się opłacało, a problemy to już kwestia tego co i u kogo wsadzimy pod maskę, oraz czy w ogóle czasem dajemy silniczkowi normalnego "piciu" :)

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 01:47

Radhezz napisał:

LPG się ostatnio coraz mniej opłaca w ogóle

Według mnie nigdy za bardzo sie nie opłacało w silnikach powiedzmy to "ciężko gazowalnych". Jeżlei ktoś zliczył za i przeciw, zainwestowna kasę, wszelkie koszty i dobrodziejstwa z tym związane to okazuje sie że zysk jest marny, a nawet nie wart tych nerwów i wstydu jak MB pierdzi na światłach...

Owszem, gaz pięknie chodzi w Oplach, ale nie w MB z wczesnych lat i z mechanicznym wtryskiem...

#27 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 04 stycznia 2009 - 10:52

U mnie silnik akurat na gazie pracuje pięknie. Tylko że duzo pali i słaby( w porównaniu z Benzyna). Spalanie 10L Pb a 15L LPG wiec w moim przypadku nie ma sensu lać gazu przy dzisiejszych cenach benzyny. Co do motory 2.6E niestety nie mogę sie wypowiedzieć bo nie miałem(choć marzę:)). Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Po co ktoś kupuje 2.6 i zakłada LPG. Nie lepiej kupić 2.0E i jezdzić na Pb. Moc 2.6 na gazie przypuszczam będzie podobna do 2.0 na Pb. No i ubezpieczenie tańsze i koszt instalacji zostaje w portfelu.
Teraz czekam aż mnie zjadą posiadacze 2.6 LPG :(

#28 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 10:56

matrix_44 napisał:

Po co ktoś kupuje 2.6 i zakłada LPG

Wiesz, są to dość tanie auta, a im większy motor tym niższa cena. Ponadto silnik 6 cylindrowy ma piękną pracę i jest bardzo trwały. Nawet LPG go szybko nie zabiję, choć na pewno będą problemy z klapą przepływomierza ale to standard. Oczywiście M103 jest sporo droższy w obsługach, ale odpłaca osiągami niczego sobie jeżeli jest w dobrej kondycji. Jedyna wada to spalanie...

#29 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 04 stycznia 2009 - 11:01

Zgadam się ROB z tobą w całej rozciągłości :) ale nie da się ukryć tego ze jak ma mieć moc to musi śrupnąć z baku. Tym bardziej że silniczek swoje lata ma.

#30 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 stycznia 2009 - 11:09

matrix_44 napisał:

moc to musi śrupnąć z baku.

Jest to prawda, choć np silnik M102 2.3 w porównaniu z 2.6 czy nawet 3.0 nie dość że blado wypada pod względem osiągów to spalaniem potrafi dogonić większych braci ;-)
Tak po za tematem, dobrze wyregulowany silnik czy to M102, czy M103 potrafi być w miarę ekonomiczny, oczywiście jak na silnik z tamtych lat. Generalnie problem tkwi w ciągłej rzeźbie przy silniku przez nieudolnych mechaników i kolejnych właścicieli. Bo wiadomo że rzadko kto nową część wstawi ze względu na ceny, a ratowanie się używkami - wiadomo jak się kończy. W moim poprzednim 124 2.6 w pewnym momencie też spalanie zaczęło mnie denerwować (trasa niżej jak 12 nie zszedł przy bez zbytnich szaleństw) okazało się że wtryski rozkalibrowane na maxa. I cóż chcąc wymienić 6 wtrysków to koszt około 2kPLN + regulacje + to co zawsze wypadnie przy okazji = auto zostało sprzedane :)








Podobne tematy Zwiń