[S124] Vinnie E220 1994 "Misio"
#41
Napisano 16 października 2019 - 06:26
#42
Napisano 28 października 2019 - 19:20
#43
Napisano 23 kwietnia 2020 - 20:06
#44
Napisano 23 kwietnia 2020 - 21:08
Użytkownik KubaM5 dnia 23 kwietnia 2020 - 20:06 napisał
No dużo nowego Ma się dobrze, a nawet coraz lepiej. Tylko, że wstyd powiedzieć, galeria i opis to leżą z dwuletnią obsuwą Dobrze, że mam jakieś zdjęcia porobione i w miarę dokładną historię w pliku. Chronologicznie czas opisać czyszczenie i naprawę zamków mocowania tylnej kanapy, z tym, że w obecnej sytuacji po powrocie z pracy zmieniam żonę, obrabiam trzylatkę i po 22:00 siadam do kompa. Chwilę coś porobię i zaczyna mi się chcieć na tyle spać, że już trudno coś sensownego sklecić. Ale...będą newsy i to bombowe, mam nadzieję, że już niebawem
#45
Napisano 24 kwietnia 2020 - 05:52
#46
Napisano 29 kwietnia 2020 - 21:42
Kwiecień 2018. Po odebraniu Misiatego ze Stajni zabrałem się za kluczyk. Jeden kluczyk na podczerwień to trochę ryzyko. Niech coś się stanie - pomijam zagubienie, ale nawet przypadkowy upadek i mogę zostać bez możliwości uruchomienia auta. Szczegóły przygody z próbą dorobienia klucza są w osobnym wątku: http://mb201-124.eu/topic/38982-w124-kluczyk-scyzoryk-na-podczerwien-czy-ktorys-aso-dorabia-na-miejscu/.
Tutaj tylko kronikarskie streszczenie. Ponieważ w ASO nie byli w stanie dorobić kluczyka (brak układów, Siemens wycofał się z produkcji), pojechałem do Wrocławia, do poleconego zakładu "Pan Kluczyk". Niestety, nie udało się zaprogramować nowego klucza na podstawie oryginału. Ale, nie wróciłem z pustymi rękami. Dorobiłem wkładkę oraz grot. Mieli jeszcze oryginalną wkładkę Huf-a. Po powrocie do domu zrobiłem sobie pomoce do wyjęcia wkładki z dwóch szprych i wymieniłem wkładkę. W samą porę, tak wyglądała stara wkładka:
#47
Napisano 02 maja 2020 - 22:25
Kwiecień 2018. Ponieważ miałem wymontowaną całą tapicerkę z tyłu, to po pierwsze wyprałem co się dało (jednak mycie w wannie jest dużo lepsze niż zabawa jakimikolwiek środkami w aucie), po drugie uzupełniłem braki, wymieniłem śrubki, itd. I tak na początek poszła tylna listwa chromowana, przy wejściu bagażnika:
Trochę octu i autosolu zrobiły ją na bóstwo:
Niestety, uwydatniły też pełno wgniotek:
Prawdę mówiąc, to po tym zabiegu wygląda jak miss world po walce bokserskiej. Nowa od dwóch lat kosztuje prawie 1200 PLN i zupełnie nie uśmiecha mi się płacić za kawałek blaszki takie pieniądze. Znalezienie używanej w dobrym stanie to też jak na razie się nie powiodło - wszystkie jakie się dopytywałem przy rozbiórkach miały mniej lub więcej wgniotek. Trochę nieszczęśliwy jest ten pomysł - blacha dosyć miękka, bez podparcia pod spodem, łatwo to uszkodzić przy załadunku...
Kolejna naprawa to zamki blokowania tylnych oparć. U mnie był problem z otwieraniem jednego z oparć i winowajcą okazała się jakaś brakująca sprężynka, która wypadła, bo rozwaliła się plastikowa tulejka. Do tego stary smar, oparcia nie ruszane przez lata, pewnie trochę wilgoci w powietrzu i mamy przepis na niedziałający zamek. WD-40, rozruszanie, przesmarowanie, uzupełnienie elementów i...autosol (spodobał mi się ), i kolejna rzecz przywrócona do życia:
Przy okazji lakierem dostało się mocowaniom do pajączków (czy ekspanderów, jak zwał, tak zwał), bo aż żal było patrzeć:
Po dwóch latach użytkowania coś tam się obśrupało tu i ówdzie, ale nie straszy to jak przed lakierowaniem:
Skleiłem też pękniętą pokrywę nadkola, dziwne miejsce na pęknięcie, lewy fragment przy końcu, gdzie światło inaczej się odbija:
Użyłem kleju "Plastic Welding" i muszę powiedzieć, że mimo małej powierzchni styku, to trzyma jak diabeł. Nie było problemu, żeby po sklejeniu podnieść całość trzymając właśnie za ten mały końcowy fragment. Niestety brakuje trochę futra w miejscy zgięcia:
Może kiedyś uda się znaleźć zastępstwo w niewielkich pieniądzach, na razie mnie to bardzo nie razi.
Do tego uzupełniłem brakujące elementy: przytrzymanie pasa bezpieczeństwa i spinkę mocującą:
Udało mi się też znaleźć w dobrym stanie na szrocie taki "dynks" do zamykania pokrywy schowka apteczki i trójkąta ostrzegawczego. Mój miał zjechaną gumę i już nie trzymał.
Na koniec wymiana śrubek w pokrywach schowków na takie ładne, ze stali nierdzewnej:
Śrubki, jak śrubki, no są ładne śrubki to się pochwalę Natomiast może komuś przydadzą się adresy sklepów ze śrubkami:
- https://bejmet-nierdzewne.pl/ (są też na Allegro)
- dla Poznaniaków: Wabo, ul. Górecka 164
Użytkownik Vinnie edytował ten post 02 maja 2020 - 22:27
#48
Napisano 04 maja 2020 - 22:57
#49
Napisano 05 maja 2020 - 12:43
Użytkownik Kristoff edytował ten post 05 maja 2020 - 12:54
#50
Napisano 05 maja 2020 - 12:48
https://www.benzworl...-guide.1621865/
Na tej stronie jest ich zdjecie jak i pozostałych innych.
Użytkownik Kristoff edytował ten post 05 maja 2020 - 12:53
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|