Witam,
chciałem się pochwalić samochodem jak już będzie gotowy ale muszę już teraz. Kupiłem auto z rozebranym silnikiem z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Udało się wszystko poskładać, zrobiona została głowica, wymienione popychacze, zrobione wtryski i turbina. Po odpaleniu bardzo kopci i po puszczeniu gazu od razu gaśnie a jeśli uda się utrzymać wolne obroty to falują i kopci jeszcze bardziej. Pompa ustawiona na 15 stopni po OT. Czy to mogą być objawy źle ustawionego konta wtrysku? Załączam link do filmiku jak pracuje silnik(za jakość przepraszam).
https://www.youtube....h?v=QmsPu6qVqyA
1
[W124] 300D Turbo dymienie, brak wolnych obrotów
Rozpoczęty przez Pawel124w, kwi 19 2018 10:35
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 kwietnia 2018 - 10:35
#2
Napisano 19 kwietnia 2018 - 11:02
A co dokładnie było zdemontowane z silnika jak go kupiłeś? Pompa była na silniku czy osobno? Pamiętaj że 15* po OT to pozycja montażowa jak masz w bok pompy wkręcony przyrząd do blokowania, odpowiada to początkowi tłoczenia około 24* przed OT, także jak ustawiałeś na kropelkę to mogło być błędem
#3
Napisano 19 kwietnia 2018 - 20:06
Pompa nie była zdemontowana, rozrząd ustawiany był z blokadą pompy. Myślę, że trzeba ustawić kąt dokładniej tylko chcę się upewnić czy może być jakaś inna przyczyna bo jak ruszę pompę to pewnie będę musiał ją demontować i wymieniać oring. Po złożeniu to nawet ciężko sprawdzić dokładność ustawienia bo nie ma z przodu miejsca i nie widać koła a może po odpaleniu łańcuch się jakoś poukładał i trochę zmieniło się ustawienie...... czytałem,że było kilka przypadków takiego zachowania silnika po złożeniu ale w żadnym wątku nie napisał nikt co było przyczyną.
#4
Napisano 03 maja 2018 - 21:01
Sprawdziłem dokładnie ustawienie pompy i było na 13 stopni po OT. Postanowiłem ustawić pompę, odkręciłem 4 śruby i zacząłem regulować i niestety w całym zakresie regulacji pompy praktycznie nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Regulacja na pewno działa bo pompa się przesuwa. Macie jakieś pomysły co robić?
#5
Napisano 04 maja 2018 - 07:40
A próbowałeś podkręcić wolne obroty na pompie wtryskowej wykrecasz to ponosisz obroty zaznaczyłem na zdjęciu
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#6
Napisano 04 maja 2018 - 12:25
Wiem o tej regulacji ale problem nie jest tylko z wolnymi obrotami. Spróbuje sprawdzić kąt metodą na kropelkę. Jak będę kręcił wałem to 24 stopnie przez OT ma się pojawić ropa w pierwszym przewodzie do wtrysku, tak? Czy jest opcja, że przy składaniu silnika pompa została jakoś przestawiona o 180 stopni czy silnik by wtedy odpalał?
#7
Napisano 04 maja 2018 - 19:47
Problem rozwiązany! odpowiadam na pytanie: da się przestawić pompe o 180 stopni Przestawiłem łańcuch na kole od pompy i już odpala idealnie. Okazało się, że w okienku pompy dwa RAZY pokazuje się znak i jest dość podobny do siebie. Sprawdzenie wtrysku na kropelkę pokazało problem. Jutro składam wszystko i testuję dalej bo od zakupu nadal nie miałem okazji sie przejechać.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|