Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 300D Turbo dymienie, brak wolnych obrotów


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Pawel124w


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 sie 2017
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2018 - 10:35

Witam,
chciałem się pochwalić samochodem jak już będzie gotowy ale muszę już teraz. Kupiłem auto z rozebranym silnikiem z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Udało się wszystko poskładać, zrobiona została głowica, wymienione popychacze, zrobione wtryski i turbina. Po odpaleniu bardzo kopci i po puszczeniu gazu od razu gaśnie a jeśli uda się utrzymać wolne obroty to falują i kopci jeszcze bardziej. Pompa ustawiona na 15 stopni po OT. Czy to mogą być objawy źle ustawionego konta wtrysku? Załączam link do filmiku jak pracuje silnik(za jakość przepraszam).
https://www.youtube....h?v=QmsPu6qVqyA



#2 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2018 - 11:02

A co dokładnie było zdemontowane z silnika jak go kupiłeś? Pompa była na silniku czy osobno? Pamiętaj że 15* po OT to pozycja montażowa jak masz w bok pompy wkręcony przyrząd do blokowania, odpowiada to początkowi tłoczenia około 24* przed OT, także jak ustawiałeś na kropelkę to mogło być błędem

#3 Offline   Pawel124w


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 sie 2017
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2018 - 20:06

Pompa nie była zdemontowana, rozrząd ustawiany był z blokadą pompy. Myślę, że trzeba ustawić kąt dokładniej tylko chcę się upewnić czy może być jakaś inna przyczyna bo jak ruszę pompę to pewnie będę musiał ją demontować i wymieniać oring. Po złożeniu to nawet ciężko sprawdzić dokładność ustawienia bo nie ma z przodu miejsca i nie widać koła a może po odpaleniu łańcuch się jakoś poukładał i trochę zmieniło się ustawienie...... czytałem,że było kilka przypadków takiego zachowania silnika po złożeniu ale w żadnym wątku nie napisał nikt co było przyczyną.

#4 Offline   Pawel124w


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 sie 2017
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 maja 2018 - 21:01

Sprawdziłem dokładnie ustawienie pompy i było na 13 stopni po OT. Postanowiłem ustawić pompę, odkręciłem 4 śruby i zacząłem regulować i niestety w całym zakresie regulacji pompy praktycznie nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Regulacja na pewno działa bo pompa się przesuwa. Macie jakieś pomysły co robić?

#5 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2018 - 07:40

A próbowałeś podkręcić wolne obroty na pompie wtryskowej wykrecasz to ponosisz obroty zaznaczyłem na zdjęciu Dołączona grafika

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#6 Offline   Pawel124w


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 sie 2017
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2018 - 12:25

Wiem o tej regulacji ale problem nie jest tylko z wolnymi obrotami. Spróbuje sprawdzić kąt metodą na kropelkę. Jak będę kręcił wałem to 24 stopnie przez OT ma się pojawić ropa w pierwszym przewodzie do wtrysku, tak? Czy jest opcja, że przy składaniu silnika pompa została jakoś przestawiona o 180 stopni czy silnik by wtedy odpalał?

#7 Offline   Pawel124w


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 sie 2017
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2018 - 19:47

Problem rozwiązany! :smile: odpowiadam na pytanie: da się przestawić pompe o 180 stopni ;) Przestawiłem łańcuch na kole od pompy i już odpala idealnie. Okazało się, że w okienku pompy dwa RAZY pokazuje się znak i jest dość podobny do siebie. Sprawdzenie wtrysku na kropelkę pokazało problem. Jutro składam wszystko i testuję dalej bo od zakupu nadal nie miałem okazji sie przejechać.








Podobne tematy Zwiń