Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu


63 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 26 kwietnia 2018 - 09:25

Zobacz jeszcze jak wyglądają ograniczniki skrętu.



#22 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2018 - 17:00

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 26 kwietnia 2018 - 08:09 napisał

U mnie przy skręcie do oporu lekko syczy i silnik delikatnie schodzi z obrotów i tak powinno być
A na filmie przy skręcie w prawo też coś wyraźnie gwiżdże

#23 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 26 kwietnia 2018 - 18:03

Ale bardzo głośno.Powinno być cichutkie syczenie.Ten gwizd wg mnie pochodzi z pompy wspomagania.

#24 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2018 - 19:29

No właśnie, a chyba nie powinien występować

#25 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2018 - 21:26

Może jakiś ekspert od pomp wspomagania się wsłucha i coś powie, jeżeli macie jakieś wątpliwości jednak Panowie :) ja szczerze to nie mam pojęcia czy tak powinno być, ale jak mówiłem przy kulaniu się na jedynce tego nie ma :P

#26 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2018 - 23:39

A więc tak, poduszki i amortyzatory wymienione, dźwięk pozostał. Choć tak na prawdę wymieniane były z powodu innego dźwięku. Coś mi stuka w lewym kole, jak jadę prosto to delikatnie rytmicznie, przy skręcaniu w lewo dźwięk zanika, a przy skręcaniu w prawo nasila się, jest to bardziej gumowe stukanie, na pewno nie metal o metal. Myślałem że to te poduchy ale nie pomogło. Byłem też na szarpakach, lomem sworznie sprawdzaliśmy i żaden diagnosta nie potrafi powiedzieć co tam stuka. Jakieś pomysły?

#27 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 02 maja 2018 - 05:45

Sworzeń nie stuka,skrzypi,a na lewym nadkolu pod błotnikiem jest filtr węglowy ,może się poluzował.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 02 maja 2018 - 05:45


#28 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2018 - 08:49

Ale wtedy by stukal caly czas chyba, a nie nasilal sie pod obciazeniem przy skrecie w prawo.

#29 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 02 maja 2018 - 10:26

No to co może stukać ,końcówka.. A może jeszcze stukać ogranicznik skrętu,na zwrotnicy ja spojrzysz pod kołem są takie wystające bolce ,na nich powinny być teflonowe nakładki ,jak ich niema to przy skręcie maxymalnym trze metal o metal i to takie wydaje dźwięki.

#30 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 02 maja 2018 - 11:51

Sprawdzałeś luzy na łożyskach?
Jeśli lewa strona stuka, to przy skręcie w prawo i mocniejszym obciążeniu właśnie lewego koła - będzie stukać bardziej.
Podnieś wóz, poruszaj kołem góra dół, po skosie, na boki. Obróć o 180 stopni i znów to samo.
Jeśli jest luz - zdejmij dekielek łożyska, popuść śrubę imbusową i delikatnie dokręcaj. Nie dociągaj ma maxa!!! Łożyska stożkowe reguluje się, by miały minimalny luz.
Najlepiej kręcąc kołem uderzaj pięścią lub młotkiem w oponę po obwodzie, a zobaczysz jak nakrętka sama się dociąga. Łożysko się układa. Możesz na ten czas założyć dekielek, żeby się syf nie dostał.
A sworznie po prostu wymień i będziesz pewny, że koła nie zgubisz. Wymienić przy odrobinie sprytu można bez demontażu wahaczy.

Użytkownik AiM edytował ten post 02 maja 2018 - 11:53









Podobne tematy Zwiń