Zobacz jeszcze jak wyglądają ograniczniki skrętu.
0
[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu
Rozpoczęty przez mattberninger, kwi 24 2018 17:25
63 odpowiedzi w tym temacie
#21 Gość_Rafał 1972_
Napisano 26 kwietnia 2018 - 09:25
#23
Napisano 26 kwietnia 2018 - 18:03
Ale bardzo głośno.Powinno być cichutkie syczenie.Ten gwizd wg mnie pochodzi z pompy wspomagania.
#24
Napisano 26 kwietnia 2018 - 19:29
No właśnie, a chyba nie powinien występować
#25
Napisano 26 kwietnia 2018 - 21:26
Może jakiś ekspert od pomp wspomagania się wsłucha i coś powie, jeżeli macie jakieś wątpliwości jednak Panowie ja szczerze to nie mam pojęcia czy tak powinno być, ale jak mówiłem przy kulaniu się na jedynce tego nie ma
#26
Napisano 01 maja 2018 - 23:39
A więc tak, poduszki i amortyzatory wymienione, dźwięk pozostał. Choć tak na prawdę wymieniane były z powodu innego dźwięku. Coś mi stuka w lewym kole, jak jadę prosto to delikatnie rytmicznie, przy skręcaniu w lewo dźwięk zanika, a przy skręcaniu w prawo nasila się, jest to bardziej gumowe stukanie, na pewno nie metal o metal. Myślałem że to te poduchy ale nie pomogło. Byłem też na szarpakach, lomem sworznie sprawdzaliśmy i żaden diagnosta nie potrafi powiedzieć co tam stuka. Jakieś pomysły?
#27
Napisano 02 maja 2018 - 05:45
Sworzeń nie stuka,skrzypi,a na lewym nadkolu pod błotnikiem jest filtr węglowy ,może się poluzował.
Użytkownik melfio1 edytował ten post 02 maja 2018 - 05:45
#28
Napisano 02 maja 2018 - 08:49
Ale wtedy by stukal caly czas chyba, a nie nasilal sie pod obciazeniem przy skrecie w prawo.
#29
Napisano 02 maja 2018 - 10:26
No to co może stukać ,końcówka.. A może jeszcze stukać ogranicznik skrętu,na zwrotnicy ja spojrzysz pod kołem są takie wystające bolce ,na nich powinny być teflonowe nakładki ,jak ich niema to przy skręcie maxymalnym trze metal o metal i to takie wydaje dźwięki.
#30
Napisano 02 maja 2018 - 11:51
Sprawdzałeś luzy na łożyskach?
Jeśli lewa strona stuka, to przy skręcie w prawo i mocniejszym obciążeniu właśnie lewego koła - będzie stukać bardziej.
Podnieś wóz, poruszaj kołem góra dół, po skosie, na boki. Obróć o 180 stopni i znów to samo.
Jeśli jest luz - zdejmij dekielek łożyska, popuść śrubę imbusową i delikatnie dokręcaj. Nie dociągaj ma maxa!!! Łożyska stożkowe reguluje się, by miały minimalny luz.
Najlepiej kręcąc kołem uderzaj pięścią lub młotkiem w oponę po obwodzie, a zobaczysz jak nakrętka sama się dociąga. Łożysko się układa. Możesz na ten czas założyć dekielek, żeby się syf nie dostał.
A sworznie po prostu wymień i będziesz pewny, że koła nie zgubisz. Wymienić przy odrobinie sprytu można bez demontażu wahaczy.
Jeśli lewa strona stuka, to przy skręcie w prawo i mocniejszym obciążeniu właśnie lewego koła - będzie stukać bardziej.
Podnieś wóz, poruszaj kołem góra dół, po skosie, na boki. Obróć o 180 stopni i znów to samo.
Jeśli jest luz - zdejmij dekielek łożyska, popuść śrubę imbusową i delikatnie dokręcaj. Nie dociągaj ma maxa!!! Łożyska stożkowe reguluje się, by miały minimalny luz.
Najlepiej kręcąc kołem uderzaj pięścią lub młotkiem w oponę po obwodzie, a zobaczysz jak nakrętka sama się dociąga. Łożysko się układa. Możesz na ten czas założyć dekielek, żeby się syf nie dostał.
A sworznie po prostu wymień i będziesz pewny, że koła nie zgubisz. Wymienić przy odrobinie sprytu można bez demontażu wahaczy.
Użytkownik AiM edytował ten post 02 maja 2018 - 11:53
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|