Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu


63 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 17:25

Witam. Od pewnego czasu wsytepuje u mnie dziwny dzwiek, np. skrecajac w prawo, wychodze z zakretu odkrecajac kierownice slychac taki gwizd/swist ktory konczy sie po sprostowaniu kol? Co to moze byc? Chyba ze to normalne, ale z tego co mi sie wydaje to wczesniej tego nie bylo...



#2 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:10

Czy na postoju jak kręcisz kierownicą też występuje ten dźwięk? Jeśli tak - sprawdź sworzeń wahacza. Jeśli nie - przyjrzyj się hamulcom (przednim i tylnim). Jak dźwięk jest też na postoju, to piszczeć lubi też ten amortyzator skrętu z przodu (nie wiem, czy dobrze nazwałem tę część).

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 24 kwietnia 2018 - 18:10


#3 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:23

Tłumik drgań układu kierowniczego. U mnie skrzypiał jak stara szafa przy prostowaniu kół po skręcie w lewo.
Ale najpierw sprawdź sworznie.

#4 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:23

Na postoju nic nie piszczy. To w zasadzie nie jest pisk tylko taki gwizd, okręcając kierownice tak jakby zmniejszał się gdy koła się prostują

#5 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 21:32

A opony o nic nie ocierają? Chociaż jeśli gwizd, to przyjrzałbym się jednak hamulcom

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 24 kwietnia 2018 - 21:32


#6 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 21:42

Niee, mam nowe co prawda ale to już pół roku i wcześniej tego nie było. A co może niby być z hamulcami?
To nie jest dźwięk jakiegoś ocierania. U mnie pierwsza myśl że coś ze wspomaganiem ale sam nie wiem.

Użytkownik mattberninger edytował ten post 24 kwietnia 2018 - 21:43


#7 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2018 - 07:10

Zasadnicza rzecz - czy słychać na postoju (robiąc pełen zakres obrotu i z powrotem), czy nie. Jeśli nie, to musi być związane z obracaniem się kół. Wspomaganie, sworznie, czy tłumik drgań układu kierowniczego pracują również na postoju jak się kręci kierownicą. Wspomaganie zresztą hałasowałoby tym bardziej, im większe jest obciążenie, więc chyba głównie na postoju.

Przejedź się z 10-15 km i zobacz, czy któraś felga nie jest gorąca. Zawieszenie względnie zadbane?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 25 kwietnia 2018 - 07:11


#8 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 25 kwietnia 2018 - 11:48

Zrzuć na chwilę pasek (ale dosłownie na chwilę) i kręć. Jeśli dźwięk zanikł - to nie pompa. Warto też zerknąć jaki kolor ma płyn wspomagania, a jeśli tego jeszcze nie robiłeś - wymienić. Zerknij też na górne poduchy amorów czy nie są spękane, oraz warto by było przesmarować smarem silikonowym tuleje stabilizatora, by je również wykluczyć. Ale one skrzypią przy np wjeżdżaniu na progi zwalniające jednocześnie dwoma kołami. Jeszcze są tuleje wspornika, ale stamtąd zazwyczaj stuki dochodzą jeśli są jakieś luzy.

Użytkownik AiM edytował ten post 25 kwietnia 2018 - 11:49


#9 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2018 - 12:07

Poduchy są spękane, wymieniam w raz z amortyzatorami i gumami stabilizatora w poniedziałek. Płyn jest ciemny czerwony, chce wymienić na mineralny febi do wspomagania zielony, mogę bez obaw taki lać?

#10 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 25 kwietnia 2018 - 14:04

Zielony to może być syntetyk. Niektórzy zalecają wymianę z ATF na taki właśnie. Też myślałem by tak zrobić, ale na razie mi się nie chce :smoke:
Poczekaj do wymiany poduch i gum - jeśli dalej objaw nie minie - w pierwszej kolejności sprawdź sworznie.
Tylko nie na stacji diagn., bo szarpaki nie wykryją luzów - zbyt ciężki wóz. Najlepiej podnieść na lewarku i dźwignią naciskać od dołu na koło w kierunku góry w pionie. Druga osoba niech obserwuje czy się nie rusza. Luzy na sworzniach trudno wykryć w W124, a to jedna z niewielu rzeczy jaka Cię może unieruchomić na drodze (lub w szpitalu). Jeśli samochód masz od niedawna - to po prostu je wymień. Powinno się to robić tuż po zakupie wraz z serwisem olejowym. Jedyna słuszna firma to Lemforder jeśli chodzi o zawieszenia w Benzach :grinhihi:

Użytkownik AiM edytował ten post 25 kwietnia 2018 - 14:04









Podobne tematy Zwiń