Witam.
Jestem posiadaczem Mercedesa 190 z silnikiem 1.8 z roku 1992r. z LPG. Silnik niestety już miał dosyć, dlatego postanowiłem kupić inny silnik. Nie mogłem znaleźć ciekawego 1.8, ale za to trafił się 2.0 (bez wiązki i sterownika silnika) i kupiłem.
Stary silnik już wyjęty, a w aucie siedzi już 2.0 i tu pojawia się problem. W silniku 2.0 nie mam np. sondy lambda i inne są niektóre wtyczki. Zastanawiam się czy jak przełożę Wszytko z 1.8 do 2.0 tj. kolektory, czujniki, sterownik silnika czyli uzbroję słupek 2.0 podzespołami z 1.8 to będzie pracował? Może ktoś poradzi mi jak rozwiązać ten problem?
0
[w201] Wymiana silnika 1.8 na 2.0
Rozpoczęty przez serpiotr, kwi 25 2018 18:15
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 kwietnia 2018 - 18:15
#2
Napisano 25 kwietnia 2018 - 19:35
Nie robiłem takiego manewru, ale do słupka od 2.0E wsadziłbym wszystko od 1.8E. Czyli czujniki, kolektory dolotowy i wydechowy (z sondą). W 1.8E masz troszkę nowszy sterownik i z wiązka.
Zweryfikuj stan swojego starego KE-Jetronica - wtryskiwacze, sonda lambda, rozdzielacz paliwa i węże od regulacji biegu jałowego. Musi być lux bo inaczej wkładanie słupka nie ma sensu, bo tez może zakończyć szybko żywot.
Zweryfikuj stan swojego starego KE-Jetronica - wtryskiwacze, sonda lambda, rozdzielacz paliwa i węże od regulacji biegu jałowego. Musi być lux bo inaczej wkładanie słupka nie ma sensu, bo tez może zakończyć szybko żywot.
#3
Napisano 25 kwietnia 2018 - 20:08
mój stary 1.8E zakończył żywot no nie trzymał ciśnienia, gasł i maił problemy z obrotami. Własnie nie wiem co robić bo do podłączenia 2.0E w sumie brakuje mi wiązki i sterownika.
A kolejna rzecz to czy komputer z 1.8E będzie działał w 2.0E z osprzętem z 1.8E. prawdopodobnie odkręcając kolektor wydechowy szpilki mogą nie przetrwać
A kolejna rzecz to czy komputer z 1.8E będzie działał w 2.0E z osprzętem z 1.8E. prawdopodobnie odkręcając kolektor wydechowy szpilki mogą nie przetrwać
#4
Napisano 26 kwietnia 2018 - 05:57
A kolejna rzecz to czy komputer z 1.8E będzie działał w 2.0E z osprzętem z 1.8E. prawdopodobnie odkręcając kolektor wydechowy szpilki mogą nie przetrwać
Na pewno nie będzie ssania,a szpilki dasz nowe,.
#5
Napisano 26 kwietnia 2018 - 06:07
Dlaczego nie miałoby być ssania? Komputer od 1.8 spokojnie ogarnie słupek od 2.0. Osobiście znam wóz który ma hybrydę osprzętu z 1.8 a słupek z 2.3. Wszystko co odpowiada za pracę KE zostało z 1.8 i działa dobrze. A co do szpilek - szpilki kosztują jakoś Zeta za sztukę. Naprawdę jest w ogóle to powód do zmartwienia jakiegokolwiek?
#6
Napisano 26 kwietnia 2018 - 18:56
To spróbuję zrobić taką hybrydę 2.0E z osprzętm 1.8E. Oby to chodziło
#9
Napisano 01 maja 2018 - 18:03
Sprawa aktualnie wygląda tak. Silnik 2.0E znów wyjęty. Przełożyłem z 1.8E kolektor wylotowy z sondą, koło zamachowe z blaszkami z tyłu dla czujnika wału oraz przepustnice bo u mnie był kabelek z 2pinami, zamiast 3pinów.
Zauważyłem jeszcze jedną różnice. W 1.8E między kolektorem dolotowym, a silnikiem jest blacha o numerze 1021410244. Z tego co ustaliłem jest to podgrzewacz kolektora. Nie mam tego w 2.0E. Jest to konieczne i co wg daje?
Zauważyłem jeszcze jedną różnice. W 1.8E między kolektorem dolotowym, a silnikiem jest blacha o numerze 1021410244. Z tego co ustaliłem jest to podgrzewacz kolektora. Nie mam tego w 2.0E. Jest to konieczne i co wg daje?
#10
Napisano 01 maja 2018 - 18:51
Jak byś przełożył to byś miał,jest to po to żeby szybciej paliwo odparowywało z kolektora,działa do 60 stopni,przy zimnym silniku,w pompie wody jest czujnik taki żółty który przy 60stopniach daje sygnał ,do kompa czy jakiegoś przekaźnika ,żeby odłączyć grzanie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|