Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wymiana silnika 1.8 na 2.0


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   serpiotr


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 kwi 2018
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes W123 1980r, 240D
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W123 1977r, 200D
  • Inne auto:Mercedes W123 1981r, 300D

Napisano 25 kwietnia 2018 - 18:15

Witam.
Jestem posiadaczem Mercedesa 190 z silnikiem 1.8 z roku 1992r. z LPG. Silnik niestety już miał dosyć, dlatego postanowiłem kupić inny silnik. Nie mogłem znaleźć ciekawego 1.8, ale za to trafił się 2.0 (bez wiązki i sterownika silnika) i kupiłem.

Stary silnik już wyjęty, a w aucie siedzi już 2.0 i tu pojawia się problem. W silniku 2.0 nie mam np. sondy lambda i inne są niektóre wtyczki. Zastanawiam się czy jak przełożę Wszytko z 1.8 do 2.0 tj. kolektory, czujniki, sterownik silnika czyli uzbroję słupek 2.0 podzespołami z 1.8 to będzie pracował? Może ktoś poradzi mi jak rozwiązać ten problem?



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2018 - 19:35

Nie robiłem takiego manewru, ale do słupka od 2.0E wsadziłbym wszystko od 1.8E. Czyli czujniki, kolektory dolotowy i wydechowy (z sondą). W 1.8E masz troszkę nowszy sterownik i z wiązka.

Zweryfikuj stan swojego starego KE-Jetronica - wtryskiwacze, sonda lambda, rozdzielacz paliwa i węże od regulacji biegu jałowego. Musi być lux bo inaczej wkładanie słupka nie ma sensu, bo tez może zakończyć szybko żywot.

#3 Offline   serpiotr


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 kwi 2018
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes W123 1980r, 240D
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W123 1977r, 200D
  • Inne auto:Mercedes W123 1981r, 300D

Napisano 25 kwietnia 2018 - 20:08

mój stary 1.8E zakończył żywot no nie trzymał ciśnienia, gasł i maił problemy z obrotami. Własnie nie wiem co robić bo do podłączenia 2.0E w sumie brakuje mi wiązki i sterownika.

A kolejna rzecz to czy komputer z 1.8E będzie działał w 2.0E z osprzętem z 1.8E. prawdopodobnie odkręcając kolektor wydechowy szpilki mogą nie przetrwać :(

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 kwietnia 2018 - 05:57



A kolejna rzecz to czy komputer z 1.8E będzie działał w 2.0E z osprzętem z 1.8E. prawdopodobnie odkręcając kolektor wydechowy szpilki mogą nie przetrwać :(


Na pewno nie będzie ssania,a szpilki dasz nowe,.


#5 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwietnia 2018 - 06:07

Dlaczego nie miałoby być ssania? Komputer od 1.8 spokojnie ogarnie słupek od 2.0. Osobiście znam wóz który ma hybrydę osprzętu z 1.8 a słupek z 2.3. Wszystko co odpowiada za pracę KE zostało z 1.8 i działa dobrze. A co do szpilek - szpilki kosztują jakoś Zeta za sztukę. Naprawdę jest w ogóle to powód do zmartwienia jakiegokolwiek?

#6 Offline   serpiotr


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 kwi 2018
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes W123 1980r, 240D
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W123 1977r, 200D
  • Inne auto:Mercedes W123 1981r, 300D

Napisano 26 kwietnia 2018 - 18:56

To spróbuję zrobić taką hybrydę 2.0E z osprzętm 1.8E. Oby to chodziło

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 kwietnia 2018 - 19:11

serpiotr, jak sie nie uda,to mam bdb silnik 1.8 ,a co do komputera to przerabiałem temat u siebie ,miałem kompa z 2.3 wszystko działało ok ,ale ssania nie było ,.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2018 - 06:52

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 26 kwietnia 2018 - 19:11 napisał

miałem kompa z 2.3 wszystko działało ok ,ale ssania nie było ,.
Ponieważ

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 25 kwietnia 2018 - 19:35 napisał

W 1.8E masz troszkę nowszy sterownik i z wiązka.


#9 Offline   serpiotr


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 kwi 2018
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes W123 1980r, 240D
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W123 1977r, 200D
  • Inne auto:Mercedes W123 1981r, 300D

Napisano 01 maja 2018 - 18:03

Sprawa aktualnie wygląda tak. Silnik 2.0E znów wyjęty. Przełożyłem z 1.8E kolektor wylotowy z sondą, koło zamachowe z blaszkami z tyłu dla czujnika wału oraz przepustnice bo u mnie był kabelek z 2pinami, zamiast 3pinów.

Zauważyłem jeszcze jedną różnice. W 1.8E między kolektorem dolotowym, a silnikiem jest blacha o numerze 1021410244. Z tego co ustaliłem jest to podgrzewacz kolektora. Nie mam tego w 2.0E. Jest to konieczne i co wg daje?

#10 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 maja 2018 - 18:51

Jak byś przełożył to byś miał,jest to po to żeby szybciej paliwo odparowywało z kolektora,działa do 60 stopni,przy zimnym silniku,w pompie wody jest czujnik taki żółty który przy 60stopniach daje sygnał ,do kompa czy jakiegoś przekaźnika ,żeby odłączyć grzanie.








Podobne tematy Zwiń