Witam.
Zdjąłem wtyczkę z dwupinowego włącznika wentylatora silnika i zwarłem styki drucikiem (robiłem to na pracującym silniku).
Wentylator nie połączył się z napędem silnika. Czy i jak się dobrać do gniazda przy elektromagnesie by sprawdzić czy on się
popsuł czy prąd nie dochodzi instalacją , by nie rozkręcać wszystkiego?
A jeżeli rozkręcać trzeba to poproszę o jakieś wskazówki (zdjęcia filmik) . Będę wdzięczny za pomoc
0
[W201] Jak dobrać się do sprzęgła elektromagnetycznego wentylatora, silnik benzyna M102 ,
Rozpoczęty przez masap, maj 05 2018 12:43
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 maja 2018 - 12:43
#2
Napisano 05 maja 2018 - 13:29
U mnie kiedyś też nie załączył się wentylator i silnik ciut się zagrzał. Przyczyną było urwanie gniazda umieszczonego w metalowym korpusie elektromagnesu (jak dobrze pamiętam gniazdo to wraz z wtyczką jest od wewnętrznej strony , czyli między elektromagnesem a korpusem silnika pod termostatem). Aby się tam dostać trzeba zdjąć śmigło i następnie odkręcić trzy śrubki M8. U mnie pękł drut uzwojenia pod bolcem gniazda. Musiałem rozlutować obydwa bolce, wyjąć gniazdo, wystające końcówki drutu zagiąć w haczyk, dolutować dłuższe druciki i ponownie złożyć do kupy. Na tym gnieździe można bezpośrednio sprawdzić omomierzem uzwojenie elektromagnesu.
#3
Napisano 07 czerwca 2018 - 10:11
Witam . Rozwiązany problem, ktoś źle przylutował przewody
#4
Napisano 07 czerwca 2018 - 19:07
A ja mam problem z zasilaniem.Podając zasilanie prosto do elektromagnesu działa,zwierając na czujniku w głowicy nie działa czyli tam nie dochodzi prąd.
Pytanie z skąd powinien iść prąd?Bezpieczniki są okej.Jest czerwiec a ja muszę jeździć z włączonym ogrzewaniem żeby temperatura nie skoczyła:)
Pytanie z skąd powinien iść prąd?Bezpieczniki są okej.Jest czerwiec a ja muszę jeździć z włączonym ogrzewaniem żeby temperatura nie skoczyła:)
#5
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:10
Piotrek123, ty masz zrobić mostek na kostce od czujnika,nie na czujniku,a zamiast jeździć z włączonym ogrzewaniem ,to wsadź między tą metalową obręcz wiatraka a koło pasowe ,jakąś śrube ,lub drewnianego klina ,lub magnes,i będziesz miał chłodzenie nonstop .
#6
Napisano 08 czerwca 2018 - 10:01
Użytkownik melfio1 dnia 07 czerwca 2018 - 21:10 napisał
ty masz zrobić mostek na kostce od czujnika,nie na czujniku
Użytkownik melfio1 dnia 07 czerwca 2018 - 21:10 napisał
wsadź między tą metalową obręcz wiatraka a koło pasowe ,jakąś śrube ,lub drewnianego klina ,lub magnes,i będziesz miał chłodzenie nonstop
Jak ktoś wie skąd idzie prąd do elektromagnesu,proszę o info
#7
Napisano 08 czerwca 2018 - 12:48
Naprawione... winę zwalę na konstrukcję mercedesa gdzie wszystkie wtyczki są identyczne a tak na poważnie to pomyliłem wtyczki od czujników na głowicy.Zamienione i działa jak powinno,moje niedopatrzenie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|