Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Jak dobrać się do sprzęgła elektromagnetycznego wentylatora, silnik benzyna M102 ,


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   masap


  • Postów: 89
  • Na forum od: 07 wrz 2010
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 , 2.0 Diesel , rocznik 1993

Napisano 05 maja 2018 - 12:43

Witam.
Zdjąłem wtyczkę z dwupinowego włącznika wentylatora silnika i zwarłem styki drucikiem (robiłem to na pracującym silniku).

Wentylator nie połączył się z napędem silnika. Czy i jak się dobrać do gniazda przy elektromagnesie by sprawdzić czy on się

popsuł czy prąd nie dochodzi instalacją , by nie rozkręcać wszystkiego?

A jeżeli rozkręcać trzeba to poproszę o jakieś wskazówki (zdjęcia filmik) . Będę wdzięczny za pomoc



#2 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 05 maja 2018 - 13:29

U mnie kiedyś też nie załączył się wentylator i silnik ciut się zagrzał. Przyczyną było urwanie gniazda umieszczonego w metalowym korpusie elektromagnesu (jak dobrze pamiętam gniazdo to wraz z wtyczką jest od wewnętrznej strony , czyli między elektromagnesem a korpusem silnika pod termostatem). Aby się tam dostać trzeba zdjąć śmigło i następnie odkręcić trzy śrubki M8. U mnie pękł drut uzwojenia pod bolcem gniazda. Musiałem rozlutować obydwa bolce, wyjąć gniazdo, wystające końcówki drutu zagiąć w haczyk, dolutować dłuższe druciki i ponownie złożyć do kupy. Na tym gnieździe można bezpośrednio sprawdzić omomierzem uzwojenie elektromagnesu.

#3 Offline   masap


  • Postów: 89
  • Na forum od: 07 wrz 2010
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 , 2.0 Diesel , rocznik 1993

Napisano 07 czerwca 2018 - 10:11

Witam . Rozwiązany problem, ktoś źle przylutował przewody

#4 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2018 - 19:07

A ja mam problem z zasilaniem.Podając zasilanie prosto do elektromagnesu działa,zwierając na czujniku w głowicy nie działa czyli tam nie dochodzi prąd.
Pytanie z skąd powinien iść prąd?Bezpieczniki są okej.Jest czerwiec a ja muszę jeździć z włączonym ogrzewaniem żeby temperatura nie skoczyła:)

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 czerwca 2018 - 21:10

Piotrek123, ty masz zrobić mostek na kostce od czujnika,nie na czujniku,a zamiast jeździć z włączonym ogrzewaniem ,to wsadź między tą metalową obręcz wiatraka a koło pasowe ,jakąś śrube ,lub drewnianego klina ,lub magnes,i będziesz miał chłodzenie nonstop .

#6 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2018 - 10:01

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 07 czerwca 2018 - 21:10 napisał

ty masz zrobić mostek na kostce od czujnika,nie na czujniku
No żadnej reakcji musi prąd nie dochodzić bo na krótko działa.

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 07 czerwca 2018 - 21:10 napisał

wsadź między tą metalową obręcz wiatraka a koło pasowe ,jakąś śrube ,lub drewnianego klina ,lub magnes,i będziesz miał chłodzenie nonstop
No to by zadziałało,ale mógłbym zostawić podpięte na ostro z akumulatora do wtyczki elektromagnesu ale nie zablokuje wiatraka na stałe bo boję się o pompę wody zmieniałem ją rok temu a do naszych rupieci pompa wody kosztuje zdecydowanie za drogo.
Jak ktoś wie skąd idzie prąd do elektromagnesu,proszę o info

#7 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2018 - 12:48

Naprawione... winę zwalę na konstrukcję mercedesa gdzie wszystkie wtyczki są identyczne a tak na poważnie to pomyliłem wtyczki od czujników na głowicy.Zamienione i działa jak powinno,moje niedopatrzenie.








Podobne tematy Zwiń