Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] OM605 - Wina wtrysków/zaworów?


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2018 - 18:24

No to tak - 2,5D, klekot bocianów. Spod plastikowej osłony ciekł olej, zdjąłem, a tam ostatni garnek zalany olejem. Najpewniej odma, bo spękana w kilku miejscach, połatane. Ale - od jakiegoś czasu po odpaleniu silnik kuleje, jakby chodził nie na wszystkie garnki, dopiero przytrzymanie gazu pomaga. Przy luźnej lince gazu potrafi zgasnąć przy dojedzie do skrzyżowania, czy stojąc na nim. Lekko naciągnąłem, jałowe są na ok 850-900obr/min. Słuchu nie mam, ale coś chyba mi za bardzo klepie na filmie

https://www.youtube....h?v=dIxy3zdhVS0

I pytanie - chodzi dobrze? Czy jednak nie mam omamów i coś nie tak z zaworami? A może właśnie wina "utopionego" wtrysku na ostatnim cylindrze?
Łańcuch w stanie nieznanym

#2 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2018 - 19:30

Naciągnie linki gazu to nie jest dobra metoda na regulację obrotów biegu jałowego. Świece żarowe sprawdzone?

#3 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2018 - 20:19

Jeszcze nie. Trochę nie wiem, jak do nich podejść bez urywania czegokolwiek, przy jednocześnie małym rozbieraniu - auto musi być dzień w dzień na chodzie. Plus - ma takie objawy bez względu na temperaturę silnika - vide dojazd do skrzyżowania, czy odczuwalny brak mocy na trasie (na zasadzie ciągnie - ktoś dostawił przyczepkę z toną węgla - znowu jedzie)

#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 583
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2018 - 20:41

Troszkę słychać wtryski ale zakrec ten dolot i wtedy kręci filmy bo to buczenie wszystko maskuje i słabo słychać 900 to ma ssanie 600 albo 700 wolne obroty.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maj 2018 - 10:23

Świece żarowe to podstawa. Weź żarówkę H-4, podepnij dwa kabelki (jeden do masy, jeden do plusa), następnie plus do plusa akumulatora, masa do świecy żarowej (pinów w kostce na nadkolu lewym, tam jest przekaźnik, w OM605 chyba też). Nikt nie każe Ci ich odkręcać.

Dołączona grafika

Zajrzałbym też do baku, czy nie ma tam kilogramów glutów.

#6 Offline   tomuss1980


  • Postów: 298
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,0E

Napisano 11 maj 2018 - 11:17

Albo miernik w łape zakres na ohmy i pomiar opornosci tak jak kolega napisał w przekazniku w przewodzie idaym juz na poszczegolne swiece. Przewod ten musisz oczywiscie napierw odpiac od przekaznika. Na kostce masz napisane numery odpowiadajace numerom swiec liczac od przodu auta. Jak nie bedzie mialo oporu znaczy swieca uwalona.
Ale samoczynne gasniecie diesla to nie wina swiec. One tylko przy odpalaniu maja znaczenie. To co opisujesz to wyglada jakby mu paliwa brakowało chwilami lub łapał powietrze do paliwa. Sprawdz droznosc przewodów paliwowy i ich szczelnosc. Wymien filtr paliwa głowny i wstepny. Jak nie pomoze bedziemy dalej myslec.

#7 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maj 2018 - 13:33

I czy nie ma kilogramów glutów w baku

#8 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maj 2018 - 16:00

Gluty wyleciały w lutym, jak zatkały cały bak. Dolot lekko nieszczelny przy przepustnicy, nie mogę założyć łącznika przepustnicy z kanałem nad silnikiem, tym plastikowym. Ale odpala i bez tego. Grzybek na pompie mocno zduszony - był chyba na max, teraz jest jeden obrót od min.

#9 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 08:03

Tak to wygląda - bez tykania pedału gazu, póki obroty nie poszły zauważalnie wyżej
https://youtu.be/9Y5XmBsPVRU

A tak z rana, też bez tykania gazu
https://youtu.be/JaLtAJ9EfDI

I wtryski już ze zmontowanym dolotem
https://youtu.be/LD4kzw2n4n0

#10 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 08:10

A jak tam świece?

#11 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 583
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 08:57

Te wtryski z uszczelnionym dolotem to silnik gorący czy letni jak gorący to bym robił wtryski jeszcze jedno jak jest 10c to podgrzewane 2x świece może jedna działa ale nie dogrzewa. Silnik jak złapie temperaturę chodzi równo czy nie bo na filmach telepales kamerą.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#12 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 10:30

OSTRY2500, oba zimne, tj temperatura powietrza. 25 st po 7 godzinach postoju, drugi po 16, odpalany nad ranem

#13 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 583
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 13:51

Ja bym sprawdził kompresję w pierwszej kolejności i bym wiedział czy warto inwestować dalej w wtryski, jak nie masz kompresji to ci wtryski nie pomogą.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#14 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 16:55

Co tu na forum Użytkownicy mają z tą kompresją :) Słaba kompresja to nie tylko cięższy zapłon i nierówna praca. Zastanawiam się skąd upartość Użytkownika @Fah, że nie chce sprawdzić tych świec. Tu trzeba zaczynać od spraw najprostszych i najtańszych i posuwać się do przodu. Czyli:
  • Świece żarowe (sprawdzić nie zaszkodzi)
  • Czystość i drożność układu paliwowego, w tym filtry
  • Szczelność przewodów paliwowych
  • Bak, w tym smok i zawór odpowietrzający (wiem, robiłeś, więc pewnie nie to)
Odpal go z bańki z ropą z pominięciem wszystkiego. Potem można dopiero myśleć o wtryskach, czy przy okazji jak już wyjęte kompresji. Inaczej to wywarzanie otwartych drzwi.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 13 maj 2018 - 16:56


#15 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 583
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maj 2018 - 17:39

A jak jeździsz gasisz i zaraz odpalasz jest ten efekt?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#16 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maj 2018 - 10:07

Czasem jest, nawet na zagrzanym silniku

Świece mogę sprawdzić dopiero jutro, o ile do nich dojdę. Bak był czyszczony, smok też, ale w filtrze głównym, wymienionym we wrześniu była kupa syfu. Zlałem, zalałem świeżym i przez kilka km było lepiej.

#17 Offline   w0jta5


  • Postów: 4860
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maj 2018 - 11:36

Polecam zalać do zbiornika "Mixol" - Orlen Platinum Scooter 2T lub Orlen 2T Semisynthetic, stosować w proporcjach 1:250 (może nawet na początek 1:200) i pojeździć trochę, bo wtryski za mocno hałasują.

Szczelność przewodów paliwowych raczej jest, bo nie kręcisz go długo przy odpaleniu, a to jest najczęstsza usterka w OM605.
Wszystkie podciśnienia są na swoim miejscu? Sprawdziłeś wszystkie gumowe łączniki od rurek podciśnienia? Nie na oko, tylko ściągnięcie, sprawdzenie czy nie mają spękań, wężyki drożne przedmuchane itd.

PS. Jakbyś potrzebował jakieś fanty typu przepustnica egr, rura dolotowa to pisz, coś tam jeszcze mam.

#18 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 583
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maj 2018 - 21:16

Jak miales syf w filtrze paliwa to zainteresuj się pompką paliwa ta zboku pompy wtryskowej na 100% jest zasyfiona i na wolnych może nie dawać dostatecznej ilości paliwa i załóż filterek wstępny przed tą pompką żeby zbierał syf z baku ten grubszy i nie zapychal jej w przyszłości.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#19 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maj 2018 - 11:26

Sprawdziłem świece na kostce przy przekaźniku. Prąd idzie na każdą. Opór się pojawia na każdej, ale... ustawienie multimetru na 20k Ohm, po wetknięciu czujnika w gniazdo nic się nie dzieje, po wyjęciu wartości skaczą do zera. Przy dotknięciu silnika to samo. Coś źle robię?

Kluczyki wyjęte

#20 Offline   Fah


  • Postów: 280
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maj 2018 - 12:15

Nie mogę edytować, a dobrze by było scalić, żeby nie było bałaganu. Zamieniłem bieguny i zamiast do plusa, dałem czujnik do minusa. Każda świeca daje opór (przy najmniejszym ustawieniu) 1.4-1.5 ohm. Czyli prawie nówki. Jeszcze sprawdzę pompę paliwa, jak bardzo jest uwalona. Jakieś rady, jak się do niej zabrać?