Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Przekaźnik wycieraczek lamp


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kamilos12


  • Postów: 9
  • Na forum od: 10 paź 2017
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maj 2018 - 12:02

Witam,
przejrzałem forum i nie tylko, i potrzebuję informacji aby się upewnić czy trafnie postawiłem diagnozę.

-Fabrycznie zamontowana instalacja wycieraczek lamp.
-Kupiłem z już nisprawnym zestawem ( zero reakcji).
-Silniczki sprawdzone - sprawne

Postawiłem więc na przekaźnik. Aby to sprawdzić wypiąłem przekaźnik i zmostkowałem pin 1 i 3 , cała instalacja ożyła jednak po wypięciu mostka wycieraczki wciąż działały i jedyną metodą, aby je zastrzymać było wyłączenie świateł. Po ponownym ich włączeniu wycieraczki ustawiły się automatycznie do pozycji wyjściowej. No więc sprawdziłem przekaźnik wpuszczając 12 v na cewkę i nie cyka. Zamówiłem następny przekaźnik też nie cyka , na samocodzie też bez zmian. Właśnie otrzymałem trzeci już zamówiony przekaźnik i ta sama sytuacja. Zarówno na samochodzie jak i po wpuszczeniu 12v brak "cykania". Na portalach aukcyjnych już mi się kończą przekaźniki na sprzedaż, dlatego zwątpiłem czy aby napewno dobrze wszystko sprawdziłem. Nie wiem gdzie szukać nowych przekaźników, ponieważ to towar chyba deficytowy.
Pozdrawiam

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2147
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 17 maj 2018 - 07:45

Wyświetl postUżytkownik Kamilos12 dnia 16 maj 2018 - 12:02 napisał

No więc sprawdziłem przekaźnik wpuszczając 12 v na cewkę i nie cyka. Zamówiłem następny przekaźnik też nie cyka , na samocodzie też bez zmian. Właśnie otrzymałem trzeci już zamówiony przekaźnik i ta sama sytuacja. Zarówno na samochodzie jak i po wpuszczeniu 12v brak "cykania". Na portalach aukcyjnych już mi się kończą przekaźniki na sprzedaż,
Przecież to jest kolego prymitywny przekaźnik stosowany w wielu miejscach instalacji elektrycznej samochodu Mercedes w tych latach. Jest na tyle prymitywny, że jak kupisz przekaźnik z malucha czy Poloneza to też będzie działać (oczywiście jest kwestia jeszcze zrobienia przejściówki z końcówek płaskich na okrągłe) - konstrukcja elektryczna jest taka sama, Przy wysterowaniu cewki robisz jakiś błąd - to jest niemożliwe, żeby tyle przekaźników nie działało. Może podajesz prąd na niewłaściwe końcówki? Osobiście przez kilkanaście lat "przepuściłem" przez swoje ręce chyba setki przekaźników tego typu - uszkodzoną cewkę miał może jeden lub góra dwa. Na obudowie przekaźnika zazwyczaj jest schemat elektryczny jego budowy wewnętrznej - to nie jest wielka sztuka określić, które nóżki są połączone z cewką.

Wyświetl postUżytkownik Kamilos12 dnia 16 maj 2018 - 12:02 napisał

Silniczki sprawdzone - sprawne
W jaki sposób to sprawdziłeś? Wewnątrz silniczków jest dodatkowy układ "podtrzymujący" pracę każdego z silniczków i załączający pompkę - to właśnie najczęściej ta część ulega uszkodzeniu i po podłączeniu prądu silniczek ruszy, co nie zmienia faktu, że jest niesprawny.
Poniżej masz schemat (o ile ci się na coś przyda). Co prawda ze 126, ale to jest to samo. Może kolory kabelków się w niektórych miejscach różnią, ale połączenia są identyczne.
Dołączona grafika

Użytkownik Gerri edytował ten post 17 maj 2018 - 07:47


#3 Offline   Kamilos12


  • Postów: 9
  • Na forum od: 10 paź 2017
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maj 2018 - 09:01

Też byłem przekonany, że to tak prosty przekaźnik, że aż nie możliwe, ale wczoraj zwątpiłem :( Poniżej jest schemat którym się kieruję. Silniczki najpierw sprawdziłem na stole "na krótko" , a po zamontowaniu do Mercedesa zmostkowałem pin 3 i 1. Wtedy cały układ ożył - dosłownie , aż nie chciał się zastrzymać pomimo zmostkowania między 3 a 2.

Przekaźnik niestety nie posiada żadnych schematów na obudowie, jednak sprawdzałem go, wpuszczając napięcie w odpowiednik pinów 4 i 5. Na jednym z zagranicznych forów znalazłem informację, że powinien mimo wszystko cykać.

Dołączona grafika

Dołączona grafika