Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Jaki alternator / jaki regulator napięcia?


35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Online   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 07 sierpnia 2018 - 17:49

Regulator jest z tyłu,zreszto już znalazłeś.Wg książki to i w benzyniakach powinny takie alternatory montować,ale najlepiej jakby ktoś podał numery z takiego alternatora



#22 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 sierpnia 2018 - 07:52

Kilka luźnych uwag dla uzupełnienia i sprostowania:
- Powierzchnia szczotki przylegająca do pierścienia ślizgowego powinna być błyszcząca. Jeżeli jest matowa, to znaczy że szczotka nie dolega do pierścienia (jest za krótka lub zatarta) i w tym miejscu zaczyna iskrzyć. Szczotki w zasadzie nie zużywają się nigdy równomiernie - zawsze jedna jest krótsza.
- Jeżeli chodzi o dostęp do regulatora w aucie, to istotny jest również silnik. W krótkim silniku (np. 102) łapa silnika jest zaraz za alternatorem, w dłuższym (np. 103) łapa jest dalej i miejsca jest więcej.
- Dobór regulatora to nie tylko prawidłowe napięcie ładowania. Ważna jest również charakterystyka ładowania, a ta już jest przeważnie mniej korzystna w podróbkach. Dobry regulator powinien wymuszać duży prąd ładowania gdy akumulator tego potrzebuje i dosyć gwałtownie ograniczać prąd w momencie jak akumulator ma dość. Regulator byle jaki będzie natomiast byle jak ładował. Ograniczanie prądu będzie się zaczynać już przy dużo niższym napięciu (po prostu nie będzie to odcięcie "ostre") i alternator przez większą część czasu pracy silnika będzie pracował częścią mocy. Akumulator się naładuje, ale będzie to trwało dużo dłużej. Wcale więc nie znaczy, że jak damy mocniejszy alternator, to będzie lepiej ładować - może być tak, że słaby alternator z dobrze dobranym regulatorem będzie lepiej ładować niż mocny alternator z byle jaką podróbą.
- Napięcie końcowe ładowania MIERZYMY PRZY W PEŁNI NAŁADOWANYM AKUMULATORZE! Skąd alternator wie, kiedy ma ładować, a kiedy nie? Kiedy ma dawać duży prąd, a kiedy go zmniejszać? Tym parametrem jest właśnie napięcie w sieci elektrycznej auta! Jak włączymy żarówki lub dmuchawę napięcie spada i regulator sobie myśli: "aha! napięcie spadło, czyli trzeba dołożyć do kotła" i zwiększa prąd ładujący. To samo jest z akumulatorem: jak jest rozładowany to stanowi większe obciążenie dla alternatora (chce sobie szybko uzupełnić ładunek stracony przy rozruchu) i napięcie w sieci jest niższe co sygnalizuje alternatorowi że trzeba ładować. Jak akumulator jest naładowany (co występuje przy napięciu ok. 14,35 wolta) alternator powinien przestać ładować i ograniczyć prąd do wartości potrzebnej na zapłon i inne włączone w danym momencie urządzenia.

Użytkownik Gerri edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 07:53


#23 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:01

Co do regulatora wyjąłem Topran. Dzwoniłem do sklepu, najlepszy jaki mają to Febi.

#24 Online   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:31

Topran to jedna ze słabszych firm,Febi jest o wiele lepsze

#25 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:51

Wiem. To Hans Pries :) Ale działał odkąd mam auto, 5 lat nie dotykałem nawet alternatora. Zaraz jadę, po południu będę montował (musi zelżeć ten żar). Oczywiście napiszę czy udało się wyeliminować problem, czy przyjdzie szukać cały alternator.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 08:53


#26 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 09:40

Zajrzyj do tematu w FAQ: http://mb201-124.eu/...sch-nowszy-typ/

Jeżeli będziesz zmieniał alternator, to od siebie polecam kupić od razu 70A.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 09:41


#27 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 14:40

Panowie, robota zrobiona. Wszystko złożone i śmiga aż miło - zero pulsowania, napięcie ładowania książkowe :) Dziękuję za pomoc. Alternator wygląda na dobry, wszystko wskazuje na to, że winne były starte szczotki, które już nie dosięgały do rolek.

#28 Online   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 08 sierpnia 2018 - 15:25

To super

#29 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2018 - 19:42

Dla potomnych - również w w201 da się wymienić ten regulator bez demontażu alternatora. Jest dużo miejsca. Ja zdemontowałem, ale to i dobrze - oczyściłem go z brudu.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 19:42


#30 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2018 - 11:53

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 08 sierpnia 2018 - 19:42 napisał

Dla potomnych - również w w201 da się wymienić ten regulator bez demontażu alternatora. Jest dużo miejsca. Ja zdemontowałem, ale to i dobrze - oczyściłem go z brudu.

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 08 sierpnia 2018 - 07:52 napisał

- Jeżeli chodzi o dostęp do regulatora w aucie, to istotny jest również silnik. W krótkim silniku (np. 102) łapa silnika jest zaraz za alternatorem, w dłuższym (np. 103) łapa jest dalej i miejsca jest więcej.

Potwierdzam. W dłuższych silnikach od R4 można się pobawić w wymianę regulatora na aucie. Ale w R4 jest mało miejsca. Dla potwierdzenia fotki w W201 (143A vs. 70A ale długość jest taka sama).

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 25 sierpnia 2015 - 22:21 napisał


Dołączona grafika Dołączona grafika
I w aucie:
Dołączona grafika Dołączona grafika

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 sierpnia 2018 - 11:57









Podobne tematy Zwiń