[w201] Jaki alternator / jaki regulator napięcia?
#21
Napisano 07 sierpnia 2018 - 17:49
#22
Napisano 08 sierpnia 2018 - 07:52
- Powierzchnia szczotki przylegająca do pierścienia ślizgowego powinna być błyszcząca. Jeżeli jest matowa, to znaczy że szczotka nie dolega do pierścienia (jest za krótka lub zatarta) i w tym miejscu zaczyna iskrzyć. Szczotki w zasadzie nie zużywają się nigdy równomiernie - zawsze jedna jest krótsza.
- Jeżeli chodzi o dostęp do regulatora w aucie, to istotny jest również silnik. W krótkim silniku (np. 102) łapa silnika jest zaraz za alternatorem, w dłuższym (np. 103) łapa jest dalej i miejsca jest więcej.
- Dobór regulatora to nie tylko prawidłowe napięcie ładowania. Ważna jest również charakterystyka ładowania, a ta już jest przeważnie mniej korzystna w podróbkach. Dobry regulator powinien wymuszać duży prąd ładowania gdy akumulator tego potrzebuje i dosyć gwałtownie ograniczać prąd w momencie jak akumulator ma dość. Regulator byle jaki będzie natomiast byle jak ładował. Ograniczanie prądu będzie się zaczynać już przy dużo niższym napięciu (po prostu nie będzie to odcięcie "ostre") i alternator przez większą część czasu pracy silnika będzie pracował częścią mocy. Akumulator się naładuje, ale będzie to trwało dużo dłużej. Wcale więc nie znaczy, że jak damy mocniejszy alternator, to będzie lepiej ładować - może być tak, że słaby alternator z dobrze dobranym regulatorem będzie lepiej ładować niż mocny alternator z byle jaką podróbą.
- Napięcie końcowe ładowania MIERZYMY PRZY W PEŁNI NAŁADOWANYM AKUMULATORZE! Skąd alternator wie, kiedy ma ładować, a kiedy nie? Kiedy ma dawać duży prąd, a kiedy go zmniejszać? Tym parametrem jest właśnie napięcie w sieci elektrycznej auta! Jak włączymy żarówki lub dmuchawę napięcie spada i regulator sobie myśli: "aha! napięcie spadło, czyli trzeba dołożyć do kotła" i zwiększa prąd ładujący. To samo jest z akumulatorem: jak jest rozładowany to stanowi większe obciążenie dla alternatora (chce sobie szybko uzupełnić ładunek stracony przy rozruchu) i napięcie w sieci jest niższe co sygnalizuje alternatorowi że trzeba ładować. Jak akumulator jest naładowany (co występuje przy napięciu ok. 14,35 wolta) alternator powinien przestać ładować i ograniczyć prąd do wartości potrzebnej na zapłon i inne włączone w danym momencie urządzenia.
Użytkownik Gerri edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 07:53
#23
Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:01
#24
Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:31
#25
Napisano 08 sierpnia 2018 - 08:51
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 08:53
#26
Napisano 08 sierpnia 2018 - 09:40
Jeżeli będziesz zmieniał alternator, to od siebie polecam kupić od razu 70A.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 09:41
#27
Napisano 08 sierpnia 2018 - 14:40
#28
Napisano 08 sierpnia 2018 - 15:25
#29
Napisano 08 sierpnia 2018 - 19:42
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 08 sierpnia 2018 - 19:42
#30
Napisano 09 sierpnia 2018 - 11:53
Użytkownik jaszek7777 dnia 08 sierpnia 2018 - 19:42 napisał
Użytkownik Gerri dnia 08 sierpnia 2018 - 07:52 napisał
Potwierdzam. W dłuższych silnikach od R4 można się pobawić w wymianę regulatora na aucie. Ale w R4 jest mało miejsca. Dla potwierdzenia fotki w W201 (143A vs. 70A ale długość jest taka sama).
Użytkownik w0jta5 dnia 25 sierpnia 2015 - 22:21 napisał
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 sierpnia 2018 - 11:57
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W124] Jaki akumulator do 230 E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojciech |
|
|
|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|