Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Swap silnika 2.0D


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TheShadooow


  • Postów: 4
  • Na forum od: 20 cze 2018
  • Miejscowość: Wejherowo
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2018 - 12:59

Witam wszystkich :)
Na wstepnie zaznaczę, że jestem początkującym w sprawach mechaniki, więc prosiłbym o tłumaczenie łopatologiczne :P
A przechodząc do meritum, mam w planie zrobić swap, obecnie w moim w124 siedzi 2.0D aut. 75KM, chciałbym coś mocniejszego, myślałem nad jakąś benzyną może w gazie, żeby było taniej, ale jeszcze nic konkretnie nie wiem, stąd piszę ten wątek, chciałbym się dowiedzieć co myślicie o takim zabiegu, czy jest on opłacalny i czy w ogóle da się to zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam ;)



#2 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2018 - 23:03

Trochę roboty jest. Na pewno jest inna chłodnica i okablowanie, razem z automatem świec. Skrzynia/wał/dyfer od bólu mogą zostać, ale to już rzeźba. Jest gdzieś FAQ swapologii i tam jest to mniej więcej opisane. Kalkuluje się to bardzo słabo i raczej się nie zwróci. Robocizna to 1500 zł optymistycznie. Plus taki, że silnik benzynę kupisz w dobrej cenie a diesla drożej sprzedasz na pewno... ale to marne pocieszenie. Jak nie masz ultra zadbanej budy to lepiej sprzedać dyszla i kupić coś innego.

#3 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 czerwca 2018 - 06:51

Ja bym zaczął od pytania - jaki masz na to budżet?

#4 Offline   TheShadooow