Witam wszystkich
Na wstepnie zaznaczę, że jestem początkującym w sprawach mechaniki, więc prosiłbym o tłumaczenie łopatologiczne
A przechodząc do meritum, mam w planie zrobić swap, obecnie w moim w124 siedzi 2.0D aut. 75KM, chciałbym coś mocniejszego, myślałem nad jakąś benzyną może w gazie, żeby było taniej, ale jeszcze nic konkretnie nie wiem, stąd piszę ten wątek, chciałbym się dowiedzieć co myślicie o takim zabiegu, czy jest on opłacalny i czy w ogóle da się to zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
0
[W124] Swap silnika 2.0D
Rozpoczęty przez TheShadooow, cze 20 2018 12:59
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 czerwca 2018 - 12:59
#2
Napisano 20 czerwca 2018 - 23:03
Trochę roboty jest. Na pewno jest inna chłodnica i okablowanie, razem z automatem świec. Skrzynia/wał/dyfer od bólu mogą zostać, ale to już rzeźba. Jest gdzieś FAQ swapologii i tam jest to mniej więcej opisane. Kalkuluje się to bardzo słabo i raczej się nie zwróci. Robocizna to 1500 zł optymistycznie. Plus taki, że silnik benzynę kupisz w dobrej cenie a diesla drożej sprzedasz na pewno... ale to marne pocieszenie. Jak nie masz ultra zadbanej budy to lepiej sprzedać dyszla i kupić coś innego.
#3
Napisano 21 czerwca 2018 - 06:51
Ja bym zaczął od pytania - jaki masz na to budżet?
#4
Napisano 21 czerwca 2018 - 09:49
Budzetu jeszcze nie przewidzialem, aczkolwiek po prostu pytam sie czy to sie oplaca, buda w miare zadbana, w opcji elegance srodek, wiec tak sie zastanawiam bo ten 2.0D to sie wlecze okropnie
Wiem ze duzo zabawy z tym bedzie, jakbyscie mogli rzucic chociaz widelki w jakich to wyjdzie, bylbym wdzieczny.
Wiem ze duzo zabawy z tym bedzie, jakbyscie mogli rzucic chociaz widelki w jakich to wyjdzie, bylbym wdzieczny.
#5
Napisano 21 czerwca 2018 - 10:47
Nie istnieją widełki. W sensie nie ma ani dolnej, ani górnej granicy, bo tak naprawdę nikt nic nie wie, na czele z Tobą. Nie wiemy ile jesteś w stanie sam zrobić, czy będziesz się posiłkował pomocą warsztatów, mechaników, nie wiemy jaki silnik jest docelowy.
Pamiętaj, że w przypadku swapu z OM601 na cokolwiek innego masz do wymiany praktycznie cały układ przeniesienia napędu, ale także hamulce, zawieszenie, osprzęt pod maską, elektrykę pod maską.
Zacznij od określenia konkretnego celu - typu silnika który chcesz władować.
Pamiętaj, że w przypadku swapu z OM601 na cokolwiek innego masz do wymiany praktycznie cały układ przeniesienia napędu, ale także hamulce, zawieszenie, osprzęt pod maską, elektrykę pod maską.
Zacznij od określenia konkretnego celu - typu silnika który chcesz władować.
#6
Napisano 16 września 2018 - 21:25
Jeżeli jest to Diesel na twoim miejscu wrzucił bym OM605 lub OM606. Z benzyną jest za dużo zachodu. Masz już diesla, to zostań przy tym, bo dodatkowo dojdzie tobie przekładka całego układu paliwowego. Jak wrzucisz OM605 sterowanego komputerem to na seryjnych gratach będziesz miał 180KM. I już fajnie będzie jeździło. I będzie pasowało pod seryjny układ przeniesienia napędu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|