Cześć wszystkim.
W garażu na stojaku stoi sobie ładny, zdrowy i umyty OM606 z w210. Chciałbym zrobić go na pełnej mechanice i wsadzić do 190tki.
Mam kilka pytań na które mam nadzieję znajdę tu odpowiedź
1. Jaka pompa mechaniczna pasuje najbardziej i bez zbędnej rzeźby? Z tego co wyczytałem to z om603, ale chciałbym być pewien. Zamierzam wsadzić manualną skrzynię, z tego co wiem też były różne pompy do automat/manual. A jakby ktoś podał mi numer takiej pompy to już wogole bym piwo lal jak szalony
2. Zamierzam wsadzić turbo holset hx35- czy seryjny kolektor wydechowy wyda czy trzeba spawac customowy?
3. Czy w Polsce jest jakieś sprawdzone miejsce gdzie mogę dac taka mechaniczna pompę i przerobia mi ja na sekcje 7mm?
Wielkie dzięki i pozdrawiam!
1
[Om606] potrzebuje pomocy technicznej do superturbo :)
Rozpoczęty przez Wirus, cze 22 2018 07:52
27 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 czerwca 2018 - 07:52
#2
Napisano 22 czerwca 2018 - 07:59
Pompa każda podejdzie z 603 do automatu idzie tylko ten nastawnik z boku pompy przykrecony a pompa może być każda, widziałem że robią na seryjnym kolektorze tylko redukcja i gotowe. Ja mam 6mm to się nie wypowiem w tym temacie.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 22 czerwca 2018 - 08:59
A jak masz zrobione 6mm kolego? I gdzie robiłeś i za ile, jaka moc masz z tego?
Czy pompa od 603 pasuje plug and play czy trzeba coś przerabiać?
Czy pompa od 603 pasuje plug and play czy trzeba coś przerabiać?
#4
Napisano 22 czerwca 2018 - 17:55
Pompa pasuje a sekcje sam przeżyciem z elektronicznej moc koło 200KM z om605
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#5
Napisano 22 czerwca 2018 - 18:08
Super, ja znalazłem już gościa który przerabia na sekcje 7mm, gotowa pompa om603 7mm to koszt 3500 zl. Z turbo chyba faktycznie zrobię tylko redukcję i zamontuje je na górze, obok pokrywy zaworów. Egr już wywalilem, klime też. Teraz trzeba sprzedać seryjną pompę
Ciekawe jak to będzie chodzić
Ciekawe jak to będzie chodzić
#6
Napisano 23 czerwca 2018 - 05:50
Jak to mirasmerc to on ci też zrobi redukcję i może pompę weźmie w rozliczeniu. Jezdzic będzie fajnie w moim przypadku zaczyna brakować mocy, przyzwyczajenie. To taka zabawka dla dużych chłopców te OM605,606 TURBO.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#7
Napisano 14 sierpnia 2018 - 13:51
Witam, przyłączam się do tematu. Przekładam silnik OM606 Turbo do 190tki tylko że postanowiłem podnieść poprzeczkę i przełożyć razem z kompem oraz automatyczną 5 biegową skrzynią biegów 722.6 Chętnie udzielę pomocy i sam ją pozyskam.
Nie martwię się o przełożenie elektryki i elektroniki, Zastanawiam się nad przeniesieniem napędu. Jaki most zastosować, jakie półosie tzn z jakiego modelu, no i czym sam wał będzie pasował. Może jakieś podpowiedzi ??
Nie martwię się o przełożenie elektryki i elektroniki, Zastanawiam się nad przeniesieniem napędu. Jaki most zastosować, jakie półosie tzn z jakiego modelu, no i czym sam wał będzie pasował. Może jakieś podpowiedzi ??
Użytkownik Szatan edytował ten post 14 sierpnia 2018 - 13:58
#8
Napisano 30 sierpnia 2018 - 16:08
Witam,
Minęło już trochę czasu i muszę przyznać że postęp prac jest dość duży. Silnik ze skrzynią siedzi już w komorze w201 Elektryka jest już zrobiona czeka na podłączenie. Najciekawsze jest to że skrzynia 722.6 pasuje idealnie. Zastanawiam się czy łapy od OM601 to dobry pomysł. Silnik jest dość mocno wysunięty do przodu. Myślicie że łapy od 2,5D będą lepsze? Druga sprawa to zastanawiam się nad zmianą skrzyni na manualną. Nie chodzi mi to ze jest problem z podłączeniem 722.6, a o to że może nie wytrzymać 300KM+, Pompa w OM606 ma wydajność ok 110ccm i można osiągnąć moc ok 290-300KM po zmianie turbiny i programu.
Kolejnym etapem będzie dobranie pół osi, manualnej skrzyni oraz mostu. Co proponujecie? Zależy mi na tym, aby przy prędkości 100km/h obroty silnika nie przekraczały 2000 obr/min. Myślicie że na początek półosie z 2.0D wytrzymają 177KM ??. Od 10 września zabieram się za uruchomienie silnika. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem wrzucę film z uruchomienia.
Minęło już trochę czasu i muszę przyznać że postęp prac jest dość duży. Silnik ze skrzynią siedzi już w komorze w201 Elektryka jest już zrobiona czeka na podłączenie. Najciekawsze jest to że skrzynia 722.6 pasuje idealnie. Zastanawiam się czy łapy od OM601 to dobry pomysł. Silnik jest dość mocno wysunięty do przodu. Myślicie że łapy od 2,5D będą lepsze? Druga sprawa to zastanawiam się nad zmianą skrzyni na manualną. Nie chodzi mi to ze jest problem z podłączeniem 722.6, a o to że może nie wytrzymać 300KM+, Pompa w OM606 ma wydajność ok 110ccm i można osiągnąć moc ok 290-300KM po zmianie turbiny i programu.
Kolejnym etapem będzie dobranie pół osi, manualnej skrzyni oraz mostu. Co proponujecie? Zależy mi na tym, aby przy prędkości 100km/h obroty silnika nie przekraczały 2000 obr/min. Myślicie że na początek półosie z 2.0D wytrzymają 177KM ??. Od 10 września zabieram się za uruchomienie silnika. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem wrzucę film z uruchomienia.
Użytkownik Szatan edytował ten post 30 sierpnia 2018 - 16:13
#9
Napisano 31 sierpnia 2018 - 04:45
Ja nie hamowalem swojego silnika ale 200KM przekracza i połosie wytrzymują z 602 90KM tylko sprzęgło padło potem skrzynia.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#10
Napisano 16 września 2018 - 22:07
Czekam na wyniki uruchomienia 722.6 bo z tego co tu czytam chyba nie wiesz w cos wdepnał.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
silnik OM606 instalacja elektryczna |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zibi111 |
|
||
[w124] OM606 - terkotanie silnika na niskich obrotach - kiwaczka? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PowitanieSlonca |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|
|
|
OM606 i skrzynia 6 biegów |
Modyfikacje,Tuning | mateusz32v |
|
|
|
[OM606] Moment dokręcania śrub klawiatury/stopek wałków rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zabamix |
|