Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M104 Czy to silnik 3,2 czy 2,8 ??? Problem z odpaleniem silnika, brak iskry


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bezkit


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lip 2018
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lipca 2018 - 16:57

Hej,

Mam problem z moją gwiazdą. Postawiłem na wymianę sprzęgła, bo się ślizgało i z takim sprzęgłem kupiłem.

Auto jest swapowane i ktoś kto ma takiego Mercedesa twierdzi, że mam zamontowany silnik 2,8, a nie 3,2 M104.

Czy po zdjęciach ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy to silnik 3,2 czy 2,8?

Gdzie szukać oznaczenia na silniku?

Czym się różni "optycznie" silnik 2,8 od 3,2??

Podaję link do galerii zdjęć:

https://www.fotosik....r/album/2502116

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Dodatkowo próbowałem zamiany skrzyni biegów na getrag i "zmieliło" czujnik położenia wału jaki był:

Dołączona grafika

W obecnej sytuacji mam w posiadaniu 2 skrzynie biegów na zwykłym kole zamachowym, do którego nie mogę dobrać sprzęgła i kolejną skrzynie getrag.

Po powrocie do starej skrzyni biegów z zwykłym kołem zamachowym i założeniu drugiego czujnika położenia wału o nr 261 210 056 (taki sam jak zniszczony) auto nie ma iskry i nie odpala...

Dołączona grafika

Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

Sprawdzałem te czujniki i ten sam czujnik jest w silniku 2,8 i 3,2 (nr) więc powinno to chodzić.

U sprzedawcy u którego kupiłem skrzynię biegów getrag, miał silnik 3,2 i czujnik położenia wału o tym samym nr co ja mając skrzynię na zwykłym kole zamachowym.

Czy ktoś ma pomysł dlaczego auto nie pali po zdjęciu skrzyni biegów i założeniu ponownie?

Odwrotnie założone koło zamachowe? Tak sobie rozkminiam opcje... czy to jakkolwiek jest możliwe ale mogę już we wszystko uwierzyć lub uszkodzony czujnik położenia wału jaki kupiłem na allegro.

Samochód nie ma założonej skrzyni biegów, a jedynie koło zamachowe. Czujnika chyba tam nie ma dodatkowego na skrzynię biegów?

I finalnie proszę uspokójcie mnie, że mam 3,2 silnik :-)

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieję, że auto w końcu zacznie jeździć.

Użytkownik bezkit edytował ten post 06 lipca 2018 - 17:11




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lipca 2018 - 17:07

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 16:57 napisał

Czy po zdjęciach ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy to silnik 3,2 czy 2,8?

Nie

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 16:57 napisał

Gdzie szukać oznaczenia na silniku?

Chyba w okolicy podstawy alternatora jest płaskie pole numerowe i wybity punktorem numer

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 16:57 napisał

Czym się różni "optycznie" silnik 2,8 od 3,2??

Niczym. Wyglądają identycznie.

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 16:57 napisał

Dodatkowo próbowałem zamiany skrzyni biegów na getrag i "zmieliło" czujnik położenia wału jaki był:

Jak zmieniłeś sztywne koło na dwumas, to tam idzie wtedy podkładka pod czujnik.

#3 Offline   bezkit


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lip 2018
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lipca 2018 - 17:16

Hej m104,

Dzięki za odpowiedzi. A jak można naocznie stwierdzić jaki to silnik? Czy 3,2 czy 2,8 poza zdejmowaniem głowicy? :(

Czy taka podkładka jest do dokupienia? Ma jakiś specjalny nr? Lub może ktoś zna wymiary takiej podkładki to będę mógł to sobie dorobić i wszczepić GETRAG i spać spokojnie, uruchomić auto i jeździć w końcu.

I kolejne, bo jeżeli silniki wyglądają tak samo to czy skrzynie biegów i sprzęgła do nich były takie same?

To może eliminować powątpiewanie warsztatu w powodzenie misji dobrania prawidłowego sprzęgła...

EDIT:
Jeszcze zastanawiam się, czy w m104 jak jest padnięty czujnik położenia wału to czy będzie iskra czy szukać gdzie indziej przyczyny np. sterownik silnika, wiązka, LPG, co też wydaje mi się mało wiarygodne, bo auto nie jezdziło na LPG w chwili zaparkowania i zawsze na benzynie jeździłem od dłuższego czasu, ponad to auto nie zostało odpięte od akumulatora więc żadnego resetu nie było.

Użytkownik bezkit edytował ten post 06 lipca 2018 - 17:26


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lipca 2018 - 17:33

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 17:16 napisał

A jak można naocznie stwierdzić jaki to silnik? Czy 3,2 czy 2,8 poza zdejmowaniem głowicy?

Po numerach silnika. 104.99x to 3.2, 104.94x to 2.8

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 17:16 napisał

Czy taka podkładka jest do dokupienia? Ma jakiś specjalny nr? Lub może ktoś zna wymiary takiej podkładki to będę mógł to sobie dorobić i wszczepić GETRAG i spać spokojnie, uruchomić auto i jeździć w końcu.

A1030110052

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 17:16 napisał

I kolejne, bo jeżeli silniki wyglądają tak samo to czy skrzynie biegów i sprzęgła do nich były takie same?

W 2.8 była zwykła skrzynia manualna, w 3.2 był getrag. Sprzęgła i dwumasy były takie same

Wyświetl postUżytkownik bezkit dnia 06 lipca 2018 - 17:16 napisał

Jeszcze zastanawiam się, czy w m104 jak jest padnięty czujnik położenia wału to czy będzie iskra

NIe będzie iskry i wtrysku.

Od czego ten Getrag? Bo ten od 3.2 był na krótkim wałku sprzęgłowym czyli pod koło dwumasowe. Nie ożenisz tego ze sztywnym kołem, bo nie będzie podparcia wałka sprzęgłowego.

#5 Offline   bezkit


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lip 2018
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 lipca 2018 - 20:46

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 06 lipca 2018 - 17:33 napisał

Po numerach silnika. 104.99x to 3.2, 104.94x to 2.8



A1030110052



W 2.8 była zwykła skrzynia manualna, w 3.2 był getrag. Sprzęgła i dwumasy były takie same



NIe będzie iskry i wtrysku.

Od czego ten Getrag? Bo ten od 3.2 był na krótkim wałku sprzęgłowym czyli pod koło dwumasowe. Nie ożenisz tego ze sztywnym kołem, bo nie będzie podparcia wałka sprzęgłowego.

Getrag mam od w124 i został wszczepiony.

Bok skrzyni od strony dźwigien:

R 126 261 12 01

Kosz wewnętrzny:
R 201 261 03 18 2

Po przeciwnej stronie dźwigien:
124 260 83 01 717 450 0 625 05 15

Dołączona grafika

Kupiłem nowy czujnik BOSCH o nr jak podałem 261 210 055.

Czujnik położenia wału dla sztywnego koła i koła dwumasowego jest taki sam.

Samochód zaczął odpalać.

Teraz nastała faza ogarnięcia wybieraka skrzyni biegów czego nie przewidziałem.








Podobne tematy Zwiń