Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] m104 3.2 dolot powietrza i przepływka


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Patryko124


  • Postów: 52
  • Na forum od: 06 cze 2014
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 E200D

Napisano 11 lipiec 2018 - 00:47

Witam mam takie pytanie, borykałem się z problemem kulejącego silnika na biegu jałowym. Obroty były nie równe silnik lekko podszarpywał, z wydechu wydobywały się nie równomierne spaliny. Wszystko sprawdzone, nowa wiązka, podciśnienia, cewki, kable i szczelność dolotu, zero efektów. Dzisiaj spróbowałem lekko zaślepić dolot przed przepływką. Gdy to zrobiłem silnik zaczą pracować równiutko jak w zegarku. po krótkiej jeździe nic się nie zmieniło jeśli chodzi o moc silnika. Czyli przed tym zabiegiem silnik dostawał zbyt dużo powietrza i mieszanka była zbyt uboga. Teraz moje pytanie, czy możliwe, że to przez przepływkę która źle mierzy ilość zasysanego powietrza? Dzięki za pomoc ;)

#2 Offline   hadrianus


  • Postów: 148
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lipiec 2018 - 06:23

wybłyskaj błędy, sprawdź zawór MOT.

#3 Offline   Patryko124


  • Postów: 52
  • Na forum od: 06 cze 2014
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 E200D

Napisano 11 lipiec 2018 - 09:25

Błędy sprawdzałem jest tylko błąd nr 11 czyli grzałka sondy lambda. Zawór mot sprawdzony, działa poprawnie.

#4 Offline   hadrianus


  • Postów: 148
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lipiec 2018 - 14:26

Sprawdzić sondę. Ewentualnie daj inną

#5 Offline   Patryko124


  • Postów: 52
  • Na forum od: 06 cze 2014
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 E200D

Napisano 11 lipiec 2018 - 15:04

Dzięki, jak będę miał możliwość to podmienie sondę i sprawdzę. Bo chyba tylko ona zostaje, chociaż dziwne żeby przez sondę aż tak głupiał silnik ;)

Użytkownik Patryko124 edytował ten post 11 lipiec 2018 - 15:04


#6 Offline   metis


  • Postów: 4
  • Na forum od: 12 gru 2017
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lipiec 2018 - 21:17

U mnie w m104 3.2 brak błędów na komputerze a dalej kuleje na jałowym ( i przez chwilę na P jak wezmę z D) . Co dalej zacząć podmieniać / wymieniać aby nie narazić się na koszty ? Minimalny gaz niweluje problem.
Auto stało przez 2 lata pod chmurką nie odpalane. i później takie rzeczy zaczęły się dziać. Wiązka wymieniana.

Posiadam pełna wersję HFM Scan może z stamtąd podać któregoś screena z działania

#7 Offline   Patryko124


  • Postów: 52
  • Na forum od: 06 cze 2014
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 E200D

Napisano 11 lipiec 2018 - 23:16

Na początek posprawdzaj szczelność dolotu, kolektor, podciśnienia, zawór mot. Wiązka przepustnicy też była robiona?

#8 Offline   hadrianus


  • Postów: 148
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lipiec 2018 - 00:12

Wstaw, może ktoś kto zna się wypowie. U mnie prucz zaworu mot, stare były przewody gumowe podciśnienia, a nawet uszczelka przy przepływomierzu. Naprawdę wszystko musi być szczelne.