cześć wszystkim Mam nie mały problem w moim m104 3.2 mianowicie popękane koło zamachwe ( jednomas )
Nigdzie nie mogę dostać takiego koła, żeby miało wieniec na czujnik położenia wału. Ktoś napisał mi, że ma oryginalne koło zamachowe z m104 3.0 i ze nie ma na nim wieńca co mnie bardzo dziwi. Może ktoś podpowie jak mam z tego wybrnąć i czy ten wieniec jest koniecznie potrzebny ( jestem prawie na 100% pewnie ze jest potrzebny ) Czy silnik odpali po założeniu koła bez ząbków na czujnik ?
W planie mam kupienie koła zamachowego bez wieńca np od diesla i wspawanie wieńca od starego koła.
To chyba też jakieś wyjście, ale jakby się okazało, że ten silnik nie potrzebuje wieńca to by było idealnie
1
m104 jednomas bez wieńca na czujnik ?
Rozpoczęty przez adrian339, lip 21 2018 12:52
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 lipca 2018 - 12:52
#2
Napisano 21 lipca 2018 - 14:20
Jak to wtrysk HFM to tam nie ma wieńca, tylko 3 płaskowniki. Na wieńcu z brakującym zębem tego nie odpalisz. Pokaż to koło.
#6
Napisano 23 lipca 2018 - 12:12
na tym kole silnik chodził, nie jest oryginalne od m104
#7
Napisano 23 lipca 2018 - 13:52
To wygląda na koło od późnego w202/w210 1.8/2.0 na wtrysku ME (wąska wtyczka przepływomierza i przepustnica DBW). Koło od m104 3.0 to po pierwsze będzie dwumas, po drugie nie z wieńcem, a z płaskownikami. m103 3.0 było na sztywnym kole, ale też bez wieńca. Musisz szukać tego co masz, albo zrobić to tak, jak było w oryginale. Swoją drogą, ile tam miała tarcza sprzęgła średnicy? 215 mm? Lipa straszna, bo w serii było 240 mm. Nie popękało od przegrzania (uślizg sprzęgła)?
#8
Napisano 27 lipca 2018 - 10:18
Dziwi mnie tylko to, ze to nie było oryginalne koło i miało inny wieniec a silnik chodził idealnie. Zamówiłem jednomas od w124 m104 i ma on 2 płaskowniki, próbuje go założyć i zobaczyć czy będzie wszystko działać. Jeśli nie będzie to znalazłem gościa który przespawa mi wieniec, wyrównoważy i odlży koło. Sprzęgło, które miał wcześniej miało chyba 220mm. pękł docisk.
#9
Napisano 27 lipca 2018 - 11:31
Nie zapali na tym. Koła z płaskownikami i zębami nie są zamienne. Dwa płaskowniki to koło od 4-ro cylindrowca, czyli dalej za mała średnica sprzęgła. Dalej Ci piszę, że m104 nie było na sztywnym kole. Jak chcesz przespawać te zęby, to one muszą być ustawione z zegarmistrzowską precyzją.
#10
Napisano 01 sierpnia 2018 - 13:56
znalazłem gościa który mi przespawa te zęby i do tego wyrównoważy i może odlży koło
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|