Zakup W124 w benzynie tolerujący gaz
#1
Napisano 01 sierpnia 2018 - 12:00
kilka lat do tyłu byłem posiadaczem W210 98r a następnie W203 2005r wszystko w dieslu. Po dłuższej przerwie postanowiłem wrócić do marki oczywiście będzie to zakup dość oszczędny bo życie do tego mnie zmusiło ale chęc posiadania gwiady na masce pozostała. Raczej będzie to W124 w benzynie i albo z LPG lub z dołożeniem LPG. W tych autach jestem ciemny zauwżyłem że w necie pojawiają się oferty z silnikami 2.0b 2.3b 2.6b i chyba ostatnie wydania 2.2b. Czy wszystkie silniki znoszą dobrze gaz? czy któryś z nich jest najlepiej poelcany co do dynamiki i spalania? Mam nadzieję że ktoś podpowie jaki wybrać. Oczywiście nie będą to drogie modele i pewnie przebieg nie będzie mały ale możliwe że to auto jeszcze polata ;-) No i oczywiście będę szkał modelu jak najmniej pordzewiałego :-) Bo już rdza w W210 dawała mi w kość :-)
Pozdrawiam wszystkich.
#2
Napisano 01 sierpnia 2018 - 14:32
Nie miałem mercedesa z tym silnikiem, ale audi z LPG dało mi do zrozumienia, że to zły pomysł jest.
Czy 2,0 jest na k-jet to nie wiem.
Osobiście kolejny raz wybrałbym 2,2 z wtryskiem ze względu na koszty eksploatacji i spalanie względem oferowanej mocy.
#3
Napisano 01 sierpnia 2018 - 17:35
#4
Napisano 01 sierpnia 2018 - 20:35
-M102 2.0 8v (200 bez E) - produkcja 85-88 (lub 89) gaźnik pierburg/stromberg, w miarę to jeździ, chociaż też problemem jest nie tyle znalezienie części, co znalezienie człowieka, który umie to jeszcze dobrze wyregulować...
-M111 2.0 16v (200E/E200) - OK, wtrysk elektroniczny, produkcja od połowy 1992 wzwyż
-M111 2.2 16v (220E/E220) - j.w.
-M104 2.8 24v (280E/E280) -j.w.
-M104 3.2 24v (320E/E320) - j.w.
Wg mnie najlepszy stosunek koszty/moc/spalanie ma 220.
Reszty, czyli niektórych 2.0, wszystkich 2.3, 2.6 i 3.0 lepiej nie gazować - KE-Jet.
Użytkownik inutile edytował ten post 01 sierpnia 2018 - 20:42
#5
Napisano 01 sierpnia 2018 - 23:51
#6
Napisano 02 sierpnia 2018 - 00:14
#7
Napisano 02 sierpnia 2018 - 06:29
KE-Jety mają czarne pokrywy zaworów (jedyny wyjątek to 300 24v), z wtryskiem elektronicznym srebrne.
KE-Jety mają dużą pokrywę filtra powietrza nad pokrywą zaworów, coś jak talerz, z wtryskiem elektronicznym filtr mają z boku, chyba po lewo.
Automaty ze 124 należą do najprostszych, najtrwalszych i najtańszych w eksploatacji.
Użytkownik inutile edytował ten post 02 sierpnia 2018 - 06:33
#8
Napisano 02 sierpnia 2018 - 12:25
A co do manualnej skrzyni rozumiem że też niema problemów?
Ps. A jak sie ma do kombi? jest tam nivo? mocno awaryjne? i drogie w naprawie?
#9
Napisano 02 sierpnia 2018 - 17:01
Osobiście z tylnym zawieszeniem w kombi nie mam problemów. Czy sedan czy kombi budowa jest z grubsza taka sama, czyli jest rama pomocnicza z wahaczami.
Gruszki 300 pln/sztuka, są dwie, gorzej gdy umrą siłowniki (są w miejscu amortyzatorów, wyglądają podobnie ale w kombi za amortyzację odpowiadają gruszki) - 1200 PLN/sztukę, ale ja ich nigdy nie robiłem a jeżdżę 4 lata S124. Gruszki natomiast wymieniałem obydwie.
Upierdliwy potrafi być regulator wzniosu - lubi się zapychać, przez co auto się nie podnosi. Albo podnosi się tylko jedna strona... Za podnoszenie auta zasadniczo odpowiadają właśnie te siłowniki.
NIVO jako system jest bardzo prosty i często niesłusznie owiany czarną magią-tajemnicą. Zwykła mechaniczna pompa napędzana z wałka rozrządu (do 1992) lub z paska (od 1992) pobiera płyn ze zbiorniczka i przekazuje dalej w obieg. Płyn trafia do regulatora który przekazuje go do siłowników. Do tego jeszcze podłączone są gruszki.
Użytkownik inutile edytował ten post 02 sierpnia 2018 - 17:16
#10
Napisano 02 sierpnia 2018 - 19:50
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zakup old i youngtimerów, współpraca |
HydePark | badu |
|
|
|
Przerywa na gazie jak wilgotno |
LPG i Paliwa Alternatywne | stradlin |
|
||
[W124] cięgno gazu i... ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|
||
Zakup felg W201 1991 2.0 Sportline |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kowalski0791 |
|
||
W124 2.0 m111. Szarpie przy delikatnej jeździe po dodaniu gaz. . |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
|