Skocz do zawartości




Zakup W124 w benzynie tolerujący gaz


57 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpnia 2018 - 21:36

Witam,

kiedyś byłem posiadaczem W124 300CE, 12v, 188KM, KE-Jetronic.

Spalanie trasa 7l z kawałkiem/100km przy 90-130km/h po pełnej regulacji oczywiście. Można było jeszcze, ponieważ na analizatorze spalin wyszło, że mam za bogatą mieszankę.

Na początku po kupnie założyłem gaz i go zdemontowałem.

Na dziś dzień wymyśliłem rozwiązanie, które można zastosować przy mechanicznych wtryskach. Nie wiem do końca jeszcze z jakim skutkiem - nie testowałem tego. Jest z tym trochę pracy: pomiędzy rozdzielaczem paliwa a wtryskami trzeba by było założyć elektrozawory, które odcinają dopływ paliwa do wtryskiwaczy podczas jazdy na LPG, ale paliwo by krążyło przez rozdzielacz i wracało do baku. Rozdzielacz jest smarowany paliwem i wyłączanie pompy paliwowej na PLG powoduje po pewnym czasie zatarcie sworznia rozdzielacza.

Pozostaje jeszcze kwestia strzałów i delikatnej przepustnicy... A co jest przyczyną tych strzałów?

Co do gaźnika wyżej, że trudno znaleść człowieka do jego regulacji... A do KE-Jetronic'a to są fachowcy? Jaki to gaźnik - oznaczenie/sterowanie?

Pozdrawiam

Użytkownik Kosa edytował ten post 02 sierpnia 2018 - 21:59




#12 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2018 - 05:16

Wyświetl postUżytkownik Kosa dnia 02 sierpnia 2018 - 21:36 napisał

A do KE-Jetronic'a to są fachowcy?
Też ich brakuje, ale o gaźniku pisałem w kwestii LPG.

Wyświetl postUżytkownik Kosa dnia 02 sierpnia 2018 - 21:36 napisał

Jaki to gaźnik - oznaczenie
Wszystko jest w linku, który właśnie Ci wysłałem na PM :)

#13 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 sierpnia 2018 - 09:51

Z gaźnikiem Stromberg 175 CDT nie miałem jeszcze przyjemności.

System Pierburg 2EE reanimowałem i pracował bez zastrzeżeń na PLG. Jeździć można było dynamicznie, a zimą odpalał bez problemu. Z tym, że to było w VW Golf II.

Trzeba najpierw zrobić porządek pracy systemu na benzynie, to potem na LPG będzie chodził jak trzeba.

#14 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2018 - 11:23

Dzięki chłopaki za podpowiedzi zastanawiam się czy np do 7tys. zł można trafić coś ciekawego oczywiście można już o nowszym silniku benzynowym 2.0 2.2 2.8 i 3.2 ale nie ukrywam że najlepiej chyba 2.0 i 2.2 by mi pasowało.

#15 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2018 - 13:18

Jeżeli nie masz wielkich wymagań odnośnie stanu blacharskiego i oczekujesz jedynie podstawowej sprawności, to coś trafisz za 7 tys. ale dobrze zachowane i szanowane egzemplarze kosztują więcej. Czasami dużo więcej.

#16 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2018 - 18:26

No dokładnie wymagań dużych nie mam ale nie chce też żeby zabijał swoim widokiem :)

#17 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2018 - 22:30

Możesz rozważyć zakup W202 - problemów z blachą będzie tyle samo, co w starszym W124 za te samą kwotę, po 1996 roku odpada problem z biodegradowalną wiązką, która potrafi wykręcić przykry numer...
Wywalili też problematyczny moduł zapłonowy i upierdliwy system zasilania PMS w silnikach 2.0, łatwiej trafić auto z klimą, ogółem są tańsze więc za 7000 szybciej trafisz coś co nie straszy i ogółem trzyma się kupy :)
Kupowanie 124 poniżej 8-10 tys. jest postrzegane przez niektórych za wyzwanie i mają trochę racji.

Użytkownik inutile edytował ten post 05 sierpnia 2018 - 22:35


#18 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2018 - 23:31

Miałem w203 i w210 i E klasa tylko wchodzi w grę bo jest większa a już zamiast w203 wolałbym 190tkę jakbym miał brać mniejsze auto pod uwagę.

#19 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 sierpnia 2018 - 09:04

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 05 sierpnia 2018 - 22:30 napisał

po 1996 roku odpada problem z biodegradowalną wiązką, która potrafi wykręcić przykry numer...
Wywalili też problematyczny moduł zapłonowy i upierdliwy system zasilania PMS w silnikach 2.0

- w jakich latach były te wiązki biodegradowalne?
- w jakich latach był PMS i HMF?
- jeszcze były lakiery ekonlogiczne, gdzieś na to trafiłem...

Wyświetl postUżytkownik Mariano85 dnia 05 sierpnia 2018 - 23:31 napisał

zamiast w203 wolałbym 190tkę

Ponieważ?

A W202?

Pozdrawiam

#20 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2018 - 09:56

W203 miałem po lifcie nie chce wracać bo wolę większe auta a źle mi się napisało miało być że zamiast w202 wolałbym klasyczna linie 190 ale jak mówiłem przemawia wielkość na w124 mam wrażenie że jestem na statku gdzie tego w w203 nie odczułem :)

Użytkownik Mariano85 edytował ten post 06 sierpnia 2018 - 09:57









Podobne tematy Zwiń