Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak ssania 2.5 d


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2018 - 12:05

Witam . Jestem świerzym posiadaczem w125 2.5 diesel 1990 rok z klimatyzacją . Kiedy go kupiłem nie działał mi obrotomierz . Wymieniłem przekaźnik za akumulatorem ( czarny duży przekaźnik ) obroty wróciły niestety widzę że nie mam ssania . Od czego mam zacząć ?Jeżeli mam silnik 2.5 z klimą to mam elektroniczny czujnik biegu jałowego ? Czytałem na forum i dowiedziałem się że są dwa rodzaje ssania elektroniczne i na podcisnienie . Gdzie znajduję się jakiś czujnik od tego ? Nadmienię że wymieniłem srebrny przekaźnik czarny czujnik i dalej jest to sam :(
Dołączona grafika

Użytkownik stiv88 edytował ten post 14 sierpnia 2018 - 12:17




#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 sierpnia 2018 - 22:01

Na końcu pompy wtryskowej jest taki "talerzyk" - może tam być podpięte podciśnienie lub prąd - co determinuje rodzaj sterowania. Może srebrny przekaźnik został źle dobrany?
Tu masz sterowanie podciśnieniowe - pierwszy obrazek, po prawej stronie taka "trąba słonia":
https://allegro.pl/m...7100826689.html
Tu masz elektryczne:
https://allegro.pl/p...34.html#thumb/1
Na pierwszym obrazku, po prawej stronie widać talerzyk, ale zamiast podciśnienia jest połączenie do wtyczki.

#3 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2018 - 07:00

ok sprawdzałem jest u mnie podcisnienie. Z tego co wyczytałem na forum na tym grzybku jest nakretka kontra do ustawiania obrotów. Ale u mnie obroty sa ok jak sie na grzeje mam te 650. Problem mam z tym ssaniem to mimo to mam kręcić?

#4 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2018 - 07:09

nr przekaznika srebrnego jaki używam to 2015403245 auto 2.5 diesel najsłabszy abs klima

#5 Offline   andrzejrz


  • Postów: 518
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 15 sierpnia 2018 - 08:28

Za ssanie odpowiedzialny jest zaworek w głowicy pod kolektorem ssącym między 1 a 2 cylindrem,niektórzy nazywają go diabełkiem.Wychodzą z niego dwa przewody podciśnienia.Jak na zimnym pracującym silniku wyciągniesz przewód podciśnienia z siłownika w pompie wtryskowej i obroty nie podskoczą tzn.że masz uszkodzony ten zaworek a jak podskoczą to siłownik w pompie jest uszkodzony.Sprawdź jeszcze przewody podciśnienia,czy któryś nie jest dziurawy.

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 sierpnia 2018 - 09:13

Dla znalezienia usterki najprościej by było, jak byś zrozumiał jak to działa.
Proszę bardzo - specjalnie dla ciebie:
https://www.elektrod...5485136#5485136

#7 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2018 - 09:26

wielkie dzięki bede nad tym pracował

#8 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2018 - 10:35

A tak na marginesie - inne rzeczy oparte na podciśnieniu działają? Oczywiście poza hamulcami, bo one mają osobny układ (przewód idzie od pompy podciśnienia wprost do pompy hamulcowej, czy tam serwa).

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 16 sierpnia 2018 - 10:36


#9 Offline   Milosh


  • Postów: 11
  • Na forum od: 31 mar 2009
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '88 sedan, manual
  • Trzeci Mercedes:W124 200 '88 sedan, automatic
  • Inne auto:W123 240D '81 sedan, manual

Napisano 27 sierpnia 2018 - 07:48

Witajcie.

Mam 2 szt 250D i w dwóch jest identyczny objaw. Na schemacie wstawionym przez Gerri'ego i w książce H.R. Etzolda "Sam naprawiam......." Ten schemat jest dość fajnie rozrysowany. Są 2 opcje - manual - dość prosty i automat, który jest bardziej zaawansowany. W obu przypadkach mamy zawór podciśnienia 128a w manualu i 128 w automacie. W tym pierwszym przypadku zamyka się w temp. ok 30C czyli temperatury które ostatnio nas nawiedzały. Pewnie ten zawór "sterowany" jest bimetalem, a to nie jest najbardziej finezyjna cześć wykonawcza i jego praca + jego wiek może powodować taką czkawkę z rana. Jak rano jest ciepło/gorąco to silnik kuleje i trzeba go przez chwilkę wspomóc pedałem gazu.

Mam tak samo w obu samochodach.

Dziś rano było +11C i wszystko zadziałało normalnie :)

Sprawdź to ustrojstwo jak jest chłodno na dworze. Jeśli wtedy nie zatrybi to wtedy szukaj przyczyny.

#10 Offline   Milosh


  • Postów: 11
  • Na forum od: 31 mar 2009
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '88 sedan, manual
  • Trzeci Mercedes:W124 200 '88 sedan, automatic
  • Inne auto:W123 240D '81 sedan, manual

Napisano 27 sierpnia 2018 - 09:20

Aż sobie z ciekawości sprawdziłem jak mam w swoim. U mnie w 250D w wersji z klimą i manualną skrzynią mam z tyłu pompy, u góry "talerzyk" czyli podciśnieniowy siłownik, w dolnej części pompy siłownik el. który jest spięty z modułem ARA, który to znajduje się za akumulatorem obok słynnego srebrnego przekaźnika. Z tego co pamietam ARA nie determinuje podwyższonych wolnych obrotów na zimnym. W książce Etzolda napisano, że modele 200, 250D mają obroty sterowane podciśnieniowo, a 300D elektronicznie. Nie ma tam nic o jakichś wyjątkach. 250D to 250D bez znaczenia jaka skrzynia, klima itp.
300D ma moduł ELR, który z tego co pamiętam odpowiada za elektroniczną regulację obrótów. Kolega ma takiego na placu z walniętym modułem. Zapomnij o wolnych obrotach. Auto od razu gaśnie. Jak odpalasz i trzymasz lekko wciśnięty gaz jest oki ale odpuszczenie pedału przyspieszenia owocuje natychmiastowym zgaśnięciem reaktora.

U Ciebie wolne obroty są tylko silnikiem trzepie bo jest zimny i obroty ma za niskie. Po lekkim jego nagrzaniu problem znika.








Podobne tematy Zwiń