Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[S124] skrzynia dyfer


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 02 wrzesień 2018 - 12:46

Siemka żeby nie powielac innych tematów szykuję sobie OM606 turbo do swojej kombi. Nie robię super turbo tylko max 200km.
Obecnie jest goly 606 skrzynia 5 manual.

Autko nalatane 540k wiec i skrzynia i dyfer swoje przeżył. Ma ktoś wiedzę jak najlepiej dobrać skrzynie manual lub automat oraz dyfer pod to co planuję, żeby jak najmniej kombinować, najlepiej jak najmniej kabli. Nie interesują mnie wyscigi a normalna jazda :)


#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 557
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 wrzesień 2018 - 17:56

To bez problemu zyskasz 250 hp na oryginalnych gratach, skrzynie jaka masz?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 02 wrzesień 2018 - 23:02

Na tę chwilę siedzi fabryka. Goły 606( z wyciekiem płynu spod głowicy), skrzynia piątka manual.

Zamierzam skompletować wszystko przed postawieniem auta.

#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 557
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 wrzesień 2018 - 07:03

To ty masz bez turbiny w tej chwili gotowy jeżdżący samochód tylko chcesz dołożyć turbine i zmodyfikować napędy żeby się nie rozsypalo tak?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 05 wrzesień 2018 - 17:00

Tak chcę wsadzić OM606 turbo z okulara na pompie mechanicznej z 603 dt przygotowanej odpowiednio pod jazdę na co dzień, nie zależy mi na wyścigach raczej na lekkim zapasie pod pedałem bo goły 606 to mułek nieco oraz miękkiej kulturalnej pracy i braku czarnej chmury za mną.

Do tego potrzebuję skompletować skrzynię, dyfer i resztę, aby wytrzymało większą moc niż oryginalna. Nawet myślałem o wsadzeniu automatu jakbym dostał cały komplet na przekładkę, jednak chcę zminimalizować przeróbki do najprostrzych.
Obecnie z silnika już leci spod głowicy coraz bardziej, pompa wtryskowa do zrobienia, więc to już mamy spory wydatek bo dojdzie pewnie cała głowica do zrobienia 540k nalatane, skrzynia już kombinowana widzę pełno czerwonego silikonu, często 1 i 5 czasem wejdzie, olej jak zmieniałem już seger wyleciał i opiłki więc nie wróżę jej długiej przyszłości mimo iż jeżdżę normalnie nawet w Polskę.

#6 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 14 wrzesień 2018 - 09:32

Mam szansę nabyć komplet do przekładki skrzynię 722.357 do tego dyfer kable itd i następnie zgrać to z om606 t

#7 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 15 wrzesień 2018 - 12:34

Nie mogę już edytować posta zatem piszę tutaj, czy warto zgrywać 722.357 czy szukać innej, żeby pasowała z OM606?? Poza tym czym różnią się 722.357 a 722.4 ??

#8 Offline   Ukaniu


  • Postów: 648
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 wrzesień 2018 - 22:04

.3 i .4 to automaty ze sterowaniem hydraulicznym. Zupełnie niemodyfikowalne w sensie zachowania. .3 jest projektowana na większy moment ale to podobne, siostrzane mechanicznie skrzynie.
W ramach zabawy - nie idź tą drogą. Twoja przyszłość :smoke: to .6 i amatorski sterownik elektroniczny. Jest kilka projektów w sieci. Kolega Oress zdaje się mocno piłuje temat, może coś opowie. Ta skrzynia pozwoli Ci na dowolny układ, PRND, łopatki, 69 - co kto lubi.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 wrzesień 2018 - 22:07


#9 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 16 wrzesień 2018 - 18:03

witaj Ukaniu, dawniej w projekcie W123 mi doradzales trafnie :)

powiem w skrócie, auto mam spód perfect, mocowania tez, drążki wahacze wszystko nowe ori lub lemforder, inwestuje sporo hajsu wiec autko zostaje na lata.

Marzy mi się pod maska om606 turbo pompa na linkę moc 200-200kilka koni i automat. Obecnie mam zmęczony manual.

Mogę mieć komplet ze wszystkim do przekładki 722.357 i nawet z fotkami instruktazu gdzie co i jak.
Przeczytałem na szybko o 722.6 i wydaje mi się, że jego włożenie to na prawdę sporo kombinacji a gdzie szukac potem pomocy, gdy projekt stanie. Chcę fajnie wszystko zgrać i oszczędzić do minimum ryzyko zatrzymania w pewnym momencie. Czekam daleu na opinie ps. dlaczego odradzasz 722.e57?

#10 Offline   Ukaniu


  • Postów: 648
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 wrzesień 2018 - 20:06

Jeśli chcesz na szybko ogarnąć projekt i mieć dość pewny samochód to 357 z 300 D Turbo będzie OK.
Pompę planujesz mechaniczną to w sumie tylko musisz pamiętać o tych wszystkich podciśnieniach, modulatorach i aldach - mają być spięte dokładnie jak w dawcy.
Jak sam nie zamierzasz bawić się w drążenie tematu sterowania elektronicznego, automatu we współpracy z TD to chyba faktycznie przesadziłem i mogła by to być zbyt czasochłonna sprawa.
Może nie odradzam .3 bo to b.dobra, trwała skrzynia ale bez lockupu - czyli jednak mniej ekonomiczna no i bez przyszłości jeśli chodzi o jakieś zabawy z modyfikacją programów pracy.

#11 Offline   Szatan


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 16 wrzesień 2018 - 21:48

Wg mnie bez sensu jest wkładać om606 na mechanicznej pompie. Lepiej zrobić na elektronicznej i masz po samym programie ok 200KM. Uwierz mi że jest mniej zachodu niż z mechaniczną. Co do skrzyni biegów 722.6 to najlepsze rozwiązanie, niestety sterowanie kosztuje ok 3tys zł. w dodatku będziesz musiał zmienić wał na krótszy. Wiec jeżeli robisz auto dla siebie to się opłaca. Jeżeli był byś zainteresowany mam taką skrzynie w doskonałym stanie na zbyciu, miałem montować do 190tki ale w ostateczności wleciał manual.

Podsumowując najlepiej było by wrzucić tobie OM606 TD sterowany kompem, na manualną skrzynie biegów. Odpada tobie kombinacja z przeniesieniem napędu. Przykręcasz sinik do manuala i wszystko fajnie działa, jedyne co to wypadało by zmienić most napędowy z dłuższym przełożeniem.

#12 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 19 wrzesień 2018 - 16:57

Na siłę próbuję ominąć elektronikę, gdyż wiem, że byle przekaźnik, pierdoła i stoję z projektem, a potem podpalam auto i się wieszam. Myślałem nad automatem, ale chyba zrezygnuję, za dużo przeróbek manual-automat.
Wiem, że pakując 606 na mechanicznej nie muszę pruć samochodu, żeby ciągnąc wiązkę. Co innego mając dokładną instrukcję i cały komplet do przekładki, a tego niestety nie mam.

#13 Offline   Szatan


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 20 wrzesień 2018 - 07:19

W brew pozorom nie ma aż tak dużo prucia, prawdę mówiąc tylko zasilanie komputera trzeba zrobić pod stacyjkę i tyle. można powiedzieć że 1 kabel, reszta jest pod maską. Fakt faktem dobrze mieć wiązkę z dawcy. No nic szkoda że się poddajesz z rozwiązaniem elektronicznym. Co do manuala to też dobre rozwiązanie. Jaki masz nr skrzyni i jakie przełożenie mostu ?

I jakie masz teraz obroty silnika przy 100km/h ?

Użytkownik Szatan edytował ten post 20 wrzesień 2018 - 07:21


#14 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 20 wrzesień 2018 - 12:19

Cześć, mam już pompę mechaniczną, dałem trochę za nią, z elektroniką musiałbym dawcę szukać, a czytałem, że to nie jest tak prosto, że 1 kabelek tylko masa innych czujników, przekaźników itd :)
Przy 100km nie wiem jak jedzie, ale przy 170 jakos 4200obr, pytanie jaka skrzynia podejdzie bez przeróbek karoserii, 5 z innego, może 6tka ? Interesuje mnie to, żeby było wszystko mechanicznie.
Jak najbardziej dopuszczam skrócenie/wydłużenie wału itd, z tym problemu nie będzie. Byleby pasowała skrzynia, prędkościomierz, inny wybierak itd

#15 Offline   Szatan


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 20 wrzesień 2018 - 12:50

Skrzynia 6b podjeść podejdzie ale nie będziesz miał wyjścia na linę prędkościomierza. Musiał bym znać przełożenie mostu oraz numer skrzyni żeby obliczyć tobie jaki most i skrzynia będą najlepsze. Polecam skrzynie z 2,5TD 717,433 z krótkim wałkiem na 2mas. oraz most 2,87. Z takim zestawem przy 200KM/H będziesz miał 3698obr/min Wiec piąty bieg będzie bardzo długi. Ale przy mocy 200km bez problemu będzie sobie z tym radził. I na 90% nie będziesz musiał skracać wału.

#16 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 557
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 wrzesień 2018 - 15:17

2.87 mi się wydaje że za szybki ten dyfer a co z pierwszym biegiem przy ruszaniu ja mam 3.23 i szybszej bym niechcial. 1=60, 2=100, 3=135, 4=200 V max nie osiągnięta ale na piątym biegu nie słabnie tylko ciągnie . Moim zdaniem 2.87 nadaje się bardziej do 6 biegowej niż do piątki.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#17 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 20 wrzesień 2018 - 16:07

Wskoczę do kanału wieczorem i zerknę na moście jakie przełożenie, ale to fabryczny E300D z om606 i manualem 5b. Nie fruwam 200/h więc nie musi być mega długi most.
Teraz szukam silnika z okulara, też pewnie loteria co się trafi. Do wieczora

#18 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 21 wrzesień 2018 - 08:12

Nie udało mi się wczoraj wrócić do domu, dziś na pewno będę więc dam znac

Użytkownik Vengeance edytował ten post 21 wrzesień 2018 - 08:13


#19 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 21 wrzesień 2018 - 22:21

Sprawdziłem właśnie. Most 3.67

#20 Offline   Vengeance


  • Postów: 31
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 23 wrzesień 2018 - 17:20

no i jak panowie? co sądzicie?
Szukam silnik i tak myślę czy za 3000-3500 nie kupić całego okulara bo mam w okolicy z tym silnikiem i w takiej cenie