Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] skrzynia dyfer


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 02 września 2018 - 12:46

Siemka żeby nie powielac innych tematów szykuję sobie OM606 turbo do swojej kombi. Nie robię super turbo tylko max 200km.
Obecnie jest goly 606 skrzynia 5 manual.

Autko nalatane 540k wiec i skrzynia i dyfer swoje przeżył. Ma ktoś wiedzę jak najlepiej dobrać skrzynie manual lub automat oraz dyfer pod to co planuję, żeby jak najmniej kombinować, najlepiej jak najmniej kabli. Nie interesują mnie wyscigi a normalna jazda :)




#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 września 2018 - 17:56

To bez problemu zyskasz 250 hp na oryginalnych gratach, skrzynie jaka masz?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 02 września 2018 - 23:02

Na tę chwilę siedzi fabryka. Goły 606( z wyciekiem płynu spod głowicy), skrzynia piątka manual.

Zamierzam skompletować wszystko przed postawieniem auta.

#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2018 - 07:03

To ty masz bez turbiny w tej chwili gotowy jeżdżący samochód tylko chcesz dołożyć turbine i zmodyfikować napędy żeby się nie rozsypalo tak?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 05 września 2018 - 17:00

Tak chcę wsadzić OM606 turbo z okulara na pompie mechanicznej z 603 dt przygotowanej odpowiednio pod jazdę na co dzień, nie zależy mi na wyścigach raczej na lekkim zapasie pod pedałem bo goły 606 to mułek nieco oraz miękkiej kulturalnej pracy i braku czarnej chmury za mną.

Do tego potrzebuję skompletować skrzynię, dyfer i resztę, aby wytrzymało większą moc niż oryginalna. Nawet myślałem o wsadzeniu automatu jakbym dostał cały komplet na przekładkę, jednak chcę zminimalizować przeróbki do najprostrzych.
Obecnie z silnika już leci spod głowicy coraz bardziej, pompa wtryskowa do zrobienia, więc to już mamy spory wydatek bo dojdzie pewnie cała głowica do zrobienia 540k nalatane, skrzynia już kombinowana widzę pełno czerwonego silikonu, często 1 i 5 czasem wejdzie, olej jak zmieniałem już seger wyleciał i opiłki więc nie wróżę jej długiej przyszłości mimo iż jeżdżę normalnie nawet w Polskę.

#6 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 14 września 2018 - 09:32

Mam szansę nabyć komplet do przekładki skrzynię 722.357 do tego dyfer kable itd i następnie zgrać to z om606 t

#7 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 15 września 2018 - 12:34

Nie mogę już edytować posta zatem piszę tutaj, czy warto zgrywać 722.357 czy szukać innej, żeby pasowała z OM606?? Poza tym czym różnią się 722.357 a 722.4 ??

#8 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 września 2018 - 22:04

.3 i .4 to automaty ze sterowaniem hydraulicznym. Zupełnie niemodyfikowalne w sensie zachowania. .3 jest projektowana na większy moment ale to podobne, siostrzane mechanicznie skrzynie.
W ramach zabawy - nie idź tą drogą. Twoja przyszłość :smoke: to .6 i amatorski sterownik elektroniczny. Jest kilka projektów w sieci. Kolega Oress zdaje się mocno piłuje temat, może coś opowie. Ta skrzynia pozwoli Ci na dowolny układ, PRND, łopatki, 69 - co kto lubi.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 września 2018 - 22:07


#9 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 16 września 2018 - 18:03

witaj Ukaniu, dawniej w projekcie W123 mi doradzales trafnie :)

powiem w skrócie, auto mam spód perfect, mocowania tez, drążki wahacze wszystko nowe ori lub lemforder, inwestuje sporo hajsu wiec autko zostaje na lata.

Marzy mi się pod maska om606 turbo pompa na linkę moc 200-200kilka koni i automat. Obecnie mam zmęczony manual.

Mogę mieć komplet ze wszystkim do przekładki 722.357 i nawet z fotkami instruktazu gdzie co i jak.
Przeczytałem na szybko o 722.6 i wydaje mi się, że jego włożenie to na prawdę sporo kombinacji a gdzie szukac potem pomocy, gdy projekt stanie. Chcę fajnie wszystko zgrać i oszczędzić do minimum ryzyko zatrzymania w pewnym momencie. Czekam daleu na opinie ps. dlaczego odradzasz 722.e57?

#10 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 września 2018 - 20:06

Jeśli chcesz na szybko ogarnąć projekt i mieć dość pewny samochód to 357 z 300 D Turbo będzie OK.
Pompę planujesz mechaniczną to w sumie tylko musisz pamiętać o tych wszystkich podciśnieniach, modulatorach i aldach - mają być spięte dokładnie jak w dawcy.
Jak sam nie zamierzasz bawić się w drążenie tematu sterowania elektronicznego, automatu we współpracy z TD to chyba faktycznie przesadziłem i mogła by to być zbyt czasochłonna sprawa.
Może nie odradzam .3 bo to b.dobra, trwała skrzynia ale bez lockupu - czyli jednak mniej ekonomiczna no i bez przyszłości jeśli chodzi o jakieś zabawy z modyfikacją programów pracy.








Podobne tematy Zwiń