Wg mnie bez sensu jest wkładać om606 na mechanicznej pompie. Lepiej zrobić na elektronicznej i masz po samym programie ok 200KM. Uwierz mi że jest mniej zachodu niż z mechaniczną. Co do skrzyni biegów 722.6 to najlepsze rozwiązanie, niestety sterowanie kosztuje ok 3tys zł. w dodatku będziesz musiał zmienić wał na krótszy. Wiec jeżeli robisz auto dla siebie to się opłaca. Jeżeli był byś zainteresowany mam taką skrzynie w doskonałym stanie na zbyciu, miałem montować do 190tki ale w ostateczności wleciał manual.
Podsumowując najlepiej było by wrzucić tobie OM606 TD sterowany kompem, na manualną skrzynie biegów. Odpada tobie kombinacja z przeniesieniem napędu. Przykręcasz sinik do manuala i wszystko fajnie działa, jedyne co to wypadało by zmienić most napędowy z dłuższym przełożeniem.
0
[S124] skrzynia dyfer
Rozpoczęty przez Vengeance, wrz 02 2018 12:46
31 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 16 września 2018 - 21:48
#12
Napisano 19 września 2018 - 16:57
Na siłę próbuję ominąć elektronikę, gdyż wiem, że byle przekaźnik, pierdoła i stoję z projektem, a potem podpalam auto i się wieszam. Myślałem nad automatem, ale chyba zrezygnuję, za dużo przeróbek manual-automat.
Wiem, że pakując 606 na mechanicznej nie muszę pruć samochodu, żeby ciągnąc wiązkę. Co innego mając dokładną instrukcję i cały komplet do przekładki, a tego niestety nie mam.
Wiem, że pakując 606 na mechanicznej nie muszę pruć samochodu, żeby ciągnąc wiązkę. Co innego mając dokładną instrukcję i cały komplet do przekładki, a tego niestety nie mam.
#13
Napisano 20 września 2018 - 07:19
W brew pozorom nie ma aż tak dużo prucia, prawdę mówiąc tylko zasilanie komputera trzeba zrobić pod stacyjkę i tyle. można powiedzieć że 1 kabel, reszta jest pod maską. Fakt faktem dobrze mieć wiązkę z dawcy. No nic szkoda że się poddajesz z rozwiązaniem elektronicznym. Co do manuala to też dobre rozwiązanie. Jaki masz nr skrzyni i jakie przełożenie mostu ?
I jakie masz teraz obroty silnika przy 100km/h ?
I jakie masz teraz obroty silnika przy 100km/h ?
Użytkownik Szatan edytował ten post 20 września 2018 - 07:21
#14
Napisano 20 września 2018 - 12:19
Cześć, mam już pompę mechaniczną, dałem trochę za nią, z elektroniką musiałbym dawcę szukać, a czytałem, że to nie jest tak prosto, że 1 kabelek tylko masa innych czujników, przekaźników itd
Przy 100km nie wiem jak jedzie, ale przy 170 jakos 4200obr, pytanie jaka skrzynia podejdzie bez przeróbek karoserii, 5 z innego, może 6tka ? Interesuje mnie to, żeby było wszystko mechanicznie.
Jak najbardziej dopuszczam skrócenie/wydłużenie wału itd, z tym problemu nie będzie. Byleby pasowała skrzynia, prędkościomierz, inny wybierak itd
Przy 100km nie wiem jak jedzie, ale przy 170 jakos 4200obr, pytanie jaka skrzynia podejdzie bez przeróbek karoserii, 5 z innego, może 6tka ? Interesuje mnie to, żeby było wszystko mechanicznie.
Jak najbardziej dopuszczam skrócenie/wydłużenie wału itd, z tym problemu nie będzie. Byleby pasowała skrzynia, prędkościomierz, inny wybierak itd
#15
Napisano 20 września 2018 - 12:50
Skrzynia 6b podjeść podejdzie ale nie będziesz miał wyjścia na linę prędkościomierza. Musiał bym znać przełożenie mostu oraz numer skrzyni żeby obliczyć tobie jaki most i skrzynia będą najlepsze. Polecam skrzynie z 2,5TD 717,433 z krótkim wałkiem na 2mas. oraz most 2,87. Z takim zestawem przy 200KM/H będziesz miał 3698obr/min Wiec piąty bieg będzie bardzo długi. Ale przy mocy 200km bez problemu będzie sobie z tym radził. I na 90% nie będziesz musiał skracać wału.
#16
Napisano 20 września 2018 - 15:17
2.87 mi się wydaje że za szybki ten dyfer a co z pierwszym biegiem przy ruszaniu ja mam 3.23 i szybszej bym niechcial. 1=60, 2=100, 3=135, 4=200 V max nie osiągnięta ale na piątym biegu nie słabnie tylko ciągnie . Moim zdaniem 2.87 nadaje się bardziej do 6 biegowej niż do piątki.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#17
Napisano 20 września 2018 - 16:07
Wskoczę do kanału wieczorem i zerknę na moście jakie przełożenie, ale to fabryczny E300D z om606 i manualem 5b. Nie fruwam 200/h więc nie musi być mega długi most.
Teraz szukam silnika z okulara, też pewnie loteria co się trafi. Do wieczora
Teraz szukam silnika z okulara, też pewnie loteria co się trafi. Do wieczora
#18
Napisano 21 września 2018 - 08:12
Nie udało mi się wczoraj wrócić do domu, dziś na pewno będę więc dam znac
Użytkownik Vengeance edytował ten post 21 września 2018 - 08:13
#19
Napisano 21 września 2018 - 22:21
Sprawdziłem właśnie. Most 3.67
#20
Napisano 23 września 2018 - 17:20
no i jak panowie? co sądzicie?
Szukam silnik i tak myślę czy za 3000-3500 nie kupić całego okulara bo mam w okolicy z tym silnikiem i w takiej cenie
Szukam silnik i tak myślę czy za 3000-3500 nie kupić całego okulara bo mam w okolicy z tym silnikiem i w takiej cenie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|