Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] skrzynia dyfer


31 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Szatan


  • Postów: 45
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 16 września 2018 - 21:48

Wg mnie bez sensu jest wkładać om606 na mechanicznej pompie. Lepiej zrobić na elektronicznej i masz po samym programie ok 200KM. Uwierz mi że jest mniej zachodu niż z mechaniczną. Co do skrzyni biegów 722.6 to najlepsze rozwiązanie, niestety sterowanie kosztuje ok 3tys zł. w dodatku będziesz musiał zmienić wał na krótszy. Wiec jeżeli robisz auto dla siebie to się opłaca. Jeżeli był byś zainteresowany mam taką skrzynie w doskonałym stanie na zbyciu, miałem montować do 190tki ale w ostateczności wleciał manual.

Podsumowując najlepiej było by wrzucić tobie OM606 TD sterowany kompem, na manualną skrzynie biegów. Odpada tobie kombinacja z przeniesieniem napędu. Przykręcasz sinik do manuala i wszystko fajnie działa, jedyne co to wypadało by zmienić most napędowy z dłuższym przełożeniem.



#12 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 19 września 2018 - 16:57

Na siłę próbuję ominąć elektronikę, gdyż wiem, że byle przekaźnik, pierdoła i stoję z projektem, a potem podpalam auto i się wieszam. Myślałem nad automatem, ale chyba zrezygnuję, za dużo przeróbek manual-automat.
Wiem, że pakując 606 na mechanicznej nie muszę pruć samochodu, żeby ciągnąc wiązkę. Co innego mając dokładną instrukcję i cały komplet do przekładki, a tego niestety nie mam.

#13 Offline   Szatan


  • Postów: 45
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 20 września 2018 - 07:19

W brew pozorom nie ma aż tak dużo prucia, prawdę mówiąc tylko zasilanie komputera trzeba zrobić pod stacyjkę i tyle. można powiedzieć że 1 kabel, reszta jest pod maską. Fakt faktem dobrze mieć wiązkę z dawcy. No nic szkoda że się poddajesz z rozwiązaniem elektronicznym. Co do manuala to też dobre rozwiązanie. Jaki masz nr skrzyni i jakie przełożenie mostu ?

I jakie masz teraz obroty silnika przy 100km/h ?

Użytkownik Szatan edytował ten post 20 września 2018 - 07:21


#14 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 20 września 2018 - 12:19

Cześć, mam już pompę mechaniczną, dałem trochę za nią, z elektroniką musiałbym dawcę szukać, a czytałem, że to nie jest tak prosto, że 1 kabelek tylko masa innych czujników, przekaźników itd :)
Przy 100km nie wiem jak jedzie, ale przy 170 jakos 4200obr, pytanie jaka skrzynia podejdzie bez przeróbek karoserii, 5 z innego, może 6tka ? Interesuje mnie to, żeby było wszystko mechanicznie.
Jak najbardziej dopuszczam skrócenie/wydłużenie wału itd, z tym problemu nie będzie. Byleby pasowała skrzynia, prędkościomierz, inny wybierak itd

#15 Offline   Szatan


  • Postów: 45
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 20 września 2018 - 12:50

Skrzynia 6b podjeść podejdzie ale nie będziesz miał wyjścia na linę prędkościomierza. Musiał bym znać przełożenie mostu oraz numer skrzyni żeby obliczyć tobie jaki most i skrzynia będą najlepsze. Polecam skrzynie z 2,5TD 717,433 z krótkim wałkiem na 2mas. oraz most 2,87. Z takim zestawem przy 200KM/H będziesz miał 3698obr/min Wiec piąty bieg będzie bardzo długi. Ale przy mocy 200km bez problemu będzie sobie z tym radził. I na 90% nie będziesz musiał skracać wału.

#16 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2018 - 15:17

2.87 mi się wydaje że za szybki ten dyfer a co z pierwszym biegiem przy ruszaniu ja mam 3.23 i szybszej bym niechcial. 1=60, 2=100, 3=135, 4=200 V max nie osiągnięta ale na piątym biegu nie słabnie tylko ciągnie . Moim zdaniem 2.87 nadaje się bardziej do 6 biegowej niż do piątki.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#17 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 20 września 2018 - 16:07

Wskoczę do kanału wieczorem i zerknę na moście jakie przełożenie, ale to fabryczny E300D z om606 i manualem 5b. Nie fruwam 200/h więc nie musi być mega długi most.
Teraz szukam silnika z okulara, też pewnie loteria co się trafi. Do wieczora

#18 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 21 września 2018 - 08:12

Nie udało mi się wczoraj wrócić do domu, dziś na pewno będę więc dam znac

Użytkownik Vengeance edytował ten post 21 września 2018 - 08:13


#19 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 21 września 2018 - 22:21

Sprawdziłem właśnie. Most 3.67

#20 Offline   Vengeance


  • Postów: 39
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Barlinek
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 300D 5b.
  • Trzeci Mercedes:W123 200D 4b.

Napisano 23 września 2018 - 17:20

no i jak panowie? co sądzicie?
Szukam silnik i tak myślę czy za 3000-3500 nie kupić całego okulara bo mam w okolicy z tym silnikiem i w takiej cenie








Podobne tematy Zwiń