Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w211] Awaria DPF



4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   magda621


  • Postów: 2
  • Na forum od: 28 sie 2018
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 wrzesień 2018 - 09:18

Witajcie,

Mam problem z Mercedesem Benz w 211 2.CDI. Od kilku dni wzrastają dziwnie obroty i poddymia mi silnik. Na warsztacie przypuszczają,że to awaria DPF. Podobno muszę nowy kupić, bo mojegoo już się nie da wypalić. Ale słyszałam o możliwości regeneracji/czyszczenia DPF? Co o tym myślicie?

Z góry dzięki za pomoc :]

#2 Offline   Czarownica


  • Postów: 13
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 04 wrzesień 2018 - 09:36

A czy on się przez przypadek nie próbuje sam wyczyścić? Kiedy wzrastają te obroty i dymi? Nie pali się przy tym zadna kontrolka? Np od świec, albo silnika? Co prawda mam opla z dpf i z tego co wiem o oplowskim dpf to tak sie dzieje przy samoczyszczeniu, że obroty podskakują najlepiej jest mu nie przeszkadzać i nie gasić dopóki nie skończy. Jak użytkujesz to auto? Jeździsz w trasy czy tylko po mieście?

Użytkownik Czarownica edytował ten post 04 wrzesień 2018 - 09:37


#3 Offline   m104


  • Postów: 4399
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 wrzesień 2018 - 09:37

Myślę, że jakiekolwiek czynności serwisowe bez przeprowadzenia diagnostyki dedykowanym testerem (Star Diagnosis) to wydawanie pieniędzy w ciemno. Tak się tego nie robi.

#4 Offline   Czarownica


  • Postów: 13
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 04 wrzesień 2018 - 09:49

Z tego co wiem wypalanie DPF'a następuje w momencie jego zapełnienia (zapchania), są czujniki ciśnienia i temp na wejściu i wyjściu z DPF'a, ECU sam daje zezwolenie na wypalenie jeżeli są za duże różnice ciśnień na wejściu i wyjściu co świadczy o jego procentowym zapełnieniu. Oczywiście wszystko się dzieje poza wiedzą i świadomością kierowcy, oczywiście tylko wtedy, gdy chociaż raz na jakiś czas auto jest przegonione na wysokich obrotach. Jeśli ten warunek nie jest spełniony to DPF zaczyna wariowac i daje znać, że jest zapchany właśnie próbując się czyścić przez podnoszenie obrotów przy normalnej jeździe. Moja rada zanim dasz się naciągnąć na wymianę jedź na autostrade. Około 30 minut jazdy z obrotami 2500-3000 powinno wystarczyć.

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 1856
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 wrzesień 2018 - 11:20

Problem DPF doskonale rozwiązuje wiertło 8mm widiowe. Spokój na zawsze.