Skocz do zawartości




- - - - -

[w124][m103] Uszczelka pod głowicą?


40 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2018 - 19:03

Klawiatura (kompensatory luzu) tragedia. Albo wytarty wałek. Olej tak czy inaczej do wymiany. W tych silnikach nie szła woda do oleju, tylko olej przesączał się do kanałów wodnych albo na zewnątrz, przy 1 albo 6 cylindrze. Przyczyna zawsze ta sama - rozsypana ze starości uszczelka pod głowicą. Jak kupiłeś "zastańca" do tego zalanego wodą, to odliczaj minuty, aż poleci całkiem. Albo zrzucaj głowicę już teraz, bo temat Cię nie ominie. Sama głowica jest dość trwała, przyczyną problemów jest zwykle stara uszczelka.



#12 Offline   mof1707


  • Postów: 28
  • Na forum od: 03 wrz 2018
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2018 - 20:10

A idzie coś zrobic z tymi kompensatorami? Reguluje je się? Idzie sprawdzić luz, ew po zdjeciu pokrywy będzie można ocenić stan wałka?

#13 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 10:51

Skoro i tak prawdopodobny jest remont, to wydaj te 100 zł na olej i zmień go. Zalej nowy olej (kup jakiś tańszy, jak np. Jasol, wszak to tylko na troszkę, zapewniam że nic się przez taki olej nie stanie), wypłucz dobrze układ chłodzenia, zalej wodą i zobaczysz. Stracić dużo nie stracisz, zyskać możesz naprawdę sporo. Silnik słyszę, że pracuje równo, więc tam nic nie powinno się popsuć. Te cykanie to może też być od tego zasyfionego oleju (na ciepłym troszkę cichnie?). Ty bez jakiejkolwiek diagnozy chcesz rozbierać silnik, aż po same panewki :)

Chyba nie pytałem - woda w układzie chłodzenia jest czysta? Pamiętaj, że ewentualne uszkodzenie uszczelki pod głowicą i jej rozmiar może wyjść dopiero po zagrzaniu auta do temperatury roboczej, więc tym bardziej warto to wszystko ocenić. W silniku masz taki syf, że i tak ja bym zmienił dwa razy olej w krótkim czasie.

#14 Offline   mof1707


  • Postów: 28
  • Na forum od: 03 wrz 2018
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 12:45

Dzięki za konkretną Odpowiedź. Woda w układzie jest czysta. Mam właśnie taki zamiar to wszystko zrobić, dodatkowo chce ściągnąć pokrywę zaworów obejrzeć czy są luzy oraz czy wałek nie jest wytarty, zrobię zdjęcie bo nie wiem czy sam będę w stanie to ocenić. Chyba ściągnę też miskę olejowa i zobacze jak wygląda spod przy okazji wyczyszcze miskę z syfu. Wstawię jak coś zdjęcia. Pozdrawiam

#15 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 14:45

Wyświetl postUżytkownik mof1707 dnia 09 września 2018 - 12:45 napisał

Chyba ściągnę też miskę olejowa i zobacze jak wygląda spod przy okazji wyczyszcze miskę z syfu

Powodzenia ;) Trzeba odkręcić poduszki od nadwozia, podnieść silnik aż wbije się w podszybie, odkręcić poduszki, opuścić miskę, zdemontować pompę oleju i dopiero wtedy dasz radę zdemontować miskę.

#16 Offline   mof1707


  • Postów: 28
  • Na forum od: 03 wrz 2018
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 16:07

To widzę gruba robota... Myślałem że tylko śruby i tyle... Ale dobrze by było ją wyczyścić. A lepiej kupić uszczelke do miski czy specjalny silikon?

#17 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 17:24

Naprawdę chcesz zrzucać miskę? Nic nie trzeba czyścić, syf wyleci wraz ze spuszczeniem pierwszego oleju.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 09 września 2018 - 17:43


#18 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 18:49

Jak chcesz taką grubszą obsługę zrobić, to wyciągaj silnik z nadwozia. To raz, a dwa - poważnie z tym silikonem?

#19 Offline   mof1707


  • Postów: 28
  • Na forum od: 03 wrz 2018
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 września 2018 - 19:11

No poważnie a czemu nie? Kiedyś kupiłem coś podobnego jak to https://e-kleje.pl/u...0266429687.html
I nie było żadnego problemu, więc pytam co lepsze.

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2018 - 08:34

Praktycznie uszczelka kosztuje tyle samo. Warto? Tak czytam Twoje posty i zastanawiam się nad jednym - czy chcesz naprawić samochód robiąc to, co trzeba, czy hobbystycznie chcesz się pobawić, podłubać i wszystko dopieścić :) Jeśli to drugie - to nie będziemy w stanie spełnić Twoich oczekiwań odpowiadając na pytania :)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 10 września 2018 - 08:36









Podobne tematy Zwiń