Skocz do zawartości




[W124] Azmodan 400E 1993r


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Azmodan


  • Postów: 74
  • Na forum od: 20 lut 2015
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2018 - 11:53

Witam.

Nie tak dawno zakupiłem 400E, sam do końca nie wiedząc co z tym autem dalej zrobić.

Sprzedać, czy może zostawić sobie i raz na miesiąc się przejechać. Wolałbym go zostawić...

Kilka fotek tego cuda

Ma swoje za uszami:

Gaśnie na wolnych, na desce choinka. Pali się ASR,SRS i kontrolka oleju (żółty lampa alladyna na pustyni)

Nie jest jakoś super mocno zgnite, do ogarnięcia - chyba.

Dziś rano zauważyłem plamę pod autem, myślałem że to olej z miski cieknie.

Okazało się że to płyn do wspomagania. Nie mogę bez kanału zlokalizować wycieku.


- radio działa
- klima działa
- roleta szyby działa
- ustawianie foteli, ciekawa sprawa, czasem działa czasem nie...
- szyby działają :D
- tempomat - nie działa, przy próbie uruchomienia spadają obroty i zapala się wykrzyknik
- nie działa połowa oświetlenia, deska działa, pokrętła już nie...
- lampki w słupkach z tyłu - nie działają
- ogólnie działa mało co, ale coś tam działa

- silnik jak już wkręci się na obroty powiedzmy 500, to mruczy równo
- skrzynia, delikatne szarpnięcia przy ruszaniu, w trakcie jazdy, niemal nie wyczuwalne
- póki co tylko tyle znalazłem, pomijając ogniska rudej

Dopiero go odebrałem, przejechałem się z 5km i do garażu :D


Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



#2 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2018 - 13:17

Umknęło mi, proszę przypomnij, co Cię skusiło w tym paściu?

#3 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2018 - 14:48

Poka środek. Chyba będę zainteresowany zakupieniem łatki na fotel, pod warunkiem, że to niebieska krata :E

#4 Offline   Azmodan


  • Postów: 74
  • Na forum od: 20 lut 2015
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2018 - 16:04

Dałem za niego 7,5 tys ;) Myślę że tragedii z nim nie ma. Chyba...

#5 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 22 września 2018 - 08:01

Jak płyn wspomagania, to leje się pewnie z wężyka pod zbiornikiem wyrównawczym. Da się od góry dojść i możesz dociągnąć obejmy. O ile sam wąż jeszcze jest szczelny.

Gaśnięcie na wolnych. Po rozgrzaniu? Zacznij od kopułek, kabli, świec. Za kopułkami masz simmering na wałkach. Pewnie już plastikowy. Da się wymienić bez ściągania dekli, ale trochę zabawy z tym jest. Bez uszczelnienia tego miejsca nie ma sensu wymiana kopułek, bo je zarzyga po kilku chwilach na nowo. Jak będziesz wymieniał kopułki, wymień też osłonkę z tyłu, albo co najmniej jej uszczelkę.

Wiązka górna silnika jeszcze jest? Jak tego nie zweryfikujesz i nie ogarniesz, to czytanie błędów jakichkolwiek nie ma sensu specjalnie.

Nie ładował bym zbyt wielkiej kasy w mechanikę i wycieki, zanim nie zorientujesz się, czy blachę da się uratować w satysfakcjonujący sposób. Patrząc na liczbę wykwitów, to by trzeba to było rozebrać kompletnie i kawałek po kawałku piaskować, wycinać i łatać. Jak masz gdzie i potrafisz, to fajna przygoda :)

Drugie 7.5 tysiąca wsadzisz w uszczelnienia silnika i ustabilizowanie jego pracy ;) Tak mniej więcej ;)

Użytkownik maciejd edytował ten post 22 września 2018 - 08:06


#6 Offline   Azmodan


  • Postów: 74
  • Na forum od: 20 lut 2015
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2018 - 08:27

Silnik chyba szczelny ;)

Mam gdzie rozbierać i piaskować, migomat też mam :)

Wiązka silnika cała. Kable i świece po wymianie.

#7 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 22 września 2018 - 08:54

Wyświetl postUżytkownik Azmodan dnia 22 września 2018 - 08:27 napisał

Silnik chyba szczelny
W sumie to wygląda na jeden wyciek. Jest na to taka sama szansa, jak że v8 w 124 w cenie uszczelnień silnika (z UPG i szpilkami), kabli WN, kompletu kopułek i może tylnej rolety elektrycznej będzie zdrową bazą ;)

Użytkownik maciejd edytował ten post 22 września 2018 - 08:55


#8 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2018 - 12:25

Czteryseta za 7500 i do tego z północy. Oj Bracie...

#9 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 22 września 2018 - 14:23

Nie chcę się wymadrzac bo sam kupiłem auto z podobną lista usterek, ale póki nie rozgrzebales go jeszcze..sprzedaj go!


Jak najszybciej.

#10 Offline   janekc124


  • Postów: 51
  • Na forum od: 09 mar 2016
  • Miejscowość: Lodz
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Astra K

Napisano 22 września 2018 - 19:10

Ruda szmata jest wszędzie... Jeżeli sam go rozbierasz, piaskujesz i połatasz dziury to ok. Co nie zmienia faktu że duuuuuużo pracy Cię czeka.









Podobne tematy Zwiń