Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 1 głosy

[W201] Dziwne zachowanie samochodu


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 październik 2018 - 17:18

Witam, dzisiaj kiedy wracałem do domu i zatrzymałem się na światłach zacząłem słyszeć dziwacznie dźwięki spod maski. Auto lekko się trzęsło co chwilę i chwilami trzeszczało. Kiedy przyszło aby ruszyć do dalszej jazdy, poczułem, że samochód znacznie szybciej się zbiera, i zachowuje się jakby stracił z pół tony masy, przy czym cały czas wydawał niepokojące dźwięki. Jakoś dotarłem na parking i wraz z ojcem zaczęliśmy sprawdzać co mogło się za przeproszeniem zjebać ... Zauważyliśmy, że przy przewodach paliwowych zaczyna się robić mokro, ponadto kiedy uznaliśmy, że przejedziemy się nim jeszcze kawałek, wszystkie kontrolki zaczęły głupieć, zapaliła się zarówno kontrolka oleju, płynu do spryskiwaczy i akumulatora. Ostatecznie po naszych oględzinach wyszliśmy z samochodu jeszcze bardziej zmieszani ... Czy wiecie o co może chodzić ? Bo nie przeczę, że dzisiejsze zachowanie mojego wozu dosłownie mnie przestraszyło. Jeśli macie jakieś diagnozy to proszę o dyskusję na ten temat. Dziękuję i pozdrawiam

#2 Offline   Mroziak


  • Postów: 137
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Zofinin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lanos 1.5 16v

Napisano 02 październik 2018 - 20:27

Świrujące kontrolki na odpalonym aucie mogą być od gubiącej się gdzieś masy pomiędzy silnikiem a karoserią, albo stacyjka kończy żywot.

#3 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 październik 2018 - 20:31

Cóż, to chyba najmniejszy problem w tym wszystkim, bardziej martwi mnie co się dzieje z silnikiem bo dźwięki wydaje przeróżne... Absurdem jednak jest to, że mimo wszystko, z tymi niepokojącymi dźwiękami, auto nagle samo z siebie zaczęło jeździć szybciej i bardziej gładko. Totalnie nie rozumiem co się odpiernicza

#4 Offline   jaszek7777


  • Postów: 882
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 08:36

Chodzi o silnik OM602, czyli popularnego klekota? Piszą przewody paliwowe masz na myśli przewody ciśnieniowe idące z pompy do wtrysków? Napisz jaki silnik, czy masz obrotomierz (jeśli tak, czy zmieniło się coś na biegu jałowym), czy ładowanie akumulatora jest ok.

#5 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 10:59

Z akumulatorem nie widzę żadnych problemów bo auto odpala a kontrolka akumulatora nie pali się co chwilę, właściwie to wczoraj z kontrolkami był pojedynczy epizod, przestały wariować jak na razie. Moja wiedza na temat silnika jest raczej znikoma, ale zapewne chodzi właśnie o ten model, obrotomierza nie mam co mnie dość zaskoczyło przy kupnie samochodu bo w miejscu obrotomierza jest zegar. Na luzie tak jak i w sumie na innych biegach auto wydaje dziwne dźwięki, nie potrafię ich dokładnie opisać, czasami jest to coś na wzór jakby sekundowego otarcia jakiś metalowych części, taki chrobot, który po jakimś czasie ustępuje i znowu się pojawia, ale zdarza się też tak, że silnik zaczyna jakby inaczej pracować, bo całkowicie zmienia się jego dźwięk, ostatnio porównałem to do statku kosmicznego bo ten dźwięk jest serio przedziwny. Co więcej tak jak pisałem, przy przecieku i tych dziwnych dźwiękach auto jakby zaczęło się lepiej prowadzić i nie rozumiem tego. Jak mam być szczery to zaczynam się bać czy w końcu jak któregoś razu gdzieś pojadę to czy w ogóle wrócę.
A jeśli chodzi o silnik i to miejsce, które zaczęło ciec to daję wam fotki, sami obczajcie co tutaj jest nie halo :

Zdjęcie całego elementu, z którym chyba jest problem : Dołączona grafika

2 zdjęcia dokładnego miejsca w elemencie w którym cieknie ropa : Dołączona grafika Dołączona grafika

ogólne zdjęcie silnika i wnętrza maski wozu : Dołączona grafika

#6 Offline   andrzejrz


  • Postów: 96
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 03 październik 2018 - 12:01

Paliwo może przeciekać z przewodów nadmiarowych...Jakbyś wrzucił dźwięk pracującego silnika na youtube,to by było łatwiej postawić diagnozę

#7 Offline   jaszek7777


  • Postów: 882
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 12:12

Kiedy kupiłeś ten samochód? Tak, to silnik OM602, czyli diesel 2,5. Nagraj filmik i wrzuć. Zbliżamy się jednak do poważnej awarii, ale póki co nie chcę straszyć, bo może to nie to...

Z którego konkretnie miejsca cieknie ropa? Na środkowym zdjęciu jest wtryskiwacz - cieknie u góry, czy przy silniku? A może w miejscu skręcenia korpusu wtryskiwacza?

Cały silnik wygląda podejrzanie czysto i sucho. Idę o zakład, że został konkretnie wypucowany.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 03 październik 2018 - 12:16


#8 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 12:25

Ok, zadbam o ten filmik razem z dźwiękiem, niedługo podeślę wam link.
Co do czystości silnika, wygląda tak bo sam go czyściłem z zewnątrz tak trochę, żeby lepiej wyglądał, chociaż odrobinę, wiesz jaszek7777, tak żeby nie straszył po otwarciu maski.

Miejsce w którym przecieka ropa zaznaczyłem czerwonym obszarem, zbiera się ona dookoła tamtej nakrętki we wgłębieniu, słychać to po chwili jazdy kiedy na 3 przy dodawaniu gazu słychać lekkie jakby siorbanie, tu foto : Dołączona grafika

Samochód kupiłem pod koniec lipca, za 4 tys. jest to mój pierwszy wózek bo niedawno prawko zdałem a te mercedesy zawsze mi się podobały i są stosunkowo niedrogie.

Użytkownik Loockki edytował ten post 03 październik 2018 - 12:26


#9 Offline   andrzejrz


  • Postów: 96
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 03 październik 2018 - 12:44

To raczej spod wtryskiwacza sadzi.Spróbuj go dokręcić,jak nie pomoże to wymień podkładkę pod nim i oby to pomogło...

#10 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 12:48

Trzymajcie link do filmiku z pracą silnika jakość obrazu i dźwięku jeszcze się zwiększy z czasem bo film świeżo wrzucony : https://www.youtube....eature=youtu.be

#11 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 12:50

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 03 październik 2018 - 12:44 napisał

To raczej spod wtryskiwacza sadzi.Spróbuj go dokręcić,jak nie pomoże to wymień podkładkę pod nim i oby to pomogło...

Jeśli mam być szczery to nie wiem jak się za to wziąć, tamta część jest głębiej troche i nie sięgnę jej żadnym kluczem choćby nie wiem co, a jak zaczne rozbierać całość tych rureczek od góry żeby dostać się do tamtego punktu, to nie wiem czy potem to poskładam jak należy

#12 Offline   andrzejrz


  • Postów: 96
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 03 październik 2018 - 12:54

Odkręcacz przewód wtryskowy i delikatnie odginasz,ściągasz dwa gumowe przewody nadmiaru i długą nasadką nr 27 lub specjalną nasadką do wtryskiwaczy dokręcasz wtryskiwacz.

#13 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 13:03

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 03 październik 2018 - 12:54 napisał

Odkręcacz przewód wtryskowy i delikatnie odginasz,ściągasz dwa gumowe przewody nadmiaru i długą nasadką nr 27 lub specjalną nasadką do wtryskiwaczy dokręcasz wtryskiwacz.

Ok, te 2 przewody nadmiaru to rozumiem, że są to te 2 czarne przewody które na zdjęciu idą jeden ku górze obrazu a drugi w dół ?

Jeśli tak to chyba kumam i jak koledzy nic więcej nie poradzą to spróbuję to zrobić, mam nadzieję, że nie spieprzę nic bardziej, dzięki andrzejrz

#14 Offline   andrzejrz


  • Postów: 96
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 03 październik 2018 - 13:15

To już wiesz o co chodzi,tylko musisz mieć odpowiednią nasadkę,bo bez niej nic nie wskurasz

#15 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 13:28

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 03 październik 2018 - 13:15 napisał

To już wiesz o co chodzi,tylko musisz mieć odpowiednią nasadkę,bo bez niej nic nie wskurasz

Nasadkę 27, mam w swoich narzędziach razem z kluczami więc jeśli nic nie spieprzę w drodze do tej nakrętki to wszystko powinno się udać. Kwestia jeszcze tylko tego czy to jest przyczyną całych problemów. Ale to już dam znać, na razie czekam jeszcze na wiadomości od jaszek7777

#16 Offline   andrzejrz


  • Postów: 96
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 03 październik 2018 - 13:35

Słuchałem z komórki głos silnika...trochę głośny ale i zimny,jak się rozgrzeje to powinno być ciszej.Żadnego chrobotu nie słyszałem.Jedno co mnie zaniepokoiło to szbko opadająca wskazówka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika,powinna dużo wolniej opadać...

#17 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 październik 2018 - 13:43

Z komórki zarówno jak i z kompa badziewnie słychać ten dźwięk, nie wiem jak to lepiej nagrać żeby faktycznie było to dobrze słychać ... Zobaczymy co będzie jak pogrzebie przy tej nakrętce, samochód i tak niedlugo odwiedzi mechanika w celu wymiany oleju, wszystkich filtrow i zapewne świec bo ciężko pali, sami widzieliście, ale chciałem mniej więcej z waszą pomocą zdiagnozować o co tu chodzi. I może pytanie ktorego w sumie nie zadalem a przydaloby mi sie na dzisiaj, czy mogę tym teraz jeździć czy raczej na razie mu odpuścić. Bo szczerze nie wiem czy któregoś razu nie stane na skrzyżowaniu i dupa ... Co.myślicie ?

#18 Offline   jaszek7777


  • Postów: 882
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 październik 2018 - 08:02

Więc tak,

na moje ucho to ten silnik nie chodzi na jeden cylinder (a już na pewno nie chodzi równo) i wg mnie to jest przyczyną dziwnych dźwięków, ponieważ wszystko się telepie, trzęsie i drży. To jedno. Dwa - wydaje mi się, że coś piszczy - albo kiwaczka, albo pompa wody (raczej to pierwsze), ale tym zajmij się na końcu (zdejmij pasek wielorowkowy i odpal na chwilę, sprawdzisz w ten sposób, czy będzie ciszej). Najlepiej zrób to jak silnik nie będzie rozgrzany do temperatury roboczej, ponieważ po zdjęciu paska nie będzie obiegu cieczy chłodzącej.

Zobacz też, czy to nie rezonuje obudowa filtra powietrza (to czarne z prawej). Złap to mocno łapą i nasłuchuj :) Sprawdź też, czy tłumik nie rozsypał się wewnątrz, czyli wejdź pod auto i walnij w tłumik na wysokości skrzyni biegów.

Cieknie spod wtryskiwacza, przez gwint. Jak już napisał przedmówca trzeba wykręcić wtryskiwacz i wymienić podkładkę. Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tym przed sprzedażą, to samo nigdy się nie dzieje, żeby puściła ta właśnie podkładka. Musiał być wykręcany wtryskiwacz. To może powodować głośny klekot, nierówną pracę, itp. Psiknij w to czymś (nawet wodą z jakiegoś psikacza) to być może i bąbelki zobaczysz.

Widzę też, że po odpaleniu świeci ładowanie. Sprawdź czy ładuje miernikiem. Po odpaleniu po chwili powinno być ponad 14V.

Świece żarowe sprawdzisz sam. Weź żarówkę H-4, dwa kabelki (mogą być wyjęte z jakiegoś starego przewodu np. od radia). Podłącz jeden przewód do masy żarówki, jeden do plusa (nieważne czy od świateł mijania, czy drogowych). Schemat znajdziesz w wyszukiwarce. Na lewym nadkolu pod maską masz czarną obudowę, zdejmij ją i wypnij kostkę (tą większą), jest tam 6 otworów, jeden wolny, 5 zajętych). Idą do świec. Weź żarówkę, kabel "+" do plusa w akumulatorze, kabel masowy do każdego pinu w kostce. Żarówka świeci - świeca prawdopodobnie ok, nie świeci - na 100% nie grzeje.
Dołączona grafika

Tak, czy inaczej, na moje ucho hałasuje trzęsący i bujający się silnik, gdyż nie pracuje na wszystkie cylindry, prawdopodobnie przez wtryskiwacz ze zdjęcia :)

Czy możesz jeździć - to bardzo solidne silniki. Nic więcej zepsuć się nie powinno, byle miał olej w sobie. Jednak jak wtryskiwacz się zawiesi na amen, to będzie taki łomot, że będziesz się bał głowę nad silnik nachylić ;) Ja tam już miałem ;)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 04 październik 2018 - 08:19


#19 Offline   Loockki


  • Postów: 24
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 październik 2018 - 19:06

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 04 październik 2018 - 08:02 napisał

Więc tak,

na moje ucho to ten silnik nie chodzi na jeden cylinder (a już na pewno nie chodzi równo) i wg mnie to jest przyczyną dziwnych dźwięków, ponieważ wszystko się telepie, trzęsie i drży. To jedno. Dwa - wydaje mi się, że coś piszczy - albo kiwaczka, albo pompa wody (raczej to pierwsze), ale tym zajmij się na końcu (zdejmij pasek wielorowkowy i odpal na chwilę, sprawdzisz w ten sposób, czy będzie ciszej). Najlepiej zrób to jak silnik nie będzie rozgrzany do temperatury roboczej, ponieważ po zdjęciu paska nie będzie obiegu cieczy chłodzącej.

Zobacz też, czy to nie rezonuje obudowa filtra powietrza (to czarne z prawej). Złap to mocno łapą i nasłuchuj :) Sprawdź też, czy tłumik nie rozsypał się wewnątrz, czyli wejdź pod auto i walnij w tłumik na wysokości skrzyni biegów.

Cieknie spod wtryskiwacza, przez gwint. Jak już napisał przedmówca trzeba wykręcić wtryskiwacz i wymienić podkładkę. Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tym przed sprzedażą, to samo nigdy się nie dzieje, żeby puściła ta właśnie podkładka. Musiał być wykręcany wtryskiwacz. To może powodować głośny klekot, nierówną pracę, itp. Psiknij w to czymś (nawet wodą z jakiegoś psikacza) to być może i bąbelki zobaczysz.

Widzę też, że po odpaleniu świeci ładowanie. Sprawdź czy ładuje miernikiem. Po odpaleniu po chwili powinno być ponad 14V.

Świece żarowe sprawdzisz sam. Weź żarówkę H-4, dwa kabelki (mogą być wyjęte z jakiegoś starego przewodu np. od radia). Podłącz jeden przewód do masy żarówki, jeden do plusa (nieważne czy od świateł mijania, czy drogowych). Schemat znajdziesz w wyszukiwarce. Na lewym nadkolu pod maską masz czarną obudowę, zdejmij ją i wypnij kostkę (tą większą), jest tam 6 otworów, jeden wolny, 5 zajętych). Idą do świec. Weź żarówkę, kabel "+" do plusa w akumulatorze, kabel masowy do każdego pinu w kostce. Żarówka świeci - świeca prawdopodobnie ok, nie świeci - na 100% nie grzeje.
Dołączona grafika

Tak, czy inaczej, na moje ucho hałasuje trzęsący i bujający się silnik, gdyż nie pracuje na wszystkie cylindry, prawdopodobnie przez wtryskiwacz ze zdjęcia :)

Czy możesz jeździć - to bardzo solidne silniki. Nic więcej zepsuć się nie powinno, byle miał olej w sobie. Jednak jak wtryskiwacz się zawiesi na amen, to będzie taki łomot, że będziesz się bał głowę nad silnik nachylić ;) Ja tam już miałem ;)



Jaszek, a odnośnie tego, że samochód nagle zaczął lepiej jeździć ? Czemu tak jest ? Skoro 1 cylinder nie chodzi to chyba logicznym byłoby pogorszenie mocy, a on zaczął jeździć szybciej, wszystko chodzi lżej, biegi itd. Tego najbardziej nie rozumiem. Masz na to jakieś wytłumaczenie ?

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 882
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 październik 2018 - 21:39

Trudno powiedzieć, ale pamiętam, że po wymianie końcówek wtrysków też miałem podobnie. Auto miało taką moc, że ho ho. Ale jednocześnie silnik trochę zbyt mocno się nagrzewał i głośniej pracował. Wówczas ciekł mi też jeden wtryskiwacz. Niestety nie znam się na układzie wtryskowym, więc nie potrafię sam tego wytłumaczyć. Tym nie mniej na moje ucho rzęzi, bo wszystko lata. Silnik na pewno nie chodzi równo. Rzęzić w tym silniku może tylko rozrząd (łańcuch), ale to chyba tak nagle popsuć się nie może...

Mniejsza o większość, i tak wiesz od czego zacząć - musisz pozbyć się wycieków ropy z wtryskiwacza. Od tego trzeba zacząć. Sprawdź też, czy to nie hałasuje filtr powietrza (obudowa). To naprawdę potrafi wpaść w konkretny rezonans. Przy okazji możesz też zobaczyć, czy pasek wielorowkowy nie ma bicia.