Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W201] Dziwne zachowanie samochodu


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2018 - 12:50

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 03 października 2018 - 12:44 napisał

To raczej spod wtryskiwacza sadzi.Spróbuj go dokręcić,jak nie pomoże to wymień podkładkę pod nim i oby to pomogło...

Jeśli mam być szczery to nie wiem jak się za to wziąć, tamta część jest głębiej troche i nie sięgnę jej żadnym kluczem choćby nie wiem co, a jak zaczne rozbierać całość tych rureczek od góry żeby dostać się do tamtego punktu, to nie wiem czy potem to poskładam jak należy



#12 Offline   andrzejrz


  • Postów: 518
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 03 października 2018 - 12:54

Odkręcacz przewód wtryskowy i delikatnie odginasz,ściągasz dwa gumowe przewody nadmiaru i długą nasadką nr 27 lub specjalną nasadką do wtryskiwaczy dokręcasz wtryskiwacz.

#13 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2018 - 13:03

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 03 października 2018 - 12:54 napisał

Odkręcacz przewód wtryskowy i delikatnie odginasz,ściągasz dwa gumowe przewody nadmiaru i długą nasadką nr 27 lub specjalną nasadką do wtryskiwaczy dokręcasz wtryskiwacz.

Ok, te 2 przewody nadmiaru to rozumiem, że są to te 2 czarne przewody które na zdjęciu idą jeden ku górze obrazu a drugi w dół ?

Jeśli tak to chyba kumam i jak koledzy nic więcej nie poradzą to spróbuję to zrobić, mam nadzieję, że nie spieprzę nic bardziej, dzięki andrzejrz

#14 Offline   andrzejrz


  • Postów: 518
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 03 października 2018 - 13:15

To już wiesz o co chodzi,tylko musisz mieć odpowiednią nasadkę,bo bez niej nic nie wskurasz

#15 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2018 - 13:28

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 03 października 2018 - 13:15 napisał

To już wiesz o co chodzi,tylko musisz mieć odpowiednią nasadkę,bo bez niej nic nie wskurasz

Nasadkę 27, mam w swoich narzędziach razem z kluczami więc jeśli nic nie spieprzę w drodze do tej nakrętki to wszystko powinno się udać. Kwestia jeszcze tylko tego czy to jest przyczyną całych problemów. Ale to już dam znać, na razie czekam jeszcze na wiadomości od jaszek7777

#16 Offline   andrzejrz


  • Postów: 518
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 03 października 2018 - 13:35

Słuchałem z komórki głos silnika...trochę głośny ale i zimny,jak się rozgrzeje to powinno być ciszej.Żadnego chrobotu nie słyszałem.Jedno co mnie zaniepokoiło to szbko opadająca wskazówka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika,powinna dużo wolniej opadać...

#17 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2018 - 13:43

Z komórki zarówno jak i z kompa badziewnie słychać ten dźwięk, nie wiem jak to lepiej nagrać żeby faktycznie było to dobrze słychać ... Zobaczymy co będzie jak pogrzebie przy tej nakrętce, samochód i tak niedlugo odwiedzi mechanika w celu wymiany oleju, wszystkich filtrow i zapewne świec bo ciężko pali, sami widzieliście, ale chciałem mniej więcej z waszą pomocą zdiagnozować o co tu chodzi. I może pytanie ktorego w sumie nie zadalem a przydaloby mi sie na dzisiaj, czy mogę tym teraz jeździć czy raczej na razie mu odpuścić. Bo szczerze nie wiem czy któregoś razu nie stane na skrzyżowaniu i dupa ... Co.myślicie ?

#18 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2018 - 08:02

Więc tak,

na moje ucho to ten silnik nie chodzi na jeden cylinder (a już na pewno nie chodzi równo) i wg mnie to jest przyczyną dziwnych dźwięków, ponieważ wszystko się telepie, trzęsie i drży. To jedno. Dwa - wydaje mi się, że coś piszczy - albo kiwaczka, albo pompa wody (raczej to pierwsze), ale tym zajmij się na końcu (zdejmij pasek wielorowkowy i odpal na chwilę, sprawdzisz w ten sposób, czy będzie ciszej). Najlepiej zrób to jak silnik nie będzie rozgrzany do temperatury roboczej, ponieważ po zdjęciu paska nie będzie obiegu cieczy chłodzącej.

Zobacz też, czy to nie rezonuje obudowa filtra powietrza (to czarne z prawej). Złap to mocno łapą i nasłuchuj :) Sprawdź też, czy tłumik nie rozsypał się wewnątrz, czyli wejdź pod auto i walnij w tłumik na wysokości skrzyni biegów.

Cieknie spod wtryskiwacza, przez gwint. Jak już napisał przedmówca trzeba wykręcić wtryskiwacz i wymienić podkładkę. Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tym przed sprzedażą, to samo nigdy się nie dzieje, żeby puściła ta właśnie podkładka. Musiał być wykręcany wtryskiwacz. To może powodować głośny klekot, nierówną pracę, itp. Psiknij w to czymś (nawet wodą z jakiegoś psikacza) to być może i bąbelki zobaczysz.

Widzę też, że po odpaleniu świeci ładowanie. Sprawdź czy ładuje miernikiem. Po odpaleniu po chwili powinno być ponad 14V.

Świece żarowe sprawdzisz sam. Weź żarówkę H-4, dwa kabelki (mogą być wyjęte z jakiegoś starego przewodu np. od radia). Podłącz jeden przewód do masy żarówki, jeden do plusa (nieważne czy od świateł mijania, czy drogowych). Schemat znajdziesz w wyszukiwarce. Na lewym nadkolu pod maską masz czarną obudowę, zdejmij ją i wypnij kostkę (tą większą), jest tam 6 otworów, jeden wolny, 5 zajętych). Idą do świec. Weź żarówkę, kabel "+" do plusa w akumulatorze, kabel masowy do każdego pinu w kostce. Żarówka świeci - świeca prawdopodobnie ok, nie świeci - na 100% nie grzeje.
Dołączona grafika

Tak, czy inaczej, na moje ucho hałasuje trzęsący i bujający się silnik, gdyż nie pracuje na wszystkie cylindry, prawdopodobnie przez wtryskiwacz ze zdjęcia :)

Czy możesz jeździć - to bardzo solidne silniki. Nic więcej zepsuć się nie powinno, byle miał olej w sobie. Jednak jak wtryskiwacz się zawiesi na amen, to będzie taki łomot, że będziesz się bał głowę nad silnik nachylić ;) Ja tam już miałem ;)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 04 października 2018 - 08:19


#19 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2018 - 19:06

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 04 października 2018 - 08:02 napisał

Więc tak,

na moje ucho to ten silnik nie chodzi na jeden cylinder (a już na pewno nie chodzi równo) i wg mnie to jest przyczyną dziwnych dźwięków, ponieważ wszystko się telepie, trzęsie i drży. To jedno. Dwa - wydaje mi się, że coś piszczy - albo kiwaczka, albo pompa wody (raczej to pierwsze), ale tym zajmij się na końcu (zdejmij pasek wielorowkowy i odpal na chwilę, sprawdzisz w ten sposób, czy będzie ciszej). Najlepiej zrób to jak silnik nie będzie rozgrzany do temperatury roboczej, ponieważ po zdjęciu paska nie będzie obiegu cieczy chłodzącej.

Zobacz też, czy to nie rezonuje obudowa filtra powietrza (to czarne z prawej). Złap to mocno łapą i nasłuchuj :) Sprawdź też, czy tłumik nie rozsypał się wewnątrz, czyli wejdź pod auto i walnij w tłumik na wysokości skrzyni biegów.

Cieknie spod wtryskiwacza, przez gwint. Jak już napisał przedmówca trzeba wykręcić wtryskiwacz i wymienić podkładkę. Prawdopodobnie ktoś grzebał przy tym przed sprzedażą, to samo nigdy się nie dzieje, żeby puściła ta właśnie podkładka. Musiał być wykręcany wtryskiwacz. To może powodować głośny klekot, nierówną pracę, itp. Psiknij w to czymś (nawet wodą z jakiegoś psikacza) to być może i bąbelki zobaczysz.

Widzę też, że po odpaleniu świeci ładowanie. Sprawdź czy ładuje miernikiem. Po odpaleniu po chwili powinno być ponad 14V.

Świece żarowe sprawdzisz sam. Weź żarówkę H-4, dwa kabelki (mogą być wyjęte z jakiegoś starego przewodu np. od radia). Podłącz jeden przewód do masy żarówki, jeden do plusa (nieważne czy od świateł mijania, czy drogowych). Schemat znajdziesz w wyszukiwarce. Na lewym nadkolu pod maską masz czarną obudowę, zdejmij ją i wypnij kostkę (tą większą), jest tam 6 otworów, jeden wolny, 5 zajętych). Idą do świec. Weź żarówkę, kabel "+" do plusa w akumulatorze, kabel masowy do każdego pinu w kostce. Żarówka świeci - świeca prawdopodobnie ok, nie świeci - na 100% nie grzeje.
Dołączona grafika

Tak, czy inaczej, na moje ucho hałasuje trzęsący i bujający się silnik, gdyż nie pracuje na wszystkie cylindry, prawdopodobnie przez wtryskiwacz ze zdjęcia :)

Czy możesz jeździć - to bardzo solidne silniki. Nic więcej zepsuć się nie powinno, byle miał olej w sobie. Jednak jak wtryskiwacz się zawiesi na amen, to będzie taki łomot, że będziesz się bał głowę nad silnik nachylić ;) Ja tam już miałem ;)



Jaszek, a odnośnie tego, że samochód nagle zaczął lepiej jeździć ? Czemu tak jest ? Skoro 1 cylinder nie chodzi to chyba logicznym byłoby pogorszenie mocy, a on zaczął jeździć szybciej, wszystko chodzi lżej, biegi itd. Tego najbardziej nie rozumiem. Masz na to jakieś wytłumaczenie ?

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2018 - 21:39

Trudno powiedzieć, ale pamiętam, że po wymianie końcówek wtrysków też miałem podobnie. Auto miało taką moc, że ho ho. Ale jednocześnie silnik trochę zbyt mocno się nagrzewał i głośniej pracował. Wówczas ciekł mi też jeden wtryskiwacz. Niestety nie znam się na układzie wtryskowym, więc nie potrafię sam tego wytłumaczyć. Tym nie mniej na moje ucho rzęzi, bo wszystko lata. Silnik na pewno nie chodzi równo. Rzęzić w tym silniku może tylko rozrząd (łańcuch), ale to chyba tak nagle popsuć się nie może...

Mniejsza o większość, i tak wiesz od czego zacząć - musisz pozbyć się wycieków ropy z wtryskiwacza. Od tego trzeba zacząć. Sprawdź też, czy to nie hałasuje filtr powietrza (obudowa). To naprawdę potrafi wpaść w konkretny rezonans. Przy okazji możesz też zobaczyć, czy pasek wielorowkowy nie ma bicia.








Podobne tematy Zwiń