Witam witam, mam mercesia w201 2.5 D z jednostką napędową OM602. Zupełnie luźny temat, odnośnie dbania o właśnie tę jednostkę. Wiem, że forum to jest pełne ludzi, którzy pasjonują się mercedesami i wszystkim co z nimi związane. W związku z tym chciałbym rozpocząć taką właśnie luźną dyskusję w kwestii dbania o silnik OM602. Nie mówię tu jednak o rzeczach jak wymiana filtrów, oleju itd. itd.. To są standardy, o których myślę każdy pamięta, może je zrobić we własnym zakresie ale raczej każdy skorzysta z usługi mechanika. W tym temacie chciałbym podpytać was - pasjonaci mercedesa, czy znacie jakieś ciekawe sposoby żeby silnikowi lepiej się żyło, które możemy wykonać tylko my, takie ciekawe triki, czy wskazówki odnośnie jednostki napędowej OM602. Coś w stylu "tu dokręć" ; "tam przeczyść" itp.
Mam nadzieję, że udało mi się w miarę jasno przedstawić to, o czym chciałbym tu z wami podyskutować i nie zostaje mi już nic innego jak serdecznie zaprosić was do dzielenia się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami i przede wszystkim swoją wiedzą, bo chyba po to tu jesteśmy, żeby w tej niewielkiej społeczności dzielić się wiedzą na temat mercedesa
0
[W201] Dbanie o Silnik
Rozpoczęty przez Loockki, paź 15 2018 20:52
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 października 2018 - 20:52
#2
Napisano 15 października 2018 - 21:28
Hmmm, ciekawe ujęcie tematu. Powiem subiektywnie co ja bym zrobił (robię):
1. Olej 5W40 zmiana co 10 tys km I wszystkie filtry łącznie z paliwa i powietrza, bo koszty nikłe. Dodaję do oleju modyfikatory tarcia.
2. Paliwo - wyłącznie z pewnej stacji (ja preferuję Lotos, bo ponoć rzepakowego dodają mniej do ropy jak Orlen) i dodaję do paliwa parę kropel modyfikatorów. Od czasu do czasu olej do dwutaktu w celu przesmarowania pompy i wtrysków.
3. Płyn chłodzący - termostat - chłodnica -- wszystko musi być świeże i sprawne, bo przegrzanie rodzi koszty.
4. Cieszyć się jazdą
1. Olej 5W40 zmiana co 10 tys km I wszystkie filtry łącznie z paliwa i powietrza, bo koszty nikłe. Dodaję do oleju modyfikatory tarcia.
2. Paliwo - wyłącznie z pewnej stacji (ja preferuję Lotos, bo ponoć rzepakowego dodają mniej do ropy jak Orlen) i dodaję do paliwa parę kropel modyfikatorów. Od czasu do czasu olej do dwutaktu w celu przesmarowania pompy i wtrysków.
3. Płyn chłodzący - termostat - chłodnica -- wszystko musi być świeże i sprawne, bo przegrzanie rodzi koszty.
4. Cieszyć się jazdą
#3
Napisano 15 października 2018 - 22:12
Użytkownik JanB dnia 15 października 2018 - 21:28 napisał
Hmmm, ciekawe ujęcie tematu. Powiem subiektywnie co ja bym zrobił (robię):
1. Olej 5W40 zmiana co 10 tys km I wszystkie filtry łącznie z paliwa i powietrza, bo koszty nikłe. Dodaję do oleju modyfikatory tarcia.
2. Paliwo - wyłącznie z pewnej stacji (ja preferuję Lotos, bo ponoć rzepakowego dodają mniej do ropy jak Orlen) i dodaję do paliwa parę kropel modyfikatorów. Od czasu do czasu olej do dwutaktu w celu przesmarowania pompy i wtrysków.
3. Płyn chłodzący - termostat - chłodnica -- wszystko musi być świeże i sprawne, bo przegrzanie rodzi koszty.
4. Cieszyć się jazdą
1. Olej 5W40 zmiana co 10 tys km I wszystkie filtry łącznie z paliwa i powietrza, bo koszty nikłe. Dodaję do oleju modyfikatory tarcia.
2. Paliwo - wyłącznie z pewnej stacji (ja preferuję Lotos, bo ponoć rzepakowego dodają mniej do ropy jak Orlen) i dodaję do paliwa parę kropel modyfikatorów. Od czasu do czasu olej do dwutaktu w celu przesmarowania pompy i wtrysków.
3. Płyn chłodzący - termostat - chłodnica -- wszystko musi być świeże i sprawne, bo przegrzanie rodzi koszty.
4. Cieszyć się jazdą
Jakiego rodzaju to modyfikatory, gdzie takie zabawki kupujesz i przede wszystkim czy to jakieś wysokie stawki cenowe, ja jestem kierowcą od niedawna, nie znam się na takich rzeczach, dlatego też zacząłem ten temat, chcę jak najlepiej zadbać o swój wóz, żeby posłużył mi jak najdłużej i jak najlepiej Więc jeśli możesz, rozwiń kwestię tych modyfikatorów, coś o ich działaniu, twoich spostrzeżeniach, myślę, że każdego to zaciekawi a i niejednemu się przyda
#4
Napisano 16 października 2018 - 05:34
Do oleju silnikowego mam sprawdzone dodatki z firmy Archoil i Liqui Moly. Do paliwa stosuję produkty i Archoil, i Millers oraz Amsoil. Trudno tu opisywać ze szczegółami właściwości tych "witamin". Poszukaj w necie. Kupisz też bez problemu. Ja kupuję na zmienolej.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|