Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

gumy odpływowe w progach - pomoc


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomek105


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2018 - 08:27

cześć ,

odebrałem w201 od blacharza, kosmetyka+ newralgiczne miejsca w progach (okolice otworów pod lewarek) - sprawa jakby jasna, przerabiana przez wielu.
ogólnie zrobione jest to uważam ok, natomiast zastanawia mnie, że blacharz zaślepił gumowa zaślepką tylne otwory w których jak mi się wydaje powinny byc takie gumowe dzióbki odpływowe.
z przodu z kolei, wycinając te moje zgnite kawałki blachy, wspawal cały element, likwidując całkiem ten otwór na gumkę odpływu.
można powiedzieć, że zrobił z tego taki a'la profil zamknięty.

jasne, że nie było tak fabrycznie, natomiast pytanie, czy wg Was może tak zostać? nie znam konstrukcji tego progu, nie wiem gdzie faktycznie woda ucieka i co będzie w takim przypadku jak mój.
bo jeśli próg ma połączenie tylko z wnętrzem auta, gdzie generalnie jest sucho, to pewnie może tak zostać, ale jesli woda dostaje sie do środka profilu z innych miejsc, to musi miec odpływ.

prośba o radę ,

Dołączona grafika

Dołączona grafika


pozdr,
tomek105

#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 23 październik 2018 - 06:26

Teoretycznie może być,tymi odpływami odprowadzana jest woda z środka auta ,jak by się dostała.,a ilę kosztuje taka przyjemność regeneracji progów?

#3 Offline   tomek105


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2018 - 08:17

dzięki za info. sorry ze tak zapytam, ale jesteś pewny, że przypadkiem nie jest to jakies odprowadzenie z rynienek, czy podszybia przypadkiem?
ja tak jak na szybko rzuciłem okiem to widzę, że podszybie spływa chyba do tej rynienki przy akumulatorze i z drugiej strony przy bezpiecznikach - prosto w nadkole.
także przeszukałem pół internetu czego to odwodnienie dotyczy, bo faktycznie, jeśli to odpływ wody z środka z kabiny, to chyba to tak zostawię. albo założę te gumowe króćce tylko na tył, zamiast gumowych zaślepek które mi wsadzili.
albo zostawię szczelne tak jak jest.
co do ceny, ja regenerowałem nie całe progi w sensie całe elementy, tylko okolice otworu mocowania lewarka, właśnie odprowadzenia tej wody i gumowego odbojnika.
i przód i tył, za -nazwijmy to- cztery elementy z montażem i demontażem, zapaciłem 1.500zł.
robiłem jeszcze inne rzeczy, ale konkretnie za to o co pytasz zapłaciłem jak wyżej.
wyglądało to wcześniej baaardzo nieciekawie :).

Dołączona grafika

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 23 październik 2018 - 11:47

Drogo cholera,ale wygląda ładnie.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 23 październik 2018 - 11:49


#5 Offline   tomek105


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2018 - 18:25

czyli co do tych gumowych odpływów w podłodze jestes pewny, ze to faktycznie odprowadzenie wody z kabiny?
bo jesli tak jest, to chyba juz tak zostawie, na to moje jeżdżenie pare km w miesiacu nie bede cudował.

 Użytkownik melfio1 dnia 23 październik 2018 - 11:47 napisał

Drogo cholera,ale wygląda ładnie.


#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 24 październik 2018 - 15:43

Tak ,zostaw jest ok.

#7 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 556
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 październik 2018 - 15:58

Mi się zdaje po to są odplywy żeby była cyrkulacja powietrza jak się skrapla para wodna to żeby miało odpływ a poreszta niewiem też zaspawalem i progi mam suche.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#8 Offline   tomek105


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 październik 2018 - 08:25

już obojętne od czego by były, to właśnie w tych miejscach miałem najwięcej korozji. właściwie ten gumowy odpływ miałem tylko jeden, reszta wyleciała z korozją. także myślę, że chyba faktycznie zostawię tak jak jest. przynajmniej nie będzie tamtędy nic wpadać od zewnątrz.....

#9 Offline   andrzejrz


  • Postów: 103
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka

Napisano 25 październik 2018 - 08:39

Mi kumpel zrobił to tak jak w oryginale.Kupiłem progi i wycieliśmy z nich końcówki na lewarek.Środek jak u większości był w stanie idealnym.Te gumy wsadziłem,żeby było jak oryginalnie

#10 Offline   vader


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 październik 2018 - 21:49

Jak wymieniłem zewnętrzne poszycie progu, to otwory już miałem odpływowe wywiercone, a wstawiłem takie coś, i pasuje prawie idealnie; (troszkę luźne)

https://allegro.pl/p...6304251388.html
(Przelotka zaślepka gumowa zamknięta fi 28/36mm)

nie pamiętam, czy wewnętrzny próg ma otwory, aby wypuścić wodę ze środka?

Skoro te otwory korodują, tzn, że odprowadzają wodę, więc chyba są potrzebne.

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3355
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 październik 2018 - 06:44

vader, jak progi są zrobione dobrze to starczą do końca życia MB 😗

Użytkownik melfio1 edytował ten post 28 październik 2018 - 06:46


#12 Offline   tomek105


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopad 2018 - 19:37

więc właśnie tak też myślę, jeśli jest to zrobione OK, to nie wydaje mi się, zebym do tego jeszcze kiedyś zaglądał przy moim jeżdżeniu.
vader, jesli masz pełne przelotki, to masz to zrobione tak jak u mnie, czyli zaślepione. jest to u mnie zabezpieczone jakąś że tak powiem mazią i żadnych dodatkowych odpływów nie ma.
już to tak zostawiam, wygląda solidnie.