Skocz do zawartości




Zakup W140 czy może inny ?


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jakubbudz


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 wrz 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2018 - 13:59

Witam

Trochę już z wami jestem , raczej jako czytelnik , nigdy nie udzielałem się jakoś za bardzo :)

w201 aktualnie w posiadaniu żony , i mam nadzieje że syn (5lat) też kiedyś nim pojeździ :) nie sprzedam nigdy .

Ale do rzeczy .

Nadszedł czas , człowiek dorósł już i mam w planach kupno mercedesa w140 , jedynie w silniku 5.0

I mam do was pytanie małe koledzy ,
szukam auta w granicach 20-25k ( na start ) liczę się z kosztami utrzymania itp . jestem tego świadomy .

Chcę auta bezpiecznego , w miarę ''ruchliwego'' :) , od dawna jestem przekonany do w140 jednak od jakiegoś czasu niestety nachodzi mnie inna myśl , poniekąd wciskana mi przez mojego ojca :)

I mam dylemat aktualnie , czy wymarzone w140 s500 , czy Audi (!) a4 b7 3.0 TDI quattro (tutaj argumenty głównie że auto nowsze , silnik mocny , i serwis v6 diesla też do tanich nie należy jak i w s500 )

Nie patrzę tu na spalanie , ale na komfort jazdy bezpieczeństwo .

Nie mam się do kogo zwrócić z takim pytaniem więc pytam was , każdy kolejny argument mile widziany (wiem że to forum mb , ale mogę prosić o trochę obiektywizmu ? :)

Jestem kierowcą zawodowym , pracuję u niemca , auto jeździć będzie miesięcznie około 1100-1300km ( 550 km mam do roboty w jedna strone , raz na 3 tygodnie )

Pozdrawiam

Użytkownik jakubbudz edytował ten post 03 listopada 2018 - 14:01




#2 Offline   bokser99


  • Postów: 48
  • Na forum od: 20 lut 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2018 - 16:00

Nie patrzę tu na spalanie , ale na komfort jazdy bezpieczeństwo .
tutaj sobie sam odpowiedziałeś, audi a4 to taczka na dodatek twarda i ciasna.
Ceny w140 poszybowały w górę, ciężko będzie znaleźć coś ładnego za takie pieniądze.

#3 Offline   Kristoff


  • Postów: 601
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 03 listopada 2018 - 16:10

Serwis obu tych silników to tanich nie należy-tak jak piszesz,jednak jeśli chodzi o trwałość i prawdopodobieńswo wystąpienia różnych niespodzianek to Audi z tym motorem jest większą potencjalną miną.Natomiast przed zakupem S500 tak jak w wielu wypadkach,w tym wspominanym przez Ciebie Audi trzeba zrobić skrupulatnie diagnostykę tego motoru.I to też nie u kogoś kto zajmuje się ogolnie silnikami.Moj kolega kupił S600 w Szwajcarii,auto z Ambasady Duńskiej,w silnik wsadził już 15tyś.

#4 Offline   Kristoff


  • Postów: 601
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 03 listopada 2018 - 16:16

Najpierw nie chodził na jeden gar,potem wyszła uszczelka pod głowicą a potem już lawinowo inne rzeczy.Kwota którą podałem to z robocizną.

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2018 - 18:02

Nie bardzo jest do czego się przymierzać - w tym budżecie bierzesz po kolei wszystko na klatę - w silniku wycieki, zapłon, rozrząd, odmy, wiązka, z czasem uszczelki pod głowicami z racji wieku pojazdu. Skrzynia o ile nie miała wcześniej serwisu także będzie się domagała rewizji. W zawieszeniu jakieś luzy i rozwalone gumki też się trafią. Zwiększysz budżet dwukrotnie to może trafisz sztukę, w której będziesz miał już część tych rzeczy ogarnięte. Do tego licz się z tym, że musisz mieć do tego mechanika, który ogarnia te konkretnie samochody a nie "Auto-Partner-Serwis". Ten model już niejednemu wylał taki kubeł wody na głowę, że nieszczęśnik nie dał rady ustać.

#6 Offline   jakubbudz


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 wrz 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2018 - 21:14

Dzięki wielkie za wypowiedzi .

Hmm , na w140 jestem zdecydowany . Na utrzymanie będzie mnie stać

Ale ''wychowany'' na 201 , miałem cichą nadzieje że będzie jak z baby benzem - tj . czołg nie do zajechania .

W140 to jednak inna klasa całkowicie , inny poziom .

@m104 - Wiadomo , za 20-25 nie kupie perełki , ale będę systematycznie wszystko stawiał do pionu :)

Pytałem się pod kątem audi b7 dlatego bo jestem maniakiem bezpieczeństwa w samochodzie , wiadomo w140 masa , poduszki też są ale czytałem ostatnio właśnie że nowsze auta to specjalne strefy zgniotu inna technologia itp , to jak to z tym w końcu jest gdy przyjdzie co do czego ? Mam dwójkę dzieci i nie w głowie mi rajdy / inne priorytety ( na co dzień jeżdżę zestawem i stąd może moje lekkie skrzywienie = po prostu widze co się dzieje na drogach )

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

Użytkownik jakubbudz edytował ten post 03 listopada 2018 - 21:16


#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2018 - 08:08

Wyświetl postUżytkownik jakubbudz dnia 03 listopada 2018 - 21:14 napisał

Ale ''wychowany'' na 201 , miałem cichą nadzieje że będzie jak z baby benzem - tj . czołg nie do zajechania .

Nie będzie i nie licz na to. Z takim podejściem właśnie przeżywa się największy szok - miałem w201/w124 to tu będzie podobnie. To znaczy da się z tego zrobić ów czołg, ale po wsadzeniu worka gotówki - mniej-więcej takiego jak twój zakładany budżet, może ciut więcej, zależnie od egzemplarza.

Wyświetl postUżytkownik jakubbudz dnia 03 listopada 2018 - 21:14 napisał

Pytałem się pod kątem audi b7 dlatego bo jestem maniakiem bezpieczeństwa w samochodzie , wiadomo w140 masa , poduszki też są ale czytałem ostatnio właśnie że nowsze auta to specjalne strefy zgniotu inna technologia itp , to jak to z tym w końcu jest gdy przyjdzie co do czego ? Mam dwójkę dzieci i nie w głowie mi rajdy / inne priorytety ( na co dzień jeżdżę zestawem i stąd może moje lekkie skrzywienie = po prostu widze co się dzieje na drogach )

Konstrukcja z przełomu lat 80-90. Dwa airbagi, dwa napinacze pasów. Masa i kupa blachy. To, jak się zachowa, zależy od zbyt wielu czynników - przeszłość powypadkowa, rodzaj zderzenia i to, z czym się zderzysz. Wydaje mi się, że owa pancerność pojazdu może być minusem - nowe samochody po to się tak efektownie gną i rozsypują, aby wytracić energię na większej ilości materiału i w dłuższym czasie.








Podobne tematy Zwiń