Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W201 ; OM602] Płukanka przy zmianie oleju ?


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2018 - 00:37

Witajcie, temat tyczy się ściśle mojego wozu, mimo to szukałem po forum i nie znalazłem tego co mnie interesowało także liczę, że administrator nie zdejmie tego postu ;)

Mój Mercedes ma już trochę lat, dokładnie 33. Niedawno zmieniany był olej po nie wiadomo jak długim przestoju w tej czynności i niemal od razu zrobił się czarny. Wiadomo w silniku starym syf, tona nagaru itd. Do momentu zakupu zalany był 15W-40, trochę kiepawo mi się wydaje, zwłaszcza, iż producent zaleca nawet 5W-40, co mam zamiar niedługo zalać, ale nie o to mi tu dokładnie chodzi. Aktualnie zalany jest 10W-40 i olej ten ma już ze 3 tygodnie. Chciałbym go zmienić na ww. 5W-40 razem z wymianą oleju w skrzyni biegów, ale ... Silnik 33 letni tak więc wiadomo, że nagaru w nim na kilogramy zapewne. I to nad czym się zastanawiam, to czy dobrym pomysłem będzie przepłukanie silnika płukanką, przed zalaniem 5W-40. Trochę się w temat płukanek zagłębiałem i nie znalazłem żadnych przeciwwskazań, ale żaden test który widziałem nie ukazywał zachowania starego, 33-letniego diesla. Tak więc pytanie do was, co myślicie o takim zabiegu, żeby przed zmianą oleju przepłukać trochę tego dziadka ? ;)



#2 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 19 listopada 2018 - 06:36

Chcesz, żeby naprawdę było czysto w silniku to zrób tak jak na tym filmie: https://www.youtube....h?v=4EpTi6QtafE
Chcesz być ostrożny to pojeżdzij z 1000 km na tym mineralu co masz. Przy zmianie dodaj płukankę LM Proline i niech spłynie długo. Potem zalej dobry 5W40 np Lotos zmieniaj co 10 tys km. Ciesz się jazdą!

#3 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2018 - 08:29



Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 19 listopada 2018 - 06:36 napisał

Chcesz być ostrożny to pojeżdzij z 1000 km na tym mineralu co masz

Nie wiem czy to istotne, ale mój 10W-40 to nie mineral, tylko półsyntetyk od Platinum

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka



#4 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 19 listopada 2018 - 13:12

Wierz mi przyjacielu, że nawet oleje 5W40 i wiele 5W30 to nie są pełne syntetyki na PAO i estrach. Większość to oleje hydrokrakowane (HC) na mineralnych bazach. A już prawie wszystkie oleje o lepkości 10W40 to trochę lepsze oleje mineralne (to nie znaczy, że to są złe oleje do naszych starych konstrukcji na ropę).
Jeśli nie chcesz radykalnie wyczyścić silnika od środka, to zrób to zmieniając olej częściej i to olej o wysokim tzw. TBN. Genialne w tym zakresie są oleje 10W40 dla ciężarówek Mobil Delvac, Lotos Turdus, Total Rubia, Shell Rimula, Fuchs Cargo, itd. Zalewaj więc 10W40 - byle nie eko, lecz na pełnym pakiecie - tzw. full saps.

#5 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2018 - 14:46

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 19 listopada 2018 - 13:12 napisał

Jeśli nie chcesz radykalnie wyczyścić silnika od środka, to zrób to zmieniając olej częściej i to olej o wysokim tzw. TBN. Genialne w tym zakresie są oleje 10W40 dla ciężarówek Mobil Delvac, Lotos Turdus, Total Rubia, Shell Rimula, Fuchs Cargo, itd. Zalewaj więc 10W40 - byle nie eko, lecz na pełnym pakiecie - tzw. full saps.

Myślę, że właśnie w to pójdę, bo płukanki się trochę obawiam jeśli mam być szczery, a olej tak jak pisałem, kilka dni minęło od zmiany i już zupa totalna. Postaram się częściej zmieniać olej i mam nadzieję, że w ten sposób mój stary motor trochę odżyje.
Dzięki wielkie za rady ;)

#6 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 listopada 2018 - 19:22

Czego się obawiasz w płukance?

#7 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2018 - 23:43

Moja rada: zrób na tym oleju 500 km, wlej płukankę Liqui Moly albo Amsoila (nie kupuj tanich płukanek z marketu!), docelowo zalej 5W40, może być hydrokrakowany mineral (mineralem może być 5W40, tak jak syntetykiem może być 15W40), nie szukałbym koniecznie full-syntetyka 5W40 bo nie jest on niezbędny dla tego silnika, z resztą nie są tanie...
Jaki masz wybór w 5W40? Total Quartz 9000, Fuchs Titan Supersyn (sam go stosuję, bardzo polecam), Elf jakiś jest, Lotos też daje radę, Orlenowski też tu zbierał dobre opinie. Mają dobre parametry w normalnej cenie. Nie przepłacałbym za Liqui albo inne wynalazki. Sklepów internetowych multum, zamów sobie wszystko, przyjdzie ładnie zapakowane. Paru chłopaków stąd, w tym ja, zaopatrzamy się w sklepie zmienolej.pl.

Wyświetl postUżytkownik Loockki dnia 19 listopada 2018 - 00:37 napisał

zalany był 15W-40, trochę kiepawo mi się wydaje
Bardzo kiepsko, szczególnie w zimę.

Użytkownik inutile edytował ten post 19 listopada 2018 - 23:48


#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2018 - 11:27

A moja rada taka lejcie syntetyki i cieszcie się z jazdy, syntetyki mają właściwości czyszczące i samo się zrobi szkoda kasy na plukanki.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   Loockki


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lip 2018
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2018 - 15:43

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 19 listopada 2018 - 19:22 napisał

Czego się obawiasz w płukance?

Tego, że będzie zbyt agresywna i coś się tam gdzieś uszkodzi bądź rozszczelni przez to. Ogólnie w żadnym materiale, z którym się spotkałem płukanka nie rozszczelniła silnika ani nic, ale biorę pod uwagę fakt, iż silnik ma 33 lata i jest zapewne potężnie zasyfiony. Toteż nie wiem czy używanie płukanki w tak starej jednostce byłoby rozsądne.

#10 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2018 - 16:44

Ale zdajesz sobie sprawę, że wyciek z silnika to nie jest voodoo magic, tylko uszkodzenie, które należy naprawić wymieniając cieknące uszczelnienie?








Podobne tematy Zwiń