Skocz do zawartości




[C124] Szarik 3.0 24V 1992r.


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 24 listopada 2018 - 18:55

Witam!

Powracam do galerii, tym razem z wymarzoną "kupetą". Silnik 3 litrowy M104 na ke jetronicu. Skrzynia automatyczna pięciobiegowa.
Z wyposażenia,to jest klimatyzacja automatyczna, elektrycznie przesuwane fotele (kierowcy jest pompowany), ASR, 4 elektryczne szyby i termometr temperatury zewnętrznej.
Ogólnie autko jest w niezłym stanie. Do zrobienia znajdzie się trochę blacharki - tradycyjnie progi, nadkole pod zbiorniczkiem spryskiwaczy i jakieś drobnostki. Mechanicznie, jeździ dobrze, na moc. Po przesiadce z 200D czuć różnice :E . Ale żeby nie było za kolorowo, to problemy też są. Gdzieś łapie lewe powietrze. Dziś zatkałem dolot powietrza i auto nie gasło. Na wolnych obrotach, po zagrzaniu, silnik trochę nierówno chodzi (ale nie gaśnie) i trzeba odpalać i wciśniętym gazem (bez tego też odpala, ale trzeba dłużej kręcić). ASB czasem przeciąga biegi i wrzuca wyższy bieg, zrzuca i wrzuca znowu. Fotel się nie rygluje. Nie ma różnicy, który klawisz od klimy wcisnę, powietrze leci z tych samych kratek. Więc coś tam musi być nieszczelne. Dziś sprawdzałem, ale nie znalazłem nic. Ale poza tymi problemami, jeździ się fajnie, zawieszenie chodzi cicho. Chcę go doprowadzić do dobrego stanu i jeździć :) . Na koniec dwie szybkie fotki
Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 747
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru Legacy IV

Napisano 25 listopada 2018 - 15:22

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 24 listopada 2018 - 18:55 napisał

Fotel się nie rygluje
O ile mnie pamięć nie myli, sprawdź czy jest podpięte podciśnienie, pod fotelem.

#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 listopada 2018 - 15:57

Dzięki, sprawdzę. Ogólnie czeka mnie walka z podciśnieniami, więc prawdopodobnie do sprawdzenia będzie jeszcze więcej :D

#4 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2018 - 17:25

No właśnie. I jak wrażenia po przesiadce z klekoczącego gruźlika?

#5 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 listopada 2018 - 08:28

Ciężko się przyzwyczaić :E . Jeszcze się łapię na tym, że na np. skrzyżowaniu deptam go mocno, żeby szybko ruszyć, co nie jest konieczne. Zdecydowanie lepsza dynamika i komfort - jest zwyczajnie ciszej. Za to spalenie większe, no i poziom skomplikowania. Tak więc Ameryki nie odkryłem :E . Ale jestem bardzo zadowolony z przesiadki. Choć na diesla i tak nie dam złego słowa powiedzieć. Każdy z tych motorów ma swoje plusy i minusy. :)

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 26 listopada 2018 - 11:21

Nnnnnoooooo... Tak czytam o tych ustereczkach i aż mnie pot zlewa czy za tydzień nie zaczniesz przeklinać soczyście :E Rozumiesz- z małego ogniska dużo dymu.

Tfu, nie krakam!

#7 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2018 - 11:31

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 26 listopada 2018 - 11:21 napisał

Nnnnnoooooo... Tak czytam o tych ustereczkach i aż mnie pot zlewa czy za tydzień nie zaczniesz przeklinać soczyście Rozumiesz- z małego ogniska dużo dymu.
OM603 z turbo z gratami można jeszcze kupić w normalnej cenie :E

Szkoda, że HFMu nie było jeszcze wtedy...

Przesiadka z 70 koni na 220 to musi być solidny wstrząs, ja miałem z 90 na 200 i też się... pociłem :mrgreen:

#8 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 listopada 2018 - 11:38

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 26 listopada 2018 - 11:21 napisał

Nnnnnoooooo... Tak czytam o tych ustereczkach i aż mnie pot zlewa czy za tydzień nie zaczniesz przeklinać soczyście :E Rozumiesz- z małego ogniska dużo dymu.

Tfu, nie krakam!

Pewnie będę i to wcześniej :E . Zacznę od diagnostyki wtrysku i sprawdzenia szczelności dolotu. Tak więc... Zabawy będzie sporo zapewne :E

Użytkownik Szarik edytował ten post 26 listopada 2018 - 11:41


#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 29 listopada 2018 - 07:46

Dobra, a jednak gaśnie :E . Przyszedł mróz i po zejściu ze ssania mu sie gaśnie. W weekend się biorę za sprawdzenie podciśnień i diagnostykę wtrysku. Wystarczy, że sprawdzę wypełnienie, czy wybłskanie błędów może pokazać coś innego? Mam w planie sprawdzić podciśnienia (ogólnie szczelność dolotu), wypełnienie i potencjometr. Coś jeszcze byłoby warto sprawdzić? Kopułka, palec i kable już sprawdzone.

#10 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 29 listopada 2018 - 12:03

Czy w kjet można coś wybłyskać?








Podobne tematy Zwiń