Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/m102] Wymiana filtra paliwa


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kah


  • Postów: 10
  • Na forum od: 13 lip 2016
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2018 - 17:23

Witam,

Chciałbym wymienić filtr paliwa w w201, silnik benzyna 2.0 (m102), rok 1990. Czy przy wymianie filtra schodzi całe paliwo z zbiornika paliwa?

Na youtube znalazłem klika filmików gdzie jest pokazane, że podczas wymiany trzeba najpierw opróżnić bak.

Z góry dzięki za pomoc.



#2 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2018 - 21:40

Eeem... co? Przy wymianie filtra paliwa, wyciągasz stary, zakładasz nowy, zalany już czyściutką benzynką. Znaczy jeśli mówimy o głównym filtrze. Nie jestem pewny, czy jest wstępny filterek w okolicach baku i czy czasem to o niego nie chodzi.. ale to wtedy i tak wystarczy zacisnąć gumowy wężyk czymś i już nie spływa z baku

#3 Offline   kah


  • Postów: 10
  • Na forum od: 13 lip 2016
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2018 - 23:45

Chodzi mi o ten w okolicach baku - pod samochodem, po lewej stronie, na wysokości tylnej kanapy.

https://www.ilcats.r...030&language=en

symbol: A0024770601

Robiłem rozeznanie i wężyk od baku albo jest twardy albo zesztywniał ze starości więc ściskanie niewiele da.

Jest jeszcze jakiś inny filtr paliwa? Mówimy o benzynie.

#4 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2018 - 23:49

Filtr paliwa masz w zespole pompy paliwa, ale też w korpusie rozdzielacza paliwa, na wejściu jest filtr siateczkowy chroniący rozdzielacz.

Przy demontażu filtra w zespole pompy paliwo będzie się lało, więc albo opróżnienie zbiornika, albo zacisk na wężu idącym do pompy.

Najwygodniej jest i tak i tak zdemontować cały zespół pompy paliwa i zrobić to na stole na spokojnie, wtedy do rozpięcia masz zasilanie pompy, wąż do pompy, wąż do akumulatora ciśnienia.

#5 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 04 grudnia 2018 - 17:58

Czyli lepiej spuścic paliwo i zdemontowac całość zespołu pompy? Jak potem z odpowietrzeniem układu, wystarczy, że pompa na zapłonie sama zapompuje? Pytam, bo też się chyba przymierzę do wymiany tego filtra, przy okazji zleję ewentualną wodę ze zbiornika ;)

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 grudnia 2018 - 20:44

Sam filtr wymień i wystarczy ,paliwo nie leci bo krek od baku jest szczelny ,jak dobrze pomyślisz to można wymienić sam filtr ,jak nie dzasz rady to tjw.pisał kolega i kup sobie podkładki miedziane ,nie pamiętam numeru rozmiaru ,ale taki jak same jak bedzie przy nowym filtrze,układ sam się odpowietrzy.

#7 Offline   kah


  • Postów: 10
  • Na forum od: 13 lip 2016
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2018 - 20:23

Dzięki melfio1 za radę, było tak jak napisałeś. Przy wymianie samego filtra wylało mi się ok 0.5l benzyny. W baku miałem ok 10l, więc dużego ciśnienia nie było, a korek z pewnością mam szczelny. Podkładki miedziane są rozmiaru 12/17 mm. Takie spostrzeżenie, po wymianie kultura pracy silnika, na zimno, na wolnych obrotach uległa znacznej poprawie.








Podobne tematy Zwiń