Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Automat na lodzie


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   andrejko


  • Postów: 8
  • Na forum od: 28 sie 2018
  • Miejscowość: Śródlesie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudzień 2018 - 15:08

Mam dziwną sytuację w samochodzie. Jak mam wrzucone D i wciśnięte hamulce stojąc w korku, to samochód podjeżdża - bardzo powoli ale jednak. Dzieje się tak tylko jeśli jest bardzo ślisko na lodzie. Wtedy jeśli wrzucę N to problem ustaje - stoi w miejscu. Dziwi mnie ta sytuacja bo na przeglądzie technicznym hamulce wychodzą bardzo dobrze, mam nowe tarcze i klocki. Czy ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi?

#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2275
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudzień 2018 - 21:48

Taki urok automatu. Nie wiem na 100% jaka jest przyczyna, ale prawdopodobnie ma to coś wspólnego z tym, że poniżej 7 km/h nie funkcjonuje ABS (lub po prostu go brak) i koła przednie jako hamujące mocniej się blokują i "wloką" po lodzie, natomiast na tylne przenoszony jest wciąż napęd (w pozycji D i R) co wystarczy do przejechania z wciśniętym hamulcem niechcianych kilkudziesięciu cm.

Jest to normalne zjawisko występujące na śliskiej nawierzchni podczas zatrzymywania się. Natomiast nie powinno raczej występować kiedy samochód fizycznie zatrzyma się już w miejsu. Wówczas przekazywany na tylną oś napęd nie powinien mieć siły ruszyć auta w żadnym kierunku.

#3 Offline   Fah


  • Postów: 274
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2018 - 15:37

Przechodziłem to rok temu. Diagnoza - gumy letnie + klocki. Naprawa - zmienić kółka na zimowe, założyć nowe klocki, hamulec dociskać bardziej. Pytanie jeszcze, czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?

#4 Offline   Szarik


  • Postów: 700
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano wczoraj, 11:46

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 08 grudzień 2018 - 15:37 napisał

czy masz z tyłu tarcze, czy bębny? Jak bębny, to w jakim stanie są okładziny?
A widziałeś w W201 bębny?


#5 Offline   Sawyer


  • Postów: 2275
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano wczoraj, 15:37

Konkretnie to ma pewnie tarczobębny :E

#6 Offline   Fah


  • Postów: 274
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano wczoraj, 21:30

Szarik, Widziałem, jak orkiestrę wieźli :E

Rzecz jasna miałem na myśli tarczobębny, użyłem skrótu myślowego.