Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

W140 skacząca wskazówka prędkościomierza


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   NooFear


  • Postów: 28
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 S320 32r
  • Inne auto:Opel Astra F

Napisano 08 grudzień 2018 - 12:20

Witam szukam przyczyny skaczącej wskazówki od prędkościomierza. Wcześniej to nie było takie uciążliwe bo zdarzało się sporadycznie. Teraz wskazówka skacze jak zwariowana to znaczy opada do zera i podnosi się. Zauważyłem że robi się tak najczęściej przy hamowaniu, podczas jazdy wciskam hamulec to wskazówka spada do zera, puszczam hamulec wraca do prędkości z którą jadę. Skąd pobiera sygnał o prędkości? Z koła ze skrzyni czy z mostu? Czyściłem czujniki abs kiedyś z opiłków jak zdarzyło się to pierwszy raz i nie wiele to pomogło. Czy ktoś miał podobny problem?

#2 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 09 grudzień 2018 - 22:37

Sygnał jest pobierany z przedniego lewego czujnika abs/asr. Są zintegrowane. Wygląda to tak jak by miał zwarcie przy hamowaniu.

#3 Offline   pemko11


  • Postów: 8
  • Na forum od: 05 mar 2016
  • Miejscowość: Jasło
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudzień 2018 - 11:58

Dzisiaj zlikwidowałem u siebie problem drgającej wskazówki prędkościomierza za pomocą sposobu opisywanego na początku tematu. Po wyjęciu szafy, za pomocą strzykawki z grubą igłą nalałem w pancerz linki (czerwonego ATF Castrol) oleju. Dolewałem "porcjami" rozdzielonymi przejażdżkami na krótkim odcinku.

#4 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 16 grudzień 2018 - 19:03

Nie spotkałem w w140 linki prędkościomierza . Widziałem wersje tylko elektroniczne.

#5 Offline   Kubasz


  • Postów: 605
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55

Napisano 02 styczeń 2019 - 20:55

Ja ostatnio takie coś widziałem i winne były przewody od czujnika prędkości koła z przodu po stronie pasażera w okolicach koła. Naprawiłem okablowanie i wskazówka przestała skakać i kontrolki abs/asr wygasły. Pacjentem był 500SE

#6 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 59
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 04 styczeń 2019 - 22:22

Dokładnie tak jak mówi Kubasz - miałem to samo z tym że wskazówka najbardziej wariowała podczas kręcenia kierownicą na postoju. Masz ten sam model co ja, więc najprawdopodobniej w środku (w wiązce) będziesz miał 4 przewody, 2 od czujnika klocków i 2 od prędkości (czarny i czerwony). Nie bój się ciąć :)

#7 Offline   NooFear


  • Postów: 28
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 S320 32r
  • Inne auto:Opel Astra F

Napisano 11 styczeń 2019 - 23:06

W którym miejscu dokładnie ta wiązka idzie? U was wiązka z wierzchu wyglądała ok a w środku była sparciała czy po prostu gdzieś było przetarte?

Użytkownik NooFear edytował ten post 11 styczeń 2019 - 23:07


#8 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 59
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 14 styczeń 2019 - 09:54

Wyświetl postUżytkownik NooFear dnia 11 styczeń 2019 - 23:06 napisał

W którym miejscu dokładnie ta wiązka idzie? U was wiązka z wierzchu wyglądała ok a w środku była sparciała czy po prostu gdzieś było przetarte?


U mnie z zewnątrz kabel ABS wyglądał nienagannie, ale podczas naginania/przełamywania gdzieś ewidentnie było zwarcie/przerwanie. Zrobiłem później sekcję zwłok tego przewodu i oprócz białego nalotu nie znalazłem nigdzie ewidentnego uszkodzenia izolacji albo uszkodzenia samego przewodu. Ta wiązka w kablu ABS nie będzie tak rozwalona jak wiązka od silnika (nie jest wystawiona na takie temperatury). Przewód ABS z którego pobierany jest sygnał prędkości zaczyna się od dwóch wtyczek (jedna 2-pinowa jest schowana pod kablami idącymi plastikową ''rynną'' w poprzek komory silnikowej a druga wtyczka jest wpięta mniej więcej na wysokości modułu ABS w złącze schowane w małym prostokątnym czarnym pojemniku otwieranym od góry klapką. Przewód idzie do nadkola i przechodzi przez nie w gumowym kołnierzu, następnie idzie do dwóch uchwytów (przez jeden przechodzi poziomo przez drugi pionowo) do kolejnej złączki z której wychodzi w dwóch wiązkach (jedna do czujnika klocków, druga do czujnika ABS).

#9 Offline   NooFear


  • Postów: 28
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 S320 32r
  • Inne auto:Opel Astra F

Napisano 15 styczeń 2019 - 18:21

Okej dzięki, odkręciłem i dokładnie obejrzałem przewód w lewym przednim kole, był bez zastrzeżeń, ale coś mnie tknęło i wyciąłem przy samym czujniku i przy kostce obok pompy ABS i wstawiłem nowy mocny przewód dwużyłowy, zalutowałem termokurcze z klejem owinąłem porządnie i... działa :D widocznie przełamał sie w środku gdzieś - mówię w końcu 27 lat przewód się wyginał lewo prawo lewo i tak w kółko ;) a teraz wskazówka nie skacze i zaczął działać ABS :) A jeździłem 2 lata bez ABS nie wiedząc gdzie jest przyczyna. Tak więc temat rozwiązany:)

Użytkownik NooFear edytował ten post 15 styczeń 2019 - 18:22