Nowy sterownik, przeczyszczony zawór powietrza dodatkowego, sprawdzony wtrysk rozruchowy, przelutowany srebrny przekażnik i przejżane wszystkie przekaźniki a ssania nie ma nadal... nic się nie zmienia kiedy zdejmuje wtyczkę z potencjometra co nie jest prawidłowe. Przemierzyłem przejścia między sterownikiem a resztą badziewia i tak między pinem 21 czyli wejściem czujnika temp a masą mam przejście chyba coś nie tak? do pinu 21 zgodnie ze schematem wchodzi kabel zilono-czerwony ale do żadnego z czujników nie dochodzi taki kabel.:
pierwszy czujnik 1pin brązowo-zółty 2 pin szaro-niebieski (nr4 na fotce)
drugi czujnik 1pin 2x biało-czarny (nr3)
trzeci czujnik (najpewniej od klimy) 1pin biało-czarny 2 pin biało-czerwony (nr5) oraz 1pin osobno -zielony (na zegary)
czwarty czujnik z 2 krućcami podciśnienia nie wiem od czego jest ? (nr1)
Dodatkowo pomieżyłem wtyczki tych wszywstkich czujników i wszystkie oprócz kabla szaro-nieb z pierwszego czujnika oraz zielonego z trzeciego czujnika są połączone z masą...
Jakieś pomysły?
0
33 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 maja 2011 - 22:01
#2
Napisano 16 maja 2011 - 19:39
qbap, nie wiem czy on odpowiada za ssanie ale jest jeszcze czujnik tem.po termostatem tak w dół ,jeden lub dwa piny
#3
Napisano 17 maja 2011 - 18:38
melfio1 napisał:
qbap, nie wiem czy on odpowiada za ssanie ale jest jeszcze czujnik tem.po termostatem tak w dół ,jeden lub dwa piny
A gdzie szykać termostatu bo nie bardzo potrafie go zlokalizować.
Dzis znowu 2 godziny z miernikiem w łapach i wychodzi na to że na mój sterownik nie wchodzi zaden sygnał z czujnika temperatury (chyba że faktycznie jest gdzieś jeszcze jeden ukryty czujnik)
Na schematowe wejście czujnika temp (pin 21) podłączyłem rezystor 10kohm i silnik wcale nie chciał zapalić, wygląda na to że u mnie jest zuupełnie inny schemat tej instalacji :cry:
Z z czujnika który najpewniej jest do ssania (nr 4 z fotki) sygnał (przewód niebiesko-szary) wchodzi na złącze nr 30 w przekaźnikach kaltstart i srebrnym.
Chyba muszę rozwalić całą instalacje z tych mundurków i sprawdzić bo to co jest u mnie nie zgadza się z żadnym schematem może gdzieś jakaś rzeźba jest i poskręcene ze sobą te kable
#5
Napisano 17 maja 2011 - 19:57
Cytat
Nowy sterownik
#6
Napisano 17 maja 2011 - 20:44
Chang napisał:
Termostat tu:
melfio1 napisał:
qbap, czy kupiłes nowy sterownik w ASO ,czy znaczy się nowy ale używany i czy napewno taki jak powinnien być a ten czujnik co nie możesz znaleźć ,to chyba od nie go idzie kabel nr8 na foto.
Urzywka z allegro o tych samych numerach (0 280 800 124 003 545 49 32) co do nr8 to kabel idzie "gdzieś" pod spód, jak go odłącze to silnik gaśnie.
#7
Napisano 18 maja 2011 - 07:14
qbap, sprawdż czy napewno masz dobry ECU ,PATRZ DOKŁADNIE NA ROCZNIK
http://translate.google.com/translate?h ... rmd%3Divns
http://translate.google.com/translate?h ... rmd%3Divns
#8
Napisano 18 maja 2011 - 09:04
Hmm według tej tabeli mam sterownik z 2,3l (230E 2,3 litra (W124) 84-86 KE 2.3 Jetronic Bosch 0 280 800 124 ,003 545 49 32 )
a mam 200ce(italien) z 92 roku czyli pasowało by to :200CE/E/TE 2 Cat litr (W124) 89-93 Bosch KE 3.5 Jetronic 0 280 800 344, 008 545 97 32
Tylko ja wogole mam dziwną wersje tego KE... nie ma diagnostyki (brak 3 pinu w złączu) nie ma nawet sondy lambda
a mam 200ce(italien) z 92 roku czyli pasowało by to :200CE/E/TE 2 Cat litr (W124) 89-93 Bosch KE 3.5 Jetronic 0 280 800 344, 008 545 97 32
Tylko ja wogole mam dziwną wersje tego KE... nie ma diagnostyki (brak 3 pinu w złączu) nie ma nawet sondy lambda
#9
Napisano 18 maja 2011 - 20:56
qbap, często już widziałem ,że te z itali nia mają sondy ,ale mają kata załóż ten sterownik taki jak powinien być i ssanie powróci a ja też nie miałem ssania w swojej 1.8 bo też miałem sterownik od 2.3
#10
Napisano 19 maja 2011 - 09:15
Albo będe biedniejszy o kolejne 100zł ;/ Z tego co już ktoś pisał to jeżeli w steroniku będzie potrzebny sygnał z sondy a go nie będzie to i tak sterownik będzie działał w trybie awaryjnym...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|