Skocz do zawartości




- - - - -

[All] M102 brak podniesionych obrotów na zimno



33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maja 2011 - 22:01

Nowy sterownik, przeczyszczony zawór powietrza dodatkowego, sprawdzony wtrysk rozruchowy, przelutowany srebrny przekażnik i przejżane wszystkie przekaźniki a ssania nie ma nadal... nic się nie zmienia kiedy zdejmuje wtyczkę z potencjometra co nie jest prawidłowe. Przemierzyłem przejścia między sterownikiem a resztą badziewia i tak między pinem 21 czyli wejściem czujnika temp a masą mam przejście chyba coś nie tak? do pinu 21 zgodnie ze schematem wchodzi kabel zilono-czerwony ale do żadnego z czujników nie dochodzi taki kabel.:
pierwszy czujnik 1pin brązowo-zółty 2 pin szaro-niebieski (nr4 na fotce)
drugi czujnik 1pin 2x biało-czarny (nr3)
trzeci czujnik (najpewniej od klimy) 1pin biało-czarny 2 pin biało-czerwony (nr5) oraz 1pin osobno -zielony (na zegary)
czwarty czujnik z 2 krućcami podciśnienia nie wiem od czego jest ? (nr1)
Dołączona grafika

Dodatkowo pomieżyłem wtyczki tych wszywstkich czujników i wszystkie oprócz kabla szaro-nieb z pierwszego czujnika oraz zielonego z trzeciego czujnika są połączone z masą...
Jakieś pomysły?



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 maja 2011 - 19:39

qbap, nie wiem czy on odpowiada za ssanie ale jest jeszcze czujnik tem.po termostatem tak w dół ,jeden lub dwa piny

#3 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maja 2011 - 18:38

melfio1 napisał:

qbap, nie wiem czy on odpowiada za ssanie ale jest jeszcze czujnik tem.po termostatem tak w dół ,jeden lub dwa piny

A gdzie szykać termostatu bo nie bardzo potrafie go zlokalizować.

Dzis znowu 2 godziny z miernikiem w łapach i wychodzi na to że na mój sterownik nie wchodzi zaden sygnał z czujnika temperatury (chyba że faktycznie jest gdzieś jeszcze jeden ukryty czujnik)
Na schematowe wejście czujnika temp (pin 21) podłączyłem rezystor 10kohm i silnik wcale nie chciał zapalić, wygląda na to że u mnie jest zuupełnie inny schemat tej instalacji :cry:
Z z czujnika który najpewniej jest do ssania (nr 4 z fotki) sygnał (przewód niebiesko-szary) wchodzi na złącze nr 30 w przekaźnikach kaltstart i srebrnym.

Chyba muszę rozwalić całą instalacje z tych mundurków i sprawdzić bo to co jest u mnie nie zgadza się z żadnym schematem może gdzieś jakaś rzeźba jest i poskręcene ze sobą te kable :jump:

#4 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2011 - 18:47

qbap napisał:

A gdzie szykać termostatu bo nie bardzo potrafie go zlokalizować.


Termostat tu:

Dołączona grafika

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 maja 2011 - 19:57

Cytat

Nowy sterownik
qbap, czy kupiłes nowy sterownik w ASO ,czy znaczy się nowy ale używany i czy napewno taki jak powinnien być :?: a ten czujnik co nie możesz znaleźć ,to chyba od nie go idzie kabel nr8 na foto.

#6 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maja 2011 - 20:44

Chang napisał:

Termostat tu:
Zdjęcie zostalo skasowane ale już wiem ocb tyle że w tych okolicach nie ma żadnego więcej czujnika

melfio1 napisał:

qbap, czy kupiłes nowy sterownik w ASO ,czy znaczy się nowy ale używany i czy napewno taki jak powinnien być a ten czujnik co nie możesz znaleźć ,to chyba od nie go idzie kabel nr8 na foto.

Urzywka z allegro o tych samych numerach (0 280 800 124 :spokoj: 003 545 49 32) co do nr8 to kabel idzie "gdzieś" pod spód, jak go odłącze to silnik gaśnie.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 maja 2011 - 07:14

qbap, sprawdż czy napewno masz dobry ECU ,PATRZ DOKŁADNIE NA ROCZNIK
http://translate.google.com/translate?h ... rmd%3Divns

#8 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 maja 2011 - 09:04

Hmm według tej tabeli mam sterownik z 2,3l (230E 2,3 litra (W124) 84-86 KE 2.3 Jetronic Bosch 0 280 800 124 ,003 545 49 32 )
a mam 200ce(italien) z 92 roku czyli pasowało by to :200CE/E/TE 2 Cat litr (W124) 89-93 Bosch KE 3.5 Jetronic 0 280 800 344, 008 545 97 32
Tylko ja wogole mam dziwną wersje tego KE... nie ma diagnostyki (brak 3 pinu w złączu) nie ma nawet sondy lambda :star:

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 maja 2011 - 20:56

qbap, często już widziałem ,że te z itali nia mają sondy ,ale mają kata ;) ;) załóż ten sterownik taki jak powinien być i ssanie powróci :E a ja też nie miałem ssania w swojej :zeby: 1.8 bo też miałem sterownik od 2.3 :E :hmm: ;)

#10 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 maja 2011 - 09:15

Albo będe biedniejszy o kolejne 100zł ;/ Z tego co już ktoś pisał to jeżeli w steroniku będzie potrzebny sygnał z sondy a go nie będzie to i tak sterownik będzie działał w trybie awaryjnym...








Podobne tematy Zwiń