Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[C124] - ASB 722.501 nie da się zablokować dwójki


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 08 styczeń 2019 - 18:26

Witam!

Mam problem ze swoją skrzynią 722.501, czyli automatem pięciobiegowym. Nie da się wrzucić blokady dwójki. Ani normalnie drążkiem, ani bezpośrednio w skrzyni, odpinając wcześniej wodzik od lewarka. Do tego, między 2 a 3, oraz 3 a 4 występuje flara. Przy redukcji chyba nie, a przynajmniej nie zwróciłem na to uwagi. Stwierdziłem, że wymienię olej, filtr oraz przy okazji sprężyny zaworów K1 i K2.
Pytanie brzmi, co jest odpowiedzialne za blokadę biegów? Ogólnie dwójka jest, tylko nie można jej zablokować, lewarek nie wchodzi na miejsce, tylko odbija na 3.
Czy może coś być np. zapchane i wymiana oleju i filtra coś pomoże? Czy to raczej uszkodzenie czysto mechaniczne? Jest szansa, że po odkręceniu misy coś zobaczę, czy raczej na oko nic nie będzie się dało stwierdzić? Coś jeszcze należałoby wymienić/sprawdzić przy okazji wymiany oleju?

Dziękuję i pozdrawiam :)

Użytkownik Szarik edytował ten post 08 styczeń 2019 - 18:26


#2 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 styczeń 2019 - 17:59

Po oglądnięciu mnóstwa stron w internecie, stwierdziłem, że wymienię sprężynki zaworów K1, K2, B1 i B2(?). Przy okazji chciałbym wyjąć płytę sterującą, wymyć ją i sprawdzić, czy jeszcze jakieś sprężynki lub uszczelnienia nie są uszkodzone. Mógłbym wtedy może ocenić, co powoduje problem braku blokady dwójki. Powiedzcie, czy to dobry pomysł i na co zwracać uwagę przy demontażu płyty?
Aha, czy mam dobre numery sprężyn?
A 124 270 00 35 = B1
A 126 270 03 35 = K1
A 126 270 04 35 = K2
A 126 270 05 35 = B2

Użytkownik Szarik edytował ten post 09 styczeń 2019 - 18:00


#3 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 10 styczeń 2019 - 08:45

Do sprawdzenia i prawdopodibnie wymiany możesz mieć jeszcze tarcze cierne i taśmy hamulcowe :-)

#4 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:13

Wiem wiem. Ale to sie okaże, jak spuszczę olej i zaglądnę do miski. Czy jest ciemny i czy ma syf.

#5 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 12 styczeń 2019 - 13:13

Dobra, wyżej wymienione zestawy zamówione.
K1 i K2 w okolicach 15zł. B1 i B2 odpowiednio 50 i 150zł.
Tu ponowie pytanie. Na co zwracać uwagę, przy wyjęciu płyty sterującej? Mam manual:
https://www.google.c...vLJzFRqp3RaXyD0
I tam na stronie nr. 16 jest takie coś: "assure that the range selection valve engages in the driver". I nie bardzo rozumiem (może dlatego, że nie widziałem płyty na żywo), czy ten zawór ma być jakoś konkretnie ułożony (w sensie, wpięty)?

#6 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 02 luty 2019 - 16:11

Nie wiem być może już trochę się spóźniłam, ale bardzo pomocne będzie robienie zdjęć w czasie rozbiórki, żeby wierzyć jak to wszysko później poskładać. Skrzyni odpukać jeszcze rozbierać nie musiałam więc więcej nie pomogę :-)

#7 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 03 luty 2019 - 15:12

Problem z blokadą dwójki rozwiązany. Opisze go dokładnie ze zdjęciami, ale musze w końcu mieć wolną chwilę. Na razie zajmuję się resztą problemów w skrzyni.
Masz racje, dobrze robić zdjęcia. Robiłem i kilka razy bardzo sie przydały. Jak wszystko ogarnę, to będzie trochę dokumentacji na forum dla potomnych :) .

#8 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 04 luty 2019 - 12:40

Z ciekawości pytam jakie jeszcze masz problemy, ze skrzynią? Ja co prawda nie stricte ze skrzynią, ale z KD. Jest wbity w podłogę na razie nie ruszam, bo mam trochę innych pilniejszych rzeczy na głowie, ale ciekawa jestem czy da się coś z tym zrobić. Wiesz może?

#9 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 luty 2019 - 19:51

U mnie biegi zniknęły. Był urwany tłoczek B1 w płycie sterującej, ale teraz jeszcze czekam na jedną uszczelkę, żeby całość poskładać. Co się dzieje dokładnie z KD?

#10 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 04 luty 2019 - 21:25

No to jesteś już na prostej :-)
Dokładnie to KD po prostu nie ma. Guzik pod pedałem jest jakby wciśnięty/wpadnięty. Jadąc powiedzmy 80 i dodając gazu w podloge skrzynia nie zrzuca biegu. Mam złamany pedał gazu i była zerwana linka od gazu będę ją wymieniać bo jest byle jak złatana i tak kombinuje czy dam radę od razu to ogarnąć za jednym zamachem, bo szczerze powiem to mój pierwszy automat i jak budowe i bolączki jakoś ogarniam tak funkcjinowanie kick'a to obszar dla mnie nowy.
Tutaj odświeżyłam wątek:
http://mb201-124.eu/...owna-se-slizga/

Użytkownik Czarownica edytował ten post 04 luty 2019 - 21:38


#11 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 luty 2019 - 22:09

Na tej prostej, to jestem już od 3 tygodni, tylko końca nie widać :E .
Uua, ktoś miał chyba ciężką nogę :E . Z KD w tym wypadku nie ma filozofii. Jeśli przycisk jest zepsuty, to go wymienić lub spróbować wyczyścić. Siedzi bodajże na 2 zatrzaskach. Wyjęcie, to 2min roboty. Odchylasz zatrzaski, wyciągasz przycisk i odpinasz wtyczke. Najprościej, jak będziesz wymieniać pedał gazu, bo jeszcze lepszy dostęp będzie. A co do redukcji przy dodaniu gazu, to nie jestem pewien, ale chyba może być linka od skrzynii do regulacji. Szukając na forum "regulacji linki ASB", na pewno sporo znajdziesz. Ale sam tego nie robiłem.

#12 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 05 luty 2019 - 09:54

Ja z moim ponad półtora miesiąca walczylam z falujacymi obrotami. W sunie to nadal nie wiem czy jest na pewno dobrze bo ta linkę muszę zrobić teraz już na obrotach nie skacze, ale na N i P ma 1500-2000 i obawiam się, że to przez zaciętą linkę. A skoki były na wolnych obrotach więc jak sam sobie gazu dodaje to nie będzie skakał. Z tą ciężką nogą bardziej wydaje mi się, że było to brutalne potrakrowanie zaciętej linki
Mam nadzieję, że uda mi się w weekend podłubać.


#13 Offline   Szarik


  • Postów: 819
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 05 luty 2019 - 15:51

http://mb201-124.eu/...skrzyni-biegow/
Tu link do regulacji linki od ASB. Wprawdzie do R129, ale silniki M104 i M111 powinny mieć w podobnym miejscu regulacje. W razie czego, niech mnie ktoś poprawi.

#14 Offline   Czarownica


  • Postów: 58
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 05 luty 2019 - 19:45

Oki dzięki sprawdzę :-)