Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[C124] - ASB 722.501 nie da się zablokować dwójki


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 08 styczeń 2019 - 18:26

Witam!

Mam problem ze swoją skrzynią 722.501, czyli automatem pięciobiegowym. Nie da się wrzucić blokady dwójki. Ani normalnie drążkiem, ani bezpośrednio w skrzyni, odpinając wcześniej wodzik od lewarka. Do tego, między 2 a 3, oraz 3 a 4 występuje flara. Przy redukcji chyba nie, a przynajmniej nie zwróciłem na to uwagi. Stwierdziłem, że wymienię olej, filtr oraz przy okazji sprężyny zaworów K1 i K2.
Pytanie brzmi, co jest odpowiedzialne za blokadę biegów? Ogólnie dwójka jest, tylko nie można jej zablokować, lewarek nie wchodzi na miejsce, tylko odbija na 3.
Czy może coś być np. zapchane i wymiana oleju i filtra coś pomoże? Czy to raczej uszkodzenie czysto mechaniczne? Jest szansa, że po odkręceniu misy coś zobaczę, czy raczej na oko nic nie będzie się dało stwierdzić? Coś jeszcze należałoby wymienić/sprawdzić przy okazji wymiany oleju?

Dziękuję i pozdrawiam :)

Użytkownik Szarik edytował ten post 08 styczeń 2019 - 18:26


#2 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 styczeń 2019 - 17:59

Po oglądnięciu mnóstwa stron w internecie, stwierdziłem, że wymienię sprężynki zaworów K1, K2, B1 i B2(?). Przy okazji chciałbym wyjąć płytę sterującą, wymyć ją i sprawdzić, czy jeszcze jakieś sprężynki lub uszczelnienia nie są uszkodzone. Mógłbym wtedy może ocenić, co powoduje problem braku blokady dwójki. Powiedzcie, czy to dobry pomysł i na co zwracać uwagę przy demontażu płyty?
Aha, czy mam dobre numery sprężyn?
A 124 270 00 35 = B1
A 126 270 03 35 = K1
A 126 270 04 35 = K2
A 126 270 05 35 = B2

Użytkownik Szarik edytował ten post 09 styczeń 2019 - 18:00


#3 Offline   Czarownica


  • Postów: 26
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Vectra C

Napisano 10 styczeń 2019 - 08:45

Do sprawdzenia i prawdopodibnie wymiany możesz mieć jeszcze tarcze cierne i taśmy hamulcowe :-)

#4 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 10 styczeń 2019 - 16:13

Wiem wiem. Ale to sie okaże, jak spuszczę olej i zaglądnę do miski. Czy jest ciemny i czy ma syf.

#5 Offline   Szarik


  • Postów: 733
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 12 styczeń 2019 - 13:13

Dobra, wyżej wymienione zestawy zamówione.
K1 i K2 w okolicach 15zł. B1 i B2 odpowiednio 50 i 150zł.
Tu ponowie pytanie. Na co zwracać uwagę, przy wyjęciu płyty sterującej? Mam manual:
https://www.google.c...vLJzFRqp3RaXyD0
I tam na stronie nr. 16 jest takie coś: "assure that the range selection valve engages in the driver". I nie bardzo rozumiem (może dlatego, że nie widziałem płyty na żywo), czy ten zawór ma być jakoś konkretnie ułożony (w sensie, wpięty)?