Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Deregulacja wypełnienia, układu KE-Jetronica po przejechaniu 100/150km


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lotny201


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 16:07

Witam,

Sytuacja z rozstrojeniem układu powtarza się po raz trzeci.
Reguluję wypełnienie, ustawie wszystko tak jak należy, przejadę 100/150 km, układ rozregulowany, dawka paliwa się zwiększa, świece okopcone(czarne). Nierówna praca na biegu jałowym, nie wkręca się na obroty(dławi się).
Panowie bardzo proszę o podpowiedzi. Co to może być? od czego zacząć?
Jednostka - 2.0E 90r. 370tyś nigdy nie gazowany.

#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2381
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 18:31

A układ sprawny, z ręką na sercu powiesz że sonda, czujniki przepustnicy, temperatury płynu, przekaźniki i potencjometr działają poprawnie?

#3 Offline   Lotny201


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 19:29

No raczej chyba nie jest sprawny w pełni, skoro dzieja sie takie dziwne rzeczy. Poproszę o podpowiedz dalszego dzialania.

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2381
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 21:07

Czyli nie sprawdziłeś po kolei czy wszystkie elementy działają i kręciłeś mieszanką... Nie wolno tak robić, w FAQ jest temat "regulacja wtrysku KE Jetronic". Tam jest po kolei co i jak sprawdzać.

#5 Offline   Lotny201


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 styczeń 2019 - 22:38

Dziwi mnie to że przez około 100-150 km jest ok, a później się to szybko zmienia.

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2381
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 styczeń 2019 - 10:14

Jak sięgnę pamięcią do swojego coupe 2.3, to też mi szalał ale nie co 100 kilometrów tylko co godzinę. Nie pamiętam w którym momencie to ogarnąłem, bo robiłem tam generalny remont całego wtrysku- nie wiem co pomogło bardziej a co mniej. A wtryskiwacze też sprawdziłeś jak rozpylają?

Generalnie najpierw miernik w rękę i pomierz kilka najprostszych rzeczy, jak nie działa sonda albo jakiś czujnik to sobie możesz kręcić śrubą i bardziej popsuć.

Masz obok akumulatorą prostokątne gniazdo diagnostyczne? Skasowałeś tam błędy? W FAQ jest też temat o tym właśnie.

#7 Offline   Lotny201


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 styczeń 2019 - 17:29

Ok. Pomierzę.
Tak mam. Nie, nie kasowałem. Poszukam jak sie kasuje i zobaczę jaki efekt.

#8 Offline   Lotny201


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 styczeń 2019 - 19:57

Witam,
Kody błyskowe odczytane: błyski 4 i 9 lub 10 nie jestem do końca pewny. Błędy skasowane. Praca silnika wróciła do normy.
Po przejechaniu 100 km dławienie się silnika powróciło, zaznaczam że dzieje się to tylko gdy silnik ciepły(88C).
Odczyt błędów 9 lub 10 nie jestem do końca pewny(następnym razem nagram film). Błędy skasowane. Objawy takie same, silnik się dławi (zaznaczam gdy jest ciepły, gdy jest zimny wszystko jest ok) wypełnienie 0,36V.
Regulacja magiczą śrubką o 3 mm w lewo - wypełnienie 0.39V poprawiło pracę silnika, jest ok.

Co to może być? Proszę o pomoc.

#9 Offline   Lotny201


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 luty 2019 - 18:50

10 błysnić. Co to oznacza?
Throttle Valve Switch and/or Idle Speed Contact. ??

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2381
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 luty 2019 - 22:33

Czujnik położenia przepustnicy albo stycznik biegu jałowego.