Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Deregulacja wypełnienia, układu KE-Jetronica po przejechaniu 100/150km


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lotny201


  • Postów: 20
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 16:07

Witam,

Sytuacja z rozstrojeniem układu powtarza się po raz trzeci.
Reguluję wypełnienie, ustawie wszystko tak jak należy, przejadę 100/150 km, układ rozregulowany, dawka paliwa się zwiększa, świece okopcone(czarne). Nierówna praca na biegu jałowym, nie wkręca się na obroty(dławi się).
Panowie bardzo proszę o podpowiedzi. Co to może być? od czego zacząć?
Jednostka - 2.0E 90r. 370tyś nigdy nie gazowany.

#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2303
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 18:31

A układ sprawny, z ręką na sercu powiesz że sonda, czujniki przepustnicy, temperatury płynu, przekaźniki i potencjometr działają poprawnie?

#3 Offline   Lotny201


  • Postów: 20
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 19:29

No raczej chyba nie jest sprawny w pełni, skoro dzieja sie takie dziwne rzeczy. Poproszę o podpowiedz dalszego dzialania.

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2303
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 styczeń 2019 - 21:07

Czyli nie sprawdziłeś po kolei czy wszystkie elementy działają i kręciłeś mieszanką... Nie wolno tak robić, w FAQ jest temat "regulacja wtrysku KE Jetronic". Tam jest po kolei co i jak sprawdzać.

#5 Offline   Lotny201


  • Postów: 20
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 styczeń 2019 - 22:38

Dziwi mnie to że przez około 100-150 km jest ok, a później się to szybko zmienia.

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2303
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 styczeń 2019 - 10:14

Jak sięgnę pamięcią do swojego coupe 2.3, to też mi szalał ale nie co 100 kilometrów tylko co godzinę. Nie pamiętam w którym momencie to ogarnąłem, bo robiłem tam generalny remont całego wtrysku- nie wiem co pomogło bardziej a co mniej. A wtryskiwacze też sprawdziłeś jak rozpylają?

Generalnie najpierw miernik w rękę i pomierz kilka najprostszych rzeczy, jak nie działa sonda albo jakiś czujnik to sobie możesz kręcić śrubą i bardziej popsuć.

Masz obok akumulatorą prostokątne gniazdo diagnostyczne? Skasowałeś tam błędy? W FAQ jest też temat o tym właśnie.

#7 Offline   Lotny201


  • Postów: 20
  • Na forum od: 19 gru 2018
  • Miejscowość: Błędów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 styczeń 2019 - 17:29

Ok. Pomierzę.
Tak mam. Nie, nie kasowałem. Poszukam jak sie kasuje i zobaczę jaki efekt.