Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 200E Modyfikacje


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   machxx


  • Postów: 2
  • Na forum od: 15 sty 2019
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 stycznia 2019 - 13:57

Witam!
Przychodzę tutaj z Moim sedanem 200E z 89 roku.
Czy macie jakieś ciekawe propozycje modyfikacji na tle mechanicznym, aby auto zyskało trochę mocy?
Jest to zwykła dwu litrówka, z silnikiem 88KW 118KM R4-8V.
Wrzuciłem mu niedawno 5 biegową skrzynię bo miał 4 i zyskał trochę dynamiczności jazdy.
Macie może jakieś ciekawe pomysły aby poprawić trochę osiągi? oczywiście bez SWAP'a

Z góry dziękuję, proszę o przyjęcie pierwszego postu z dystansem.

Pozdrawiam



#2 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2019 - 15:57

Z M102 nie ma jak uzyskiwać większych mocy. Można turbić, ale koszty przerosną SWAPA, który będzie dużo bardziej rozwojowy i bezproblemowy.

#3 Offline   Mati046


  • Postów: 15
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Andrychów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 3.0E - M103

Napisano 15 stycznia 2019 - 16:51

Wg chłopaków z KJet Killers konwersja na ich wtrysk elektroniczny doda do 10 KM w zależności od kondycji samego silnika, do tego optymalizacja dolotu i wydechu powinny dodać 8-10%. Efekt byłby taki, że wtedy moc by wzrosła do jakichś 138-140 KM. Czy warto? Moim zdaniem zdecydowanie bardziej opłacalne by było zmienić sam słupek z 2.0 na 2.3 plus jeszcze sterownik wtrysku i moduł zapłonu, moc może będzie minimalnie niższa (132 albo 136 KM) ale aż tak to nie będzie odczuwalne.

#4 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2019 - 18:06

Zmiana słupka na 2.3 + EFI od kjet killers i masz koszt rzędu 2200zł. A kupujesz za to silnik 2.2, albo 2.3 kompressor z C klasy, albo nawet z W124 poliftowego i masz na starcie 150-190 koni, a silnik i skrzynia pasuje p&p. Tylko do przeróbki elektronika.

#5 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 15 stycznia 2019 - 18:39

Taaa, tylko elektryka. Większość takich projektów w kolejnym etapie umiera, jak tylko właściciel zaczyna ładować kasę ,a końca nie widać. Jeździć tym co jest, sprzedać i kupić mocniejszy lub wydać min. 10tysi cebulionow na swap.

#6 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2019 - 22:28

No jeżeli on chce zastępować układ Ke-jeta układem EFI to i tak ma do zrobienia elektryke. Stawia M111 na Standalone, podpina czujniki, tworzy mape i ma sprawny pojazd.

#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 stycznia 2019 - 08:04

A ile na to jest kasy? bo może szkoda pisać ;-)

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 16 stycznia 2019 - 08:09

Rozwiejmy wątpliwości.
1. Nie ma delikatnych modyfikacji w przypadku M102, możesz ewentualnie lepiej ustawić KE żeby oddychał pełną piersią
2. Montaż EFI bardzo fajnie brzmi, tylko ręka do góry komu to chodzi BEZ ZASTRZEŻEŃ? I czy to aby na pewno takie "lekkie i przyjemne" w zainstalowaniu?
3. Turbo wymaga najpierw pkt. 2. Są turbo na KE, ale nawet nie pytam jak to jest rozpracowane... :E
4. Swap jest drogi i jak już robić to porządnie. Odpada więc zwykłe p&p z 2.3 bo to nic nie da. Chyba że 2.3 kompressor, ale to z kolei nie jest takie siup
5. O stożkach i wodorowaniach silnika zapomnij od razu
6. Można zwiększać moc albo redukować masę. Rozumiem że auto ma być do normalnej jazdy, więc wyrzucenie kanapy to średnio :E Ale jakby ktoś złapał bakcyla i zaczął walczyć z każdym 0.1 kg to kto wie... Zapasówka out, klima out, dekory out, części z magnezu, błotniki plastik..... :D


#9 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2019 - 09:02

A sportowy wałek rozrządu?

#10 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 stycznia 2019 - 10:36

Mam na sprzedaz 2.3~134 konie panewki stan idealny bez przetarc. Cylindry ładne honowania przebieg okolo 400. Nowa uszczelka pod gliwica jezdzikem na nim rok ale wpadł 2.8. Ten silnik wkładasz w jeden dzien do 2.0 roznica spora zwlaszcza wolne i srednie obroty, przy max obr nie ma wielkiej roznicy. Chwile wspolpracowal z komoressorem to audi 2.7tdi szlo równo pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń