Skocz do zawartości




- - - - -

zmiana silnika


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   huma


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 sty 2009
  • Miejscowość: Brzozów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2,5d 93rok

Napisano 30 stycznia 2019 - 19:27

Witam szanownych klubowiczów .

Przymierzam się do zmiany silnika na om 605 pochodzący z 202 silnik został już kupiony, niestety ktoś przy demontażu poobcinał przewody elektryczne prowadzące do sterownika silnika. Sterownik ma numer A0185451932 , pompa wtryskowa 6050700401ER0047, czy wie ktoś jak to spiąć żeby działało, nadmieniam że wszystkie pozostałe elementy układanki posiadam ( potencjometr gazu, czujnik temperatury powietrza dolotu, zawory podciśnienia i pozostałe). Mile widziany schemat elektryczny połączeń elektrycznych i podciśnienia, lub rozpiska pinów sterownika.
Czy do tego sterownika potrzebny jest sparowany z nim kluczyk i immobilizer



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2019 - 08:09

Odezwałbyś się 2 tygodnie wcześniej to za grosze sprzedałbym Ci taką wiązkę, ale posłużyła już jako dawca przewodów. jakieś wtyczki pozostawały gdybyś potrzebował. Ewentualnie jakieś inne części od OM605 to pisz.

Moim zdaniem najprościej jest wsadzić pompę wtryskową od OM602 i olać elektronikę. I teraz jak chcesz po prostu przemieszczać się autem to zostaw seryjną, jak chcesz więcej mocy to wysyłaj pompę do serwisu i niech zmienią sekcje na większe.

Poszukaj na forum, bo temat swapu na OM605 często się przewija.

#3 Offline   volf


  • Postów: 3
  • Na forum od: 05 paź 2019
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi 80

Napisano 05 października 2019 - 12:47

Dzień dobry,
czy wychodziły modele W124 z silnikami 601.911?. Mam taki w roczniku 1989. Wiem, że to numer silnika z W201 a powinien być 601.912..

#4 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 października 2019 - 11:10

Tak, to ten model 72km (inna komora wirowa, inne wtryskiwacze)

#5 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 09 października 2019 - 08:58

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 31 stycznia 2019 - 08:09 napisał

Odezwałbyś się 2 tygodnie wcześniej to za grosze sprzedałbym Ci taką wiązkę, ale posłużyła już jako dawca przewodów. jakieś wtyczki pozostawały gdybyś potrzebowa
Nie mow ze pociales dobra wiazke do om 605? Ciekawe jak sie uchowała w dobrym stanie, te wiazki sa z kabli biodergradowalnych.
Sam niedawno taka robiłem od nowa-to jak rzeźba w gównie za przeproszeniem.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2019 - 13:11

Wyświetl postUżytkownik volf dnia 05 października 2019 - 12:47 napisał

czy wychodziły modele W124 z silnikami 601.911?. Mam taki w roczniku 1989. Wiem, że to numer silnika z W201 a powinien być 601.912..

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 07 października 2019 - 11:10 napisał

Tak, to ten model 72km (inna komora wirowa, inne wtryskiwacze)
Mnie się wydaje, że 601.911 były montowane w W201, a 601.912 w W124. Nie wiem czy różniły się podzespołami, ale wątpię - nigdy dotąd nie znalazłem takiej informacji, po prostu silniki miały inny kod zależnie do którego nadwozia były montowane.
Natomiast zmiana mocy silnika była związana z modyfikacją głowicy i układu wtryskowego w lutym 1989 r. Dotyczyła wszystkich wolnossących silników diesla. Doładowane silniki miały wprowadzone modyfikacje w innym terminie.

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 09 października 2019 - 08:58 napisał

Nie mow ze pociales dobra wiazke do om 605? Ciekawe jak sie uchowała w dobrym stanie, te wiazki sa z kabli biodergradowalnych.
Tak, była w całkiem dobrym stanie, a ja potrzebowałem dobrych przewodów, które miałem własnie pod ręką.








Podobne tematy Zwiń